StoryEditor

Ako sa lokálna reklama na ŠKODA KAROQ dostala medzi najsledovanejšie na Youtube

Na druhom ročníku Festivalu natívnej reklamy (2018) predstavila Tatiana Kravčenko, Media Manager spoločnosti PHD, stratégiu lokálnej kampane najnovšieho modelu Škody.

Auto sa predáva inak ako čerstvé rožky

“V novembri roku 2017 sme na Slovensku spustili kampaň na novú ,škodovku‘. Ako komunikačná agentúra, ktorá stojí za konceptom #KaroqInaq, sme verili, že lokálne spracovanie kampane musí vychádzať z dát. Využili sme naše sieťové zdroje, analytické softvéry, ktoré nám na konci vedeli spracovať hodnotné insighty. Kampaň bola primárne postavená na online a videách s malým presahom do offlinu. Cielenie bolo nastavené na základe správania cieľového segmentu v online priestore. Užívateľov sme najprv potrebovali zaujať, prípadne rozosmiať, vyvolať určité emócie. Následne sme mohli predstaviť samotné jazdné funkcie auta a interaktívne komunikovať so zákazníkmi. Cieľom bolo dosiahnuť čo najväčšie povedomie o novom modely ŠKODA KAROQ,” hovorí Kravčenko.

“ŠKODA nie je rýchloobrátkový predaj. Úspech je potenciálnych zákazníkov vôbec dostať do showroomu na testovaciu jazdu,” vysvetľuje Kravčenko. “Do kampane sme zapojili štyroch influencerov, pričom každý z nich cielil na mierne odlišnú vekovú a záujmovú kategóriu. V súčasnosti sú influenceri trendom a tento fakt nám výborne zapadol  do konceptu. Spolupracovali s nami Lujza Garajová Schrameková (stand-up komička, herečka a moderátorka, ktorá si dokonca po úspechu kampane založila vlastný účet na Instagrame :-), ľudová zabávačka a milovníčka sociálnych sietí Evelyn, stand-up herec a moderátor Juraj Šoko Tabaček a známy televízny a rozhlasový moderátor Junior,” hovorí Kravčenko.

Škoda Karoq získala milióny videní

“Pri kampani #KaroqInaq bolo dôležité nájsť tie správne mediálne formáty, ktoré oslovia cieľový segment. Publikovali sme na Facebooku, Instagrame a Youtube, kampaň bola podporená aj bannermi. Na sociálnych sieťach sme dosiahli mimoriadny 6 % engagement. Videá spolu získali viac ako 1,5 miliónov videní, kampaň priniesla vyše 26 miliónov impresií. Kumulatívne sme zasiahli takmer 4,5 mil. ľudí. Videá sa stali najzdieľanejšími v celej histórii Youtube kanálu Škoda Auto Slovensko. Lokálna kampaň #KaroqInaq patrila medzi TOP 10  najsledovanejších na slovenskom Youtube za rok 2017,” teší sa Kravčenko.

Aktivácia v online priestore je fajn, ale priamy zážitok s automobilom je vždy tá najlepšia referencia. Ako hovorí Kravčenko: “Virtuálny svet sme preniesli do reality v šiestich eventoch, počas ktorých sme zasiahli viac ako 250-tisíc ľudí. Uskutočnili sme vyše 500 testovacích jázd. Dosiahli sme najlepší pomer efektu a nákladov, zapojili novú dílerskú sieť. Podarilo sa nám prekvapiť novým prístupom a úspešne uviesť novú Škoda Karoq na slovenský trh. A ako inak, bola to jazda.”

Pri tvorbe natívnej reklamy neexistujú limity v dĺžke alebo vo veľkosti formátu. Obsah môže byť dlhý i krátky, môže obsahovať súťaže, výzvy, hry a iné interaktívne prvky. Značky majú s používateľmi možnosť diskutovať, ovplyvňovať názory a získavať cenné dáta. O týchto i ďalších výhodách sa dočítate v publikácii Obsah, ktorý ľudia milujú.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 12:46