Každá organizácia, ktorá hľadá nového výkonného riaditeľa, by mala najprv urobiť abstraktnú analýzu potrieb. Kľúčová otázka znie: aký osobnostný profil by mal mať vhodný kandidát? Dôležitým kritériom je aj dôraz na orientáciu na zákazníkov: aký osobnostný profil zaujíma kľúčové cieľové skupiny? V prípade politickej strany hovoríme predovšetkým o záujmoch, obavách a očakávaniach jej voličov. Ak by nemeckí kresťanskí demokrati postupovali pri hľadaní nástupcu dlhoročnej kancelárky Angely Merkelovej takto, rýchlo by prišli k prekvapivému, no presvedčivému záveru.
Vhodný kandidát by mal byť považovaný za kompetentného, rozvážneho, neokázalého a trochu fádneho. Toto všetko by doplnil občasný šarmantný úsmev. A, samozrejme, musel by to byť niekto, kto sa vyzná vo verejných financiách. Skrátka, úspešný politický manažér, ktorého predchádzajúce funkcie majú za sebou primerané výsledky. CDU teda v podstate hľadala druhého Helmuta Schmidta.
Strana si však bola taká istá tým, že bude Nemecku vládnuť naveky, až sa do vnútorného výberového procesu pustila tým najdeštruktívnejším spôsobom. Najprv spustila vlečúce sa dostihy, v ktorých jej interní kandidáti na lídra – Armin Laschet, Norbert Röttgen a Friedrich Merz – podstúpili celonárodnú súťaž krásy.
Keď sa novým šéfom stal Laschet, strana ho napokon vybrala za kandidáta CDU/CSU na kancelára. Oveľa populárnejšieho lídra CSU Markusa Schrödera odstavili a Lascheta vyniesli na vrchol zákulisné ťahy. Je však vše...
Zostáva vám 85% na dočítanie.