ilustračný obrázok
StoryEditor

Prieskum: Ako Slováci vnímajú hygienické opatrenia?

10.12.2020, 13:43
Autor:
redred
Spomedzi prevádzok rýchleho občerstvenia získal prvenstvo McDonald’s.

Gastro biznis už niekoľko mesiacov čelí kríze. S druhou vlnou ochorenia Covid-19 prišli aj celoplošné opatrenia, ktoré odopreli zákazníkom konzumáciu jedál v interiéri a výrazne tak skomplikovali mnohým prevádzkovateľom reštaurácií poskytovanie služieb. Zvýšené požiadavky na hygienu platia už od marca a firmy do nich výrazne investovali. Prieskum, ktorý pre McDonald’s realizovala agentúra MNForce na vzorke 1 000 respondentov, ukázal, ako Slováci vnímajú hygienické opatrenia, aj to, či sa do prevádzok po otvorení vrátia.

Hygienické opatrenia aj po skončení pandémie?

Stravovacie zariadenia, zahŕňajúc reštaurácie, bufety aj rýchle občerstvenie, zaviedli už počas prvej vlny pandémie viacero hygienických opatrení. Ktoré z nich by Slováci uvítali aj po skončení pandémie? Pre polovicu opýtaných, 51 percent,  je dôležitá pravidelná dezinfekcia vnútorných priestorov. Až 47  percent respondentov označilo za dôležité dlhodobé hygienické opatrenie bezkontaktné platby a 42 percent uvádza dezinfekciu rúk pri vstupe. Tretina opýtaných hovorí, že bezkontaktné objednávky (napr. samoobslužný kiosk), by mali byť po ukončení pandémie v gastre štandardom. Naopak, až 67 percent respondentov považuje meranie teploty pri vstupe za hygienické opatrenie, ktoré by malo byť zrušené. Podobne za vyjadrili o zrušení dvojmetrového odstupu zákazníkov, 43 percent,  a o hygienických rukaviciach pre personál sa vyjadrilo  23 percent.

Ktorú reštauračnú prevádzku v ťažkých časoch Slováci podporia?

S rôznymi opatreniami sa menia aj zvyky a správanie zákazníkov. Menia sa aj kritériá výberu reštaurácií počas pandémie? Ak sa zameriame na všeobecné kritéria výberu reštaurácie, približne 61 percent opýtaných považuje za dôležité dodržiavanie hygienických štandardov a približne rovnaká skupina (60 percent) si stravovacie zariadenie vyberá podľa vyhovujúceho menu. Takmer polovica respondentov (48 percent) sa pri výbere zameriava na cenu jedál a pre 46 percent z nás je dôležitá kvalita personálu.

Pri otázke ako sa všeobecné kritériá výberu zmenili počas pandémie z prieskumu vyplynulo, že pre polovicu respondentov je dodržiavanie hygienických štandardov dôležitejšie ako pred pandémiou. Pre 32 percent opýtaných je počas pandémie dôležitejšie vyhovujúce menu či cena jedál (31 percent). Iba 28  percent respondentov odpovedalo, že je pre nich teraz dôležitejšia kvalita personálu, z čoho vyplýva zaujímavý fakt -  väčšina Slovákov si nespája kvalitu hygieny v prevádzkach s vyškoleným personálom.

Ako Slováci hodnotili prevádzky z hľadiska hygieny?

Dotazník ponúkol respondentom na hodnotenie z hľadiska hygieny viacero značiek reštaurácií a foriem rýchleho stravovania. Slováci tak hodnotili hygienické opatrenia v miestnej reštaurácií, Subway, Burger King, McDonald’s, KFC, na čerpacích staniciach a pri predaji na trhu alebo v stánku (street food). Škála odpovedí sa pri tejto otázke pohybovala v rozmedzí 1 (nízka hygiena) až  5 (vysoká hygiena).

Po spočítaní posledných dvoch hodnôt, ktoré predstavujú hodnotenie vysokej a dostatočnej hygieny, najlepšie výsledky zaznamenali miestne reštaurácie, ktoré pozitívne ohodnotilo 69 percent Slovákov. Spomedzi prevádzok rýchleho občerstvenia získal prvenstvo s 57 percentami McDonald’s.  Po ňom nasledovali čerpacie stanice (47 percent), KFC (33 percent), Subway (30 percent), Burger King (29 percent) a predaj na trhu alebo v stánku/stret food (26 percent).  

Vrátia sa Slováci po odznení pandémie do reštaurácií?

Ako budú Slováci využívať služby v gastro segmente po odznení pandémie? Až 63 percent respondentov uviedlo, že chce jedlo konzumovať v reštaurácii, rovnako ako pred pandémiou. Prísť do reštaurácie osobne a jedlo skonzumovať vo vonkajších priestoroch, kde je zabezpečené vetranie a odstup chce 14 percent opýtaných. Iba 11 percent chce po odznení pandémie jedlo v reštauráciách iba vyzdvihnúť, a rovnako menšiu  podporu prieskum predpovedá donáškovým službám (9 percent). Iba tri percentá z opýtaných  neplánuje do reštaurácií chodiť po odznení pandémie.

 

01 - Modified: 2020-12-06 15:41:58 - Feat.: 0 - Title: Televízne spravodajstvo RTVS je najobjektívnejšie. V prieskume to uviedlo najviac divákov 02 - Modified: 2020-12-08 07:56:11 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Viac ako polovica Slovákov si na vianočné darčeky nešetrí 03 - Modified: 2020-12-08 08:06:26 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Pandémia zmenila spôsoby platenia, 46 percent Slovákov začalo častejšie platiť bezhotovostne 04 - Modified: 2020-11-30 09:34:00 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Na darčekoch šetriť nebudeme, napriek horšej ekonomickej situácii
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 17:27