StoryEditor

Opravíme zlé cesty

03.03.2014, 23:00

Každý, kto jazdí zo západu na východ južným ťahom, teda po ceste I/50, mi dá za pravdu, že táto cesta súrne potrebuje obnovu. Táto komunikácia v podstate nahrádza chýbajúcu diaľnicu. A aj keď na diaľničnej príprave intenzívne pracujeme, vodiči nemôžu čakať na jej dostavbu ďalšie roky.

Preto sme v Bruseli presadili, že hlavné cestné ťahy, kde dnes ešte nie sú dobudované diaľnice, bude možné modernizovať z eurofondov. Dokopy tak do konca budúceho roku zlepšíme bezpečnostné parametre na viac ako 150 kilometroch tých najvyťaženejších ciest naprieč celým Slovenskom, ktoré sú dnes v zlom stave a vodiči nemajú šancu sa im vyhnúť. Okrem už spomenutej cesty I/50 hovorím napríklad aj o úsekoch cesty I/66 smerujúcej na juh od Zvolena alebo o ceste I/65 na juh od Martina.

Nasmerovať viac peňazí do ciest prvej triedy je mojím cieľom dlhodobo. Po cestách prvej triedy sa dnes realizuje polovica všetkých dopravných výkonov na Slovensku. Aj bez tohto projektu pôjde v tomto roku do výstavby a rekonštrukcie ciest prvej triedy 145 miliónov eur, čo je prakticky rovnaká suma, ako sa použila od roku 2000 do roku 2004. A k tomu ešte treba prirátať 80 miliónov, ktoré máme v najbližších dvoch rokoch dodatočne k dispozícii na spomínaný eurofondový projekt stavebných a bezpečnostných opatrení na cestách I. triedy.

Veľkou výhodou je, že všetky cesty prejdú bezpečnostným auditom. Teda nebude to len o tom, že sa „zoškriabe“ vrchná vrstva vozovky a naleje sa tam nový asfalt. Budeme cesty aj rozširovať, stavať mimoúrovňové križovatky, alebo vymeníme nebezpečné stĺpy za také, ktoré nebudú rizikom. Ale život dokážu zachrániť aj také drobnosti, ako sú odrazky na cestách.

A čo je možno najdôležitejšie, tento projekt, na ktorý sa môže uvoľniť až 80 miliónov eur, už máme predrokovaný s Európskou komisiou. Tým pádom sa nám nemôže stať, že by bruselskí úradníci robili s oprávnenosťou výdavkov také problémy, aké mal môj predchodca. Európska únia totiž odmieta preplácať údržbu ciest. Aby sa mohli financovať z eurofondov, musí ísť o sofistikované projekty výrazne zvyšujúce bezpečnosť ľudí, ktorí sa po týchto cestách prepravujú.

Ján Počiatek, minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja

01 - Modified: 2006-02-14 17:09:00 - Feat.: 0 - Title: Dánsky minister obrany nemieni stiahnuť jednotky z Iraku
01 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár) 02 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 03 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 04 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta 05 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
23. apríl 2024 09:22