StoryEditor

Príliš málo dobrých správ

17.02.2014, 22:58

Za takmer šesť rokov, čo som členom slovenskej vlády, som si už zvykol na opozíciu, ktorá sústavne kritizuje všetky vládne myšlienky a nápady, bez ohľadu na ich prínos pre obyvateľov. Namiesto toho, aby prinášali svoje konštruktívne riešenia, stále dookola filozofujú o tom, čo by bolo, keby a či by nebolo, keby bolo...

Výnimkou nie je ani prvý slovenský PPP projekt Pribina medzi Nitrou a Banskou Bystricou, za ktorý si môj predchodca Ľubomír Vážny vypočul veľa kritiky. Poviem vám, ako sa na túto cestu pozerám ja. Ako Bratislavčanovi mi výrazne šetrí čas cestou na stredné Slovensko, kam často jazdím, ale to je len môj subjektívny vnem. Poďme sa pozrieť na objektívne fakty.

Na tomto úseku podľa údajov koncesionára prešlo už okolo 16 miliónov áut, ktoré sa dostali do svojho cieľa rýchlejšie a bezpečnejšie. A ide o projekt, ktorý obdivujú aj ďaleko za hranicami Slovenska. Vlani sa nám podarilo využiť priaznivú situáciu na trhu a bankové úvery refinancovať projektovými dlhopismi. Že bol o ne eminentný záujem, svedčí aj vyše 144 miliónov eur, ktoré štát na tejto transakcii ušetrí. Prestížny britský časopis PFI z dielne Thomson Reuters označil tento projekt za najlepší dlhopisový projekt roku 2013 v Európe, čo nás, samozrejme, veľmi teší.

Veľký záujem investorov, a v neposlednom rade aj prestížnych médií, svedčí o tom, že Slovensko je dôveryhodný partner a forma verejno-súkromného partnerstva pri budovaní infraštruktúrnych projektov má u nás budúcnosť. Na ministerstve dopravy urýchľujeme prípravy, aby sme tak potrebný obchvat Bratislavy D4 a R7 mohli reálne začať stavať prostredníctvom PPP ešte v tomto volebnom období.

V čerpaní eurofondov máme historickú možnosť, ako výrazne skvalitniť infraštruktúru našej krajiny. Máme totiž k dispozícii miliardy eur, ktoré sú nad možnosti štátneho rozpočtu. Potrebných diaľničných úsekov je však viac ako peňazí z eurofondov. Preto je forma verejno-súkromných partnerstiev efektívnym doplnkovým riešením výstavby diaľnic, ktoré rýchlo prináša výsledky.

Ján Počiatek, minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja

01 - Modified: 2006-01-26 07:54:06 - Feat.: 0 - Title: Martin Farkaš: Na zahraničnú misiu sa už nebudem hlásiť
01 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár) 02 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 03 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 04 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta 05 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
24. apríl 2024 12:34