Reklama na Bud light. FOTO:Instagram Dylan Mulwaney
Z hľadiska marketingu je to zrejmé. Ľudia zodpovední za kampaň s Dylanom Mulvaneyom urobili nepochopiteľnú a drahú chybu.
Komunikačný príbeh americkej pivnej značky Bud Light z portfólia pivného gigantu Anheuser-Busch je dokonale absurdný. Na začiatku bola značka pohodlnou jednotkou na americkom trhu. Potom prišla reklamná kampaň, kde firma najala známeho transsexuálneho influencera Dylana Mulvaneyho, ktorému ku prvému výročiu jeho tranzície venovala limitovanú edíciu plechoviek s jeho podobizňou. A odštartovala tak doslova katastrofálny pád, ktorý ju k dnešnému dňu stál miliardy dolárov.
Gro amerických pivárov, pre ktorých bol dovtedy Bud Light symbolom ich životného štýlu sa otočilo značke chrbtom. Predaje klesli o 20 a viac percent a pozícia trhovej jednotky je minulosť. Celková hodnota Anheuser...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-04-16 14:00:00 - Feat.: - Title: Na zdravie! Tento kryt jednoduchým povelom zariadi, aby vás mobil pri posedení s priateľmi nerušil
02 - Modified: 2025-01-27 23:09:07 - Feat.: - Title: Liehovarníkov láka India, klesajúca spotreba na Západe prepisuje pravidlá hry. Návyky mení aj Slovensko
03 - Modified: 2024-12-17 11:57:26 - Feat.: - Title: Krajina hlási nedostatok obľúbeného piva Guinness. Niektoré podniky dokonca zavádzajú prídelový systém
04 - Modified: 2024-11-17 23:00:00 - Feat.: - Title: Fanúšikov piva čaká zdražovanie. Výrobcom vzrastú náklady o niekoľko miliónov eur
05 - Modified: 2024-09-21 16:40:58 - Feat.: - Title: Nová verzia piva? Šľachtenie kvasiniek môže priniesť nové chute a arómy ležiakov