HN
StoryEditor

Mileniálom sa prihovárajte, len ak ste autentickí

12.04.2018, 15:40
Autor:
dbsdbs
Bratislavský event o mileniáloch premiérovo moderovali dvaja youtuberi -  Selassie a Expl0ited.  

Generácia mileniálov trávi viac času online ako pri televízore. Bez nej sa zaobídu, bez telefónu nie. Aj také boli výsledky prieskumu správania sa mileniálov prezentované na konferencii venovanej marketingu a komunikácii smerom k mladej cieľovej skupine. Bratislavský event dokonca premiérovo dvaja youtuberi -  Selassie a Expl0ited - aj moderovali.  

Reprezentanti generácie, o ktorej si jej predchodcovia myslia, že sú príliš virtuálni, dokázali opak. Nielen, že previedli účastníkov programom, ako keby to bola samozrejmosť, popri tom počas celého dňa vyrábali obsah pre svojich fanúšikov. Multitasking mileniálom problém nerobí.

Z mileniálskej štúdie, ktorú prezentovala Denisa Lakatošová (NMS Market Research) vyplynulo, že spomedzi skupiny slovenských youtuberov sú so značkou (akoukoľvek) najviac spájaní Gogo, Zrebný s Frlajsom a Selassie. Ten aj hovoril o skúsenostiach a spolupráci so Slovenskou sporiteľňou. Niekoľko rokov bol tvárou Space účtov pre mladých. Správne nastavený marketing na atraktívnu cieľovku pre finančnú inštitúciu evidentne funguje.

Na konferencii vystúpil aj člen staršej Generácie Y, tanečník Laci Strike. Hovoril o svojom príbehu, založenom na autenticite. Práve autenticita sa ako kľúčové slovo tiahla celou konferenciou, znela z viacerých prednášok a prípadových štúdií. Na záver si Laci úplne autenticky zatancoval.

Organizátorom sa podarilo zorganizovať aj prvé živé vystúpenie Demotivátora, chlapíka skrytého za online značkou Demotivácia. Nevystúpil na pódium, rozhovor s ním viedol Filip Švaňa zo spoluorganizujúcej agentúry PR.Konektor prostredníctvom telemostu. Aj on vlastnými slovami a sebe vlastným jazykom hovoril takisto o autenticite.

"Nie je nič trápnejšie, ako keď sa 50-roční marketéri snažia hovoriť jazykom tínedžerov," povedal okrem iného. "Značky si musia uvedomiť, že dnešné decká a mladí dospelí vyrástli s reklamou. Ich osobný priestor je stále viac a viac zahltený reklamou a všetkými total super výrobkami, ktoré si musia kúpiť. Čo v praxi znamená, že za všetkým vidia reklamu a sú prirodzene nedôverčiví. Oni vedia, že ten prací prášok nevyperie trenky s mapkou a škrkátkom do biela. Neklamte im," apeloval na marketérov Demotivátor, podľa vlastných slov rovnako človek z branže.

Zo štúdie realizovanej agentúrami PR. Konektor a NMS Market Research vyplýva, že mileniáli sú stále online a spotrebujú dvakrát viac času na YouTube ako pri televízore. Video kanál je pre nich ideálny na konzumáciu obsahu, ktorému venujú viac pozornosti ako lineárnemu vysielaniu v televízii. Pre značky sú aj preto youtuberi ideálnymi komunikátormi.

Dokážu získať porovnateľný zásah no väčšiu afinitu, pozitívnejší sentiment a oveľa väčšiu autenticitu v porovnaní s brandovými videami. V komunikácii s najmladšou cieľovou skupinou je kľúčová inovácia a testovanie. Keď sa ale podarí nájsť správny mix odkazu, komunikátora a platformy, zásah mileniálov stojí za to.

No nesmiete pritom zabudnúť na autenticitu.

V apríli organizujú HNevents ďalšie dve podujatia. Best of Digital Marketing, prehliadku najlepších digitálnych reklám sveta a Living on the Edge 2018, každoročnú marketingovo – mediálnu konferenciu roka. Registrácia je otvorená.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 07:30