StoryEditor

Digitálny týždeň: Bude Mercedes EQS prvým skutočným premožiteľom TESLY?

12.01.2021, 08:30
Pozrite si prehľad tém uplynulého týždňa.

Rok 2020 podľa Google

YouTube Rewind 2020 sme oplakali, aby sa k nám nakoniec dostala vďaka PS:Digital aspoň jeho slovenská verzia. Pozrite si, ako vyzeral rok 2020 vo vyhľadávači Google a to aj napriek tomu, že všetci dobre vieme, čo sme v minulom roku vyhľadávali najviac.

Apple vs. Facebook

Na applovskom WWDC 2020 v rámci noviniek odznelo, že v prichádzajúcom update softvéru iOS 14 musia aplikácie dostať od používateľov špeciálne povolenie na to, aby mohli sledovať ich ďalšie správanie v iných aplikáciách či webstránkach. Inými slovami – Apple nechce, aby veľkí hráči mohli predávať svojim inzerentom osobné údaje používateľov iPhonov bez toho, aby s tým explicitne súhlasili.

Ako odpoveď Facebook koncom roka zahájil masívnu antikampaň, kde biznisovým účtom dôkladne vysvetľuje, prečo zarobia výrazne menej ako doteraz pri rovnakých investíciách a tlačí to dokonca tak ďaleko, že v printových médiách obviňuje Apple z likvidácie malých podnikateľov či slobody internetu.  Jedno oko neostalo suché. Áno, čítate správne – Facebook si v snahe ubrániť vlastné príjmy z reklám a široké obchodovanie s osobnými údajmi schopný zájsť až takto ďaleko. Úprimná a kľudná reakcia v tweete od Tima Cooka však dala jednoznačne najavo, čo si Apple o  manipulatívnom postupe myslí. Ako veľmi ešte môže vyeskalovať viac ako desaťročný súboj kalifornských gigantov?

Bude Mercedes EQS prvým skutočným premožiteľom TESLY?

Vieme, že nepríde skôr ako v roku 2022. Vieme, že bude drahý. Nevieme, ako bude vyzerať, hoci internetom kolujú viaceré vizualizácie a jedna vyráža dych viac ako druhá. Čo už však s určitosťou vieme, je zabudovanie úplne nového displeja "digitálnej palubnej dosky" o veľkosti 56 palcov (!), ktorý Mercedes volá Hyperscreen. Splniť má tie najprísnejšie očakávania a známy tablet z Tesla Model S vyzerá pri ňom až smiešne, ale kalifornská automobilka toto riešenie ponúka už roky a stále ho vylepšuje. Na EQS sa teší 9 z 10 automobilových nadšencov (ten 1 je zarytý petrolhead) ?  

 Návštevnosť slovenských webov  v 2020

Slovenské webstránky v roku 2020 rástli, najvyššiu návštevnosť dosiahli v marci. Priemerná mesačná návštevnosť slovenských webov v roku 2020 bola 4,25 milióna reálnych používateľov (RU). Podľa oficiálneho merania IABmonitora to predstavuje medziročných nárast o +2,6 percenta. Ktoré portály si z pohľadu návštevnosti medziročne polepšili a ktoré, naopak, pohoršili?

ADMA: registrácia Digital PIE 2021 spustená!

V poradí už piaty ročník súťaže v slovenskom digitálnom marketingu Digital PIE 2021 je oficiálne spustený! Súťaž organizujeme v spolupráci s organizátorom RULEZZ konferencií – TheMarketers.biz. Partnerom podujatia je združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia, ktoré odovzdá špeciálne ocenenie DIGITAL MEDIA SOLUTION. Prihlasovací formulár a bližšie informácie o súťaži sú dostupné na webe súťaže. Tipy od členských agentúr, ako pripraviť tip-top prihlášku, môžete očakávať už čoskoro.

Rubriku #digitalnytyzden prinášajú Stratégie v spolupráci s ADMA každý pondelok.

01 - Modified: 2024-03-04 08:48:09 - Feat.: - Title: Študenti chcú pracovať v reklame, majú z nej ale obavy. Čakajú plat až do 2-tisíc eur 02 - Modified: 2023-12-11 13:21:38 - Feat.: - Title: Iniciatíva Férového tendra: Férovosť šetrí čas aj peniaze 03 - Modified: 2023-10-09 15:44:26 - Feat.: - Title: Vlado Cintula: Musíme hľadať spôsoby, ako dať klientovi väčšiu pridanú hodnotu 04 - Modified: 2023-04-04 08:19:11 - Feat.: - Title: Najväčšie problémy digitálnych agentúr: Nedostatok ľudí, tendre a hodinové sadzby 05 - Modified: 2022-11-28 07:16:54 - Feat.: - Title: Na online nákupy minú Európania priemerne 340 eur mesačne
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 03:52