Igor Tóth, generálny riaditeľ O2.SNÍMKA: O2
StoryEditor

Firmy netreba do pomoci nútiť

Nielen firma ovplyvňuje zamestnanca, ale aj zamestnanec sa podieľa na vytváraní firemnej identity.

Ukrajinská kríza zasiahla celú spoločnosť hneď v závese dlhých dvoch rokov života s pandémiou a rozbiehajúcej sa inflácie. V momente, keď sme sa mohli opäť nadýchnuť a pomaly si užiť všednosť dní, naliehavosť situácie nám tento čas na nabratie nových síl nedopriala. Spoločnosti z telekomunikačného trhu sú zvyknuté pomáhať. Naše možnosti preverila najmä pandémia. Často sme boli jediným prostredníkom kontaktu medzi rodinou, kolegami či blízkymi. V rámci telekomunikačného sektora sme bezplatne zvyšovali sieťové kapacity, pridávali dáta do paušálov či pomáhali zdigitalizovať služby. Je pre nás prirodzené pomáhať ľuďom na Slovensku, lebo sami sme jeho súčasťou.

image

Pobaltské krajiny pre Ukrajinu žiadajú udelenie kandidátskeho štatútu Európskej únie

Asi si už navždy budem pamätať ráno v prvý deň vojny na Ukrajine, keď sme s kolegami sedeli na naplánovanom stretnutí. Naša agenda šla bokom a od prvého momentu sme rozmýšľali, ako vieme pomôcť. Spolu s ostatnými operátormi sme na hraniciach ľuďom utekajúcim pred vojnou rozdávali SIM karty s voľnými volaniami či dátami, posilňovali signál na východnej hranici či prinášali WiFi hotspoty do centier pomoci. Každý operátor sa do pomoci nejakou formou zapojil.

Pomoc má však aj druhú stranu mince. Pomáha aj tým, ktorí ju poskytujú. Z našej skúsenosti vieme, že zamestnanci sa lepšie stotožňujú so zamestnávateľom, ktorému záleží na spoločnosti, kde pôsobí. Firmy totiž neplnia len finančné ciele, ale budujú aj zdravé a vyvážené pracovné vzťahy. Inými slovami, nielen firma ovplyvňuje zamestnanca, ale aj zamestnanec sa podieľa na vytváraní firemnej identity. Rovnako ako iné podniky, aj my sme dali príležitosť ľuďom z Ukrajiny zamestnať sa u nás. A prínosom pre nás nebudú len oni, ale aj tí, ktorí sa tu rozhodnú natrvalo usadiť. Vytvoria tak ďalšiu skupinu spotrebiteľov, ktorá môže pomáhať firmám a ich zamestnancom ďalej rásť.

A hoci nik z nás by si zrejme už neprial opäť zažiť takúto skúsenosť, som hrdý na to, ako firmy na Slovensku postupovali a naďalej postupujú pri pomoci ľuďom z Ukrajiny. Každá v rámci svojich možností, bezpodmienečne a s jasným cieľom. Je to dobrá správa pre Slovensko a najmä nezávislá od prieskumov verejnej mienky. Firmy totiž ľuďom pomáhajú dobrovoľne, netreba ich do pomoci nútiť.

01 - Modified: 2022-06-01 16:00:00 - Feat.: 1 - Title: Aj do pekla dláždia cestu dobré úmysly 02 - Modified: 2022-05-26 06:49:06 - Feat.: 0 - Title: Agropotravinári bojujú už 30 rokov 03 - Modified: 2022-06-07 16:00:00 - Feat.: 1 - Title: Od ruského plynu sa vieme odstrihnúť
01 - Modified: 2024-04-05 05:53:29 - Feat.: - Title: Pistáciová a čokoládová? Firemné hodnoty nie sú zmrzlina 02 - Modified: 2024-04-01 08:33:25 - Feat.: - Title: Firmy majú problém udržať krok s aktualizáciami softvéru VPN, upozorňuje Eset 03 - Modified: 2024-03-22 17:00:00 - Feat.: - Title: Konkurzy stúpli na Slovensku na historické maximum. Najväčší úpadca v pyramídovej schéme utopil 50 miliónov 04 - Modified: 2024-03-15 13:33:00 - Feat.: - Title: Krok Bruselu do slovenských daní je cez čiaru, varuje biznis a žiada zmenu sporného návrhu 05 - Modified: 2024-03-10 12:12:25 - Feat.: - Title: Na Slovensku hrozí firmám zvýšené riziko konkurzov. Minulý rok zasiahnuté podniky zamestnávali 1600 ľudí
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
20. apríl 2024 01:23