StoryEditor

Cannes Predictions: Stratégie a Wiktor Leo Burnett tipujú víťaza spomedzi reklám zameraných na spoločenské témy

26.06.2021, 07:00
Autor:
pzpz
Favoriti na víťazov sa líšia.

Cannes Predictions je súboj, v ktorom agentúra Wiktor Leo Burnett a Stratégie tipujú, ktoré z vybraných reklám budú úspešnejšie na reklamnom festivale kreativity v Cannes. Ide o posledný súboj, v ktorom tipujú Martina Bednárová z Mafra Slovakia a za agentúru Wiktor Leo Burnett Milan Sitárik


Mastercard “True Name” 
// McCann (New York, USA)

Mastercard predstavila platobné karty True Name™. Tie umožňujú držiteľom mať na svojej karte uvedené meno, ktoré vystihuje, kým sa skutočne cítia byť. Je to veľkým prínosom pre mnohých členov komunity LGBTQIA+. Legálna zmena mena je často zdĺhavý a náročný úradný proces. Platobné karty spoločnosti Mastercard umožňujú, aby mali ľudia na svojich platobných kartách uvedené meno, ktorému sami dávajú prednosť. 

Royal Mint Australia “Donation Dollar” // Saatchi (Melbourne, Australia)

Na Medzinárodný deň charity, ktorý sa konal 5. septembra, uviedla Kráľovská austrálska mincovňa na trh darovací dolár, prvú menu zákonného platidla na svete, ktorá má byť darovaná. Donation Dollar má pripomínať, že aj malá čiastka môže pomáhať k veľkým skutkom a má potenciál významne prispieť k životu mnohých ľudí. 

Posledná z tipujúcich dvojíc komentuje reklamy nasledovne: 

archív

"Emotívny podtón kontroverznej témy pomáha k zapamätateľnosti."

Martina Bednárová
Šéfredaktorka BRA!NEE
Mafra Slovakia

Donation dollar

Precízne spracovaná snímka, ktorá vyvolá pokoj a dáva dôraz na detail. Saatchi&Saatchi stavili na istotu – neexperimentovali s prevedením, reklama dodáva seriózny podtón serióznej téme. Agentúra sa očividne držala striktne zadania, čím nevybočila alebo nevyvolala zásadnejšiu emóciu, nevytvorila priestor na oslovenie väčšieho publika, ale určite tým konzervatívneho zadávateľa uspokojila.

True Name

Z hľadiska aktuálnosti a trendovosti trafil Mastercard klinec po hlavičke. Emotívny podtón kontroverznej témy pomáha k zapamätateľnosti. Agentúra veľmi jasne a pekne zobrazila postoje Mastercardu, reklama je jednoduchá, no emočne silná. Má veľkú šancu osloviť nielen mladšiu cieľovú skupinu, ale aj starších mileniálov – a teda ľudí, ktorí na platenie používajú najmä platobné karty či mobily. Oceňujem genderovú tému, do ktorej sa spoločnosť marketingovo rozhodla ísť. Zobrazenie tolerancie však nemusí v konzervatívnych krajinách vyznieť vždy šťastne, Mastercardu sa to podľa mňa podarilo.

Môj tip na víťaza – Mastercard.

Wiktor Leo Burnett

"Obidva projekty sú vynikajúce."

Milan Sitárik
Account Director
Wiktor Leo Burnett

Obidva projekty sú vynikajúce. Za mňa väčší nápad a väčší potenciál zažiariť v Cannes má Donation Dollar od Royal Mind Australia. Úplne jednoduchý nápad s obrovským dopadom na život mnohých. Projekt, ktorý by sa mohol použiť kdekoľvek vo svete.

01 - Modified: 2021-06-24 05:34:00 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Súboj emócií a silných tém. Aj o tom je ďalší súboj Wiktor Leo Burnett a Stratégií 02 - Modified: 2021-06-16 10:22:18 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Reklamný battle agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégií sa začína 03 - Modified: 2021-06-17 09:44:21 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Reklamný battle agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégií pokračuje 04 - Modified: 2021-06-20 08:40:40 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Reklamný battle agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégií pokračuje 05 - Modified: 2021-06-20 09:06:08 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Súboj reklám Wiktor Leo Burnett a Stratégií pokračuje. Vyhrá turistická kampaň alebo dôležitosť slobody? 06 - Modified: 2021-06-23 05:38:01 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Súboj technológií v reklame. Alebo ako umelá inteligencia dokáže vyvolať emócie 07 - Modified: 2021-06-23 09:25:40 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Súboj reklám Wiktor Leo Burnett a Stratégií pokračuje. Battle Oreo vs. Tinder
01 - Modified: 2022-07-26 16:29:50 - Feat.: - Title: Alexander Smik: Cannes Lions je inšpirácia, kam sa dá posúvať náš trh. Aj Zlatý klinec 02 - Modified: 2022-06-27 11:41:01 - Feat.: - Title: Inšpirácia z Cannes: Ktorým reklamám z kategórie Film udelila porota Grand Prix 03 - Modified: 2022-03-04 17:35:36 - Feat.: - Title: Cannes Lions vykázal ruských delegátov a tohtoročné ruské súťažné príspevky 04 - Modified: 2021-07-12 13:35:31 - Feat.: - Title: ESSITY a BURGER KING sú najoceňovanejšie kampane Cannes Lions 2021 aj Cannes Predictions 2021 05 - Modified: 2021-06-25 17:28:22 - Feat.: - Title: Cannes Predictons: Súboj Stratégií a Wiktor Leo Burnett ide do finále
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 06:07