Každý, kto pracuje v digitálnom marketingu, sa s pojmom SEO (Search Engine Optimization) už určite stretol. Ide o súbor aktivít, ktorými zvyšujeme objem a kvalitu návštevnosti našej webstránky z prirodzeného vyhľadávania, častokrát nazývaného ako organické.
Aby ste na web dostali čo najviac potenciálnych zákazníkov, odkazy na vašu webstránku sa v rámci vyhľadávania musia nachádzať čo najvyššie, teda na prvej stránke a ideálne medzi prvými v poradí. Vedeli ste, že prvých 5 organických výsledkov Google vyhľadávania spraví až 67,6 percent všetkých klikov? Prvá stránka Google generuje až 71,3 percent klikov a na druhú a tretiu stránku pripadne len 5,59 percent*. Práve preto SEO odborníci venujú optimalizácii webstránky pre jej úspešné vyhľadávanie toľko času a energie. Tá sa vypláca z dlhodobého hľadiska viac ako investície do platenej reklamy, ktorá po uplynutí zmizne a nič viac vám už neprinesie. Správne nastavené SEO procesy vedia doniesť výsledky už v priebehu dvoch až troch mesiacov a majú dlhodobý charakter.
Ďalšie ciele, ktoré môže správne manažované SEO napĺňať, sú nárast konverzií a konverzného pomeru (najčastejšie predaja), zvyšovanie návštev z non-brand organicu, čo je veľmi úzko prepojené s tvorením obsahu a prácou copywriterov. Kvalitné SEO nie je možné robiť bez kvalitného obsahu a hĺbkovej analýzy vstupných dát.
O SEO a jeho jednotlivých zložkách, využívaných nástrojoch či odporúčaných postupoch by sme mohli napísať 150 strán. Je dôležitou súčasťou marketingovej stratégie, a preto sme v spolupráci s agentúrou H1 Slovakia pre vás pripravili krátky test, ktorý preverí vaše vedomosti v tejto marketingovej disciplíne.
Tento kvíz pripravila SEO agentúra H1 Slovakia, súčasť mediálnej agentúry GroupM, člen IAB Slovakia.
Boli ste úspešný? Gratulujeme. Ak ste taký dobrý aj v ostatných oblastiach digitálneho marketingu a chcete si vedomosti potvrdiť akreditovaným certifikátom, neváhajte a prihláste sa na skúšku. Ak sa vám v teste nedarilo a táto téma vás zaujíma alebo ste zodpovedný za SEO stratégiu na pozícii digitálneho manažéra / marketéra značky, môžete si svoje vedomosti doplniť napríklad v DIMAQ Akadémii.
*Zdroj: https://www.zerolimitweb.com/organic-vs-ppc-2018-ctr-results-best-practices/