StoryEditor

Marketingová komunikácia 2021: prehľad top udalostí

30.12.2021, 09:22
Výzvou bola očkovacia kampaň, silnela e-commerce, značky komunikovali zodpovedne, rástol vplyv dezinformácií.

Pozrime sa na prehľad najdôležitejších udalostí v marketingu, ktoré sa udiali počas uplynulého roka. Už dnes je zrejmé, že mnohé veci pandémia výrazne ovplyvnila do takej miery, že sa značky museli novým pravidlám hry prispôsobiť.

Očkovanie je najväčšou komunikačnou výzvou
Vzhľadom na situáciu, ktorá súvisí s covidom, sme celý rok očakávali očkovaciu kampaň, ktorá by pomohla presvedčiť Slovákov k očkovaniu. Koncom januára ministerstvo zdravotníctva uviedlo kampaň s claimom Vakcína je sloboda, ktorú podporili viaceré osobnosti vrátane pani prezidentky Zuzany Čaputovej. V polovici roka už Slovákov presviedčali odborníci, ministerstvo ukazovalo autentické obrázky z nemocníc, použilo aj argumentáciu odborníkov. Keďže Slováci naďalej váhali – očkovanie mala podporiť Očkovacia lotéria s veľkými výhrami. Niektorí odborníci už pred jej spustením hovorili o fiasku. Napriek úvodným problémom, lotéria pritiahla divákov k televíznym obrazovkám, avšak dáta, ako počas lotérie rástla očkovanosť, nikto neukázal. Pred koncom roka minister financií Igor Matovič prišiel s tvrdením, že lotéria bola úspešná. Dosah lotérie bol nad očakávania. „Výhry v rozmedzí do 20 miliónov boli vyplatené 100 000 ľuďom. V rámci vyhodnotenia faktorov, ktoré ovplyvňovali možnosť zaočkovať sa, sa vyjadrilo 13,5 % zaočkovaných obyvateľov, že ich výraznejšie ovplyvnila očkovacia lotéria."
Na jeseň pripravila ďalšiu kampaň agentúra MUW Saatchi & Saatchi, ktorá sa snažila použiť v komunikácii jemný humor.
Pred Vianocami ministerstvo zdravotníctva spustilo kampaň Darujme si Vianoce, do ktorej sa zapojili aj samosprávne kraje, aj známe osobnosti. Svoju osobnú účasť samosprávnym krajom potvrdili napríklad stand-up komička Lujza Šrámeková, herečka Eva Pavlíková, stand-up komik Ján Gordulič, režisér Nikita Slovák a maratónec Stano Ďuriga. Práve režisér Nikita Slovák režíroval aj spoty, ktoré sme mohli vidieť v televíziách počas Vianoc. Zatiaľ ide o najdrsnejšiu kampaň na podporu očkovania. "Možno sa niekomu bude zdať toto video drsné. No drsná a krutá je realita, ktorej sa dalo predísť. Vakcína je riešenie," odkázalo ministerstvo nerozhodnutým.



V komunikácii rezonujú zodpov...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 22:13