StoryEditor

KPMG: Spokojný zákazník je synonymom profitu

15.03.2019, 09:54
Autor:
rmrm
Spoločnosť KPMG Stratégiám exkluzívne poskytla časť z ešte nezverejnenej štúdie o zákazníckej skúsenosti na Slovensku „Na rovnakej vlne“.

Konkrétne rebríčky a hodnotenia budú oficiálne zverejnené v priebehu marca 2019. Prvé výstupy zo štúdie sme zverejnili už vo februárových Stratégiách:

„Výnimočné firmy zákazníka nepodceňujú, nevodia za nos, ale si ho ctia, rešpektujú a rozmaznávajú. Usilujú sa byť s ním na jednej vlne a získať si jeho srdce, na čo nestačí ohúriť len cenou a produktom. Zákazník očakáva viac. Vyhľadáva značky, ktoré sú jedinečné tým, ako sa k nemu správajú a čo pre neho skutočne robia. Úspešné firmy vedia, že výnimočná zákaznícka skúsenosť nie je cieľ, ale cesta, ktorá sa začína pochopením spotrebiteľa a pokračuje tak, aby v ňom každý kontakt so značkou zanechal príjemný pocit,“ hovorí na úvod Karin Nemčeková, manažérka na oddelení manažérskeho poradenstva KPMG na Slovensku.

Dobré riešenia pre spotrebiteľa sa oplatia a pritom nemusia stáť majetok. Zanechať príjemnú spomienku často nič nestojí. Prieskumy KPMG Nunwood, podľa jej slov, opakovane dokazujú, že čím pozitívnejšie sú skúsenosti zákazníkov s firmou, tým lepšie finančné výsledky dosahuje.

Aj osem rokov výskumu na trhoch USA a Veľkej Británie poukazuje na obrovské príležitosti v oblasti zákazníckej skúsenosti. Príklady značiek s vynikajúcou zákazníckou skúsenosťou svedčia o prepojení jej kvality s komerčným úspechom. Spoločnosti, ktoré ju výrazne zlepšia, dosahujú desať- až pätnásťpercentný nárast príjmov a zároveň pätnásť- až dvadsaťpercentný pokles nákladov.

„Výnimočná zákaznícka skúsenosť je teda jednoznačným akcelerátorom rastu značky a pozitívne ovplyvňuje jej ziskovosť. Potvrdilo sa to, keď sme porovnali finančné výsledky prvých päťdesiatich firiem podľa rebríčka najlepšej zákazníckej skúsenosti s tými, ktoré sa umiestnili v jeho druhej polov...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-09 07:26:20 - Feat.: - Title: Spoznajte najobľúbenejšie značky Slovenska. Prieskum KPMG prináša prekvapenie medzi bankami 02 - Modified: 2023-12-19 12:40:34 - Feat.: - Title: Slovenské e-shopy medziročne rástli, koncom roka očakávajú vyššie tržby 03 - Modified: 2023-08-09 08:51:18 - Feat.: - Title: V KPMG na Slovensku nastali zmeny vo vedení Deal Advisory služieb 04 - Modified: 2023-05-15 10:05:38 - Feat.: - Title: Zmena na pozícii riadiaceho partnera KPMG na Slovensku 05 - Modified: 2023-05-31 11:44:23 - Feat.: - Title: Pozitívna zákaznícka skúsenosť zvyšuje hodnotu firmy. Tieto značky a inštitúcie ju robia najlepšie
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. apríl 2024 12:34