StoryEditor

Porota prvého kola EFFIE sa zhoduje: úroveň práce je pomerne vysoká

05.12.2021, 20:09
Autor:
(pš)(pš)
Prečítajte si, ktoré práce si zaslúžia kov a či je medzi nimi aj Grand EFFIE.

Už tento piatok sa dozvieme, ktoré shortlistované práce získajú kovy na súťaži efektívnej reklamy EFFIE AWARDS Slovakia 2021. V tomto týždni o tom rozhoduje porota druhého kola spolu s predsedom poroty Branislavom Brzulom zo spoločnosti Lidl Slovensko.

Pred rozhodovaním poroty druhého kola zasadala porota prvého kola, ktorá poslala zo všetkých prihlásených prác (31) do užšieho výberu 19 prác. Najviac ich je v kategórii Dobročinný marketing (7), nasleduje kategória Finančné služby (4).

Pozrite si, ktoré práce porota posunula do užšieho výberu. Ako vníma úroveň prihlásených prác porota prvého kola, ktoré práce zaujali najviac a či je medzi nimi Grand EFFIE, na tieto otázky odpovedajú členovia poroty prvého kola.

archív

Robert Cyprich
Strategy Director
MullenLowe GGK

Úroveň prihlásených prác je celkovo pomerne vysoká, oceňujem dobrú obsahovú, ale aj formálnu prípravu, ktorá sa premietla do množstva pekných "kejsiek". Pri hodnotení je podstatné všetko, brief o efektivite nemá zásadne hluché miesta. Ja obzvlášť pozorne študujem východiskovú situáciu, ktorá dá práci kontext a stratégiu a ktorá má viesť k splneniu cieľov. Samozrejme, zadefinovanie cieľov a miera ich splnenia je gro prihlášky. Medzi prihlásenými prácami vidím zlato, ale Grand Prix nie.
archív

Šimon Gál
Strategic Planner
Elite Monday Lovers

Dôležité pri hodnotení bolo, či je kampaň naozaj efektívna alebo len ideovo nápaditá. Bohužiaľ, niektoré prihlášky stále nemajú jasne definované ciele (alebo ich majú príliš veľa), čo značne znižuje ich šance na úspech. Grand EFFIE nechám na uvážení porotcov druhého kola, z pohľadu efektivity však najviac zaujala kampaň Bratislava sa ráta.
archív
Zuzana Netíková
Senior Brand Manager z oblasti FMCG

Kvalita prihlášok, ktoré som mala možnosť hodnotiť sa nachádzala na celom spektre. Od tých slabších, ktoré zlyhávali na nedostatku skúseností, cez také, ktoré nasilu hľadali efektívne výsledky, až po také, kde nebola žiadna otázka a bolo na prvé prečítanie jasné, že toto je efektívny marketing.
Medzi prácami tento rok dominovali, ako je vidieť aj zo shortlistov, práce v dobročinnom marketingu a z tejto oblasti je aj môj favorit - marketingový velikán Lidl s kampaňou Nenechajme to plávať, kde efektívne spojili silu značky Lidl s témou, ktorá je dôležitá - ochrana životného prostredia.
Aby sme ale nezabudli na kampane s čisto komerčnými cieľmi, tu ma najviac oslovila kampaň Tankujte INAQ, kedy spojenie silných partnerov Škoda a Slovnaft prinieslo veľmi efektívnu komunikáciu s maximálnym využitím rozpočtu, kde sa nezabudlo na žiadny detail - od silného insightu až po premyslenú exekúciu. 
archív
Marián Abaffy
Marketingový riaditeľ
Tempo Kondela

Úroveň prác vnímam ako celkom dobrú, minimálne u tých, ktoré som hodnotil. Parametrov pri hodnotení shortlistov bolo viac. Viac menej mi išlo o určitý mix toho, či som reálne dokázal z prihlášky odčítať strategický prínos agentúry, či kampaň dokázala urobiť "dieru do sveta" a napokon aj samotná  kvalita exekúcie urobila svoje. Grand EFFIE medzi prácami asi nevidím. No mám niekoľko favoritov z pomedzi mnou hodnotených prihlášok a to: Kraj Sveta; 365.bank; Bad Luck Brian a O2 Zdieľaj s rozumom.
archív
Lenka Dzurendová
Strategist
MADE BY VACULIK

Pri porotcovaní som náhodou dostala do výberu takmer všetky shortlistové kampane. Aj z tohto dôvodu hodnotím úroveň prihlásených prác ako vysokú a teším sa, ako sa popasujú s udeľovaním cien porotcovia druhého kola. Pri hodnotení som prihliadala nielen na dosiahnuté výsledky, ale aj strategické insighty či mediálnu stratégiu agentúry, unikátnosť kreatívy a samozrejme cieľ, ktorý mala agentúra splniť v zadaní. Body tak agentúra strácala v prípade, že v prihláške mala splniť brandový cieľ komunikácie, no následne vo výsledkoch opísala len efekt na obchodné výsledky. Alebo tiež, ak dosiahnuté výsledky neboli vzhľadom na výšku budgetu kampane ambiciózne. 
Grand EFFIE by som zvažovala pri kampani Bad Luck Brian promuje neviditeľné strojčeky. Zaujala ma prekvapivou až vtipnou kreatívou, ktorá vyvolala ohlas v želanej cieľovej skupine, vygenerovala si aj neplatené PR a nadlho sa stala diskutovanou témou nielen v reklamných kruhoch. To sa prejavilo aj v obchodných výsledkoch kliniky, ktoré boli priamo úmerné neveľkému marketingovému budgetu na kampaň. 
archív
Karel Šafář
Brand Manager
NIKÉ

Mal som tú šancu porovnať viacero kampaní primárne zo sektora financií, energetiky a CSR. Skoro všetky charakterizovala snaha o čo najprirodzenejší spôsob prepojenia online a „reálneho“ sveta. Alebo skôr o čo najprirodzenejší spôsob, ako toto prepojenie ukázať (veď ono už predsa dávno existuje) a efektívne využiť pre svoju značku respektíve pre samotných klientov.  Z tejto perspektívy za mňa najviac zabodovala, doslova aj prenesene, kampaň Bad Luck Brian promuje neviditeľné strojčeky, ktorá priniesla okrem vtipu aj dôkaz, že dinosaurus sociálnych sietí Facebook stále ešte môže slúžiť ako funkčný generátor leadov či stimulátor biznisového (a hlavne lokálneho) rastu.
archív

Matej Hargaš
CMI Innovation Media Manager
Heineken Slovensko


Keďže verím, že dáta majú väčšiu silu ako názory, prekvapilo ma, že sa niektoré prihlášky sústredili viac na kreativitu, ale nedokázali ma presvedčiť o efektivite kampane. Väčšina prihlášok ale pre mňa bola prekvapením veľmi príjemným. Medzi mojimi favoritmi sú kampaň Košického samosprávneho kraja a Ortodoncie Klostermann, ktoré obe dokázali, že aj s malým budgetom sa dá zahrať naozaj veľké divadlo.

archív
Patrícia Reichlová
Senior Strategist
Jandl, marketing a reklama
 
Úroveň prihlásených prác bola rôzna. Boli tam veľmi výrazné kampane aj bežné kampane, ktoré neboli ničím výnimočné. Rozhodujúce bolo či kampaň naplnila svoje ciele a mala nielen komunikačné, ale aj biznisové výsledky. Na výber shortlistových prác mala vplyv aj kvalita spísanej prihlášky.
Spomedzi mnou hodnotených prác mám ako favorita Úverový certifikát od PSS. Na kampani jasne vidieť prínos agentúry, ktorá si dokáže poradiť aj s komplikovaným zadaním a premeniť ho na výraznú kreatívu, ktorú ľudia nevedia dostať z hlavy a dobre funguje na získavanie nových klientov.
archív Pavel Baslík
Head of Marketing a PR
Lucron


Úroveň prác bola vysoká.
Medzi kampaňami, ktoré som mal možnosť hodnotiť boli tri, ktoré ma zaujali najviac. Je ňou najmä kampaň Rakovina nemá vlny od EFFE pre klienta Liga proti rakovine. Svojou geniálnou jednoduchosťou poukázala na závažný problém súčasnej doby a zároveň priniesla skvelé výsledky pre dobrú vec. Druhou bola Bejby Blue od This is Locco pre klienta Tatra Banka. Kampaň jasne komunikuje s cieľovou skupinou, výborne využíva správne komunikačné kanály a exekúcia je taktiež na vysokej úrovni. Treťou bola kampaň "Bratislava sa ráta" od Slovak & Friends pre Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy, ktorá dokázala vykresať efektívnu komunikáciu aj z takej nudnej témy, ako je sčítanie obyvateľstva. 

To, ktoré práce získajú ocenenie, sa dozvieme už tento piatok formou streamu so začiatkom o 14 00 hod. na facebookovej stránke organizátora - KRAS-u. 10.decembra Stratégie vyhlásia aj Agentúru roka.

01 - Modified: 2021-12-23 13:33:16 - Feat.: - Title: Najefektívnejšie reklamy roka: Aké ciele splnili? 02 - Modified: 2021-11-25 14:40:15 - Feat.: - Title: Shortlisty EFFIE sú známe. Porota posunula do užšieho výberu 19 prác 03 - Modified: 2021-12-02 00:51:44 - Feat.: - Title: Predseda poroty EFFIE: Efektívna reklama? Je zmysluplná s ohľadom na obchodné výsledky 04 - Modified: 2021-11-18 14:14:00 - Feat.: - Title: O najefektívnejšiu reklamu zabojuje v tomto roku 31 prác od 21 agentúr 05 - Modified: 2021-11-10 16:35:31 - Feat.: - Title: Porota tohtoročnej súťaže efektivity v reklame EFFIE AWARDS Slovakia 2021 je známa
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 16:58