Anton Marcinčin – ekonóm a bývalý splnomocnenec vlády SR pre podporu najmenej rozvinutých okresov FOTO: HN/Peter Mayer
- Priznať si, že starý rozvojový model založený na lacnej a (počas komunizmu) vzdelanej pracovnej sile, privatizácii, zahraničných investoroch a odkladaní verejných investícií nefunguje.
- Po prvé, infraštruktúry nevieme stavať, a po druhé, infraštruktúru má hociktorý iný štát – a lepšiu.
- Začať skutočne využívať eurofondy namiesto hrania sa na to, že ich využívame.
Mali by sme so sebou začať niečo robiť. Ako hovorí jeden odborník na zahraničnú politiku, nečakať, kým nás niekto obsadí a trochu nás zorganizuje. Mali by sme nakopnúť našu ekonomiku. Priznať si, že starý rozvojový model založený na lacnej a (počas komunizmu) vzdelanej pracovnej sile, privatizácii, zahraničných investoroch a odkladaní verejných investícií nefunguje.
Zhodnúť sa, že potrebujeme nový, sofistikovanejší model, založen...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-08-19 17:39:39 - Feat.: - Title: Machala ako jednotka, Karas o chybe Suska a tento rok nula kilometrov diaľnic (Brífing HN)
02 - Modified: 2024-08-16 11:47:01 - Feat.: - Title: Nula kilometrov. Toľko nových diaľnic pribudne tento rok, zlepšenie príde až neskôr
03 - Modified: 2024-07-10 11:17:34 - Feat.: - Title: Vláda rozhodla, že viaceré výstavby ciest a diaľnic budú strategickými investíciami
04 - Modified: 2024-05-31 11:05:02 - Feat.: - Title: Diaľnice po poľsky: za 20 rokov prepojili celú krajinu, pribudli tisíce kilometrov. Čo robia lepšie ako my?
05 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy