StoryEditor

TikTok má prvú televíznu reklamu. Aké poučenie si z nej môže zobrať každý marketér?

Klasické médiá sú v mnohých aspektoch efektívnej komunikácie omnoho dôležitejšie ako samotné digitálne platformy.

Inzerenti: "Musíme byť na TikToku, na telku sa už nikto nepozerá."

TikTok: "Musíme byť v telke, lebo potrebujeme viac ľudí v TikToku"

A tak si teda môžete pozrieť prvú reklamu Tik Toku v televízii ever. Hovorí o denných rutinách ľudí počas korony. Páči sa vám?

Bohužiaľ, fakt je ten, že veľa,naozaj veľa online marketérov má Google, YouTube, Facebook, Instagram a spol. za modlu. Všetky ostatné médiá sú vyhadzovanie peňazí.

V hlave mi utkvel pamätný výrok jedného z nich, pracujúceho pre známu digitálnu agentúru. Citujem: "Keď chce niekto utopiť rozpočet, potom dá reklamu do médií. Ak chce niekto rozumne využiť svoje peniaze na reklamu, tak ide na Google a Facebook."

Nuž, fakt je ten, že je to úplný nezmysel. Klasické médiá, a zvlášť televízia, sú v mnohých aspektoch efektívnej komunikácie omnoho dôležitejšie ako samotné digitálne platformy. Sú hodnovernejšie, majú vyšší zásah v kratšom čase, sú lacnejšie.

Chcete jeden dôkaz za všetky? 

Skúste uhádnuť, ktorý segment je najväčším zadávateľom televíznej reklamy vo Veľkej Británii, na najväčšom reklamnom trhu v Európe? Nie sú to automobilky, banky, predajcovia rýchloobrátkového tovaru, telekomunikácie. Sú to online biznisy, aplikácie, služb- Google, Facebook, Amazon, Uber, Trivago, Booking, Netflix...

Thinkbox.tv

Keď majú tieto služby dominujúce digitálnemu svetu niečo viac premakané ako samotný produkt, tak je to ich marketing. Schopnosť vyvolať dojem, akoby ste nič iné vo svojom komunikačnom mixe nepotrebovali.

Pozrite si program ľubovoľnej domácej či zahraničnej konferencie o marketingu a je vysoká pravdepodobnosť, že jeho väčšina bude venovaná Googlu, Facebooku, YouTube, Instagramu, messengerom. Alebo ešte lepšie, pozrite si rozdelenie svojho rozpočtu, koľko na internete sami investujete do duopolu a koľko do všetkého ostatného.  

 Ak väčšinu, potom by ste si rozhodne mali pozrieť týchto 5 infografík.

01 - Modified: 2019-09-18 08:39:07 - Feat.: 0 - Title: Instagram pracuje na nástroji, ktorý kopíruje hlavné funkcie TikToku 02 - Modified: 2020-01-09 06:57:09 - Feat.: 0 - Title: TikTok kvôli chybe napadli hackeri. Zistila to bezpečnostná firma 03 - Modified: 2020-03-20 08:43:25 - Feat.: 0 - Title: Škaredí a chudobní sa zobrazovať nebudú. Tak znelo nariadenie jednej z najväčších sociálnych sietí sveta
01 - Modified: 2023-07-13 11:23:22 - Feat.: - Title: Po mileniáloch tu máme prvú „digital-native“ generáciu. Ako marketingovo zaujať GEN Z? 02 - Modified: 2023-05-02 08:55:35 - Feat.: - Title: Influencerka Lady Zika hovorí na sieťach o viere v Boha. Podľa sledujúcich šíri nenávisť a homofóbiu 03 - Modified: 2023-05-08 19:59:19 - Feat.: - Title: TikTok môže byť pre firmy tikajúca bomba. Pomáha značkám alebo ohrozuje ich reputáciu? 04 - Modified: 2022-12-02 15:04:16 - Feat.: - Title: Trendy 2023: Sociálne siete čaká rast videa aj podcastov 05 - Modified: 2022-11-28 07:16:54 - Feat.: - Title: Na online nákupy minú Európania priemerne 340 eur mesačne
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 07:52