StoryEditor

ADMA názor: Vývoj cien v online? Investície budú rásť a ceny sa zvýšia

31.08.2021, 07:00
Autor:
pzpz
Expertov z ADMA sme sa opýtali na vývoj cien mediálneho priestoru na Facebooku a Google.

Odborníkov z Asociácie digitálnych marketingových agentúr sme sa opýtali, ako hodnotia vývoj cien mediálneho priestoru pri gigantoch, ako je Facebook a Google za posledné mesiace? Otriasla podľa nich „koronakríza“ aj týmto trhom? Ak áno, do akej miery, prípadne aký predpovedajú vývoj cien v najbližších mesiacoch? 

ADMA
Daniel Birás 
Head of Performance
Visibility


Dlho spomínaná, ale aj trvajúca „koronakríza“ určite zasiahla aj online mediálny trh. Najväčší vplyv mala najmä v jej začiatkoch, keď veľa podnikateľov nevedelo, čo má očakávať, zľakli sa a začali šetriť na horšie časy. Veľa inzerentov utlmilo svoje online marketingové aktivity, čo sa priamoúmerne odrazilo aj na vyťažení online mediálneho priestoru, a teda aj na zlacnení ceny za preklik. Teraz už vieme, čo očakávať, máme dôležité skúsenosti a vieme sa flexibilne adaptovať na aktuálnu situáciu. V najbližšom období nás čaká najsilnejší kvartál v roku, investície budú rásť a ceny za preklik určite zdražejú, každý si bude chcieť ukrojiť z koláča a vyťažiť z tejto príležitosti maximum.

ADMA
Michal Horváth 
PPC Specialist
SCR interactive


Vývoj cien mediálneho priestoru nebol priamo ovplyvnený koronakrízou. Tým, že sa zvýšila konkurencia v rámci tohto priestoru, je pravdepodobné, že sa zvýšia aj ceny za mediálny priestor. A platí to aj naopak. V posledných mesiacoch, pri porovnaní s obdobím lockdownu, sledujeme celkovo výrazný pokles v celosvetovom e-commerce. Dalo sa to očakávať a taktiež vieme, čo nás čaká v prípade ďalšieho lockdownu.

ADMA
Vlado Cintula 
Chief Digital Strategist
RIESENIA


Cena za preklik stúpa pri Google Ads aj pri Facebooku. Dôvodov je určite viac, rastúci objem inzerentov, a teda rastúca konkurencia je však jeden z tých výraznejších. A áno, skôr očakávame rast cien aj v budúcnosti, aj keď sa to ťažko predpovedá vzhľadom na všetky nečakané faktory, ktoré covid priniesol. Pokojne je možné, že mnoho e-shopov nebude mať pre meškajúce dodávky tovarov doslova čo predávať a konkurencia zrazu (aj s cenami za preklik) padne dole. Treba byť pripravený a flexibilne konať.

ADMA
Jozef Lukáč 
PPC Specialist
Zaraguza


Pri analýze cien kampaní pre našich klientov sme v „koronovom období“ zaznamenali nižšie ceny pri oboch gigantoch. Udalosti posledného roka sa podpísali pod zvýšenou aktivitou používateľov v online, čím sa zväčšilo mediálne inventory a jeho rast bol rýchlejší ako dopyt inzerentov. Časť inzerentov najmä na začiatku koronakrízy utlmila svoje investície do reklamy.

ADMA
Martin Kušnír 
PPC Specialist
Promiseo


Spozorovali sme, že ceny mediálneho priestoru na začiatku pandémie mierne klesli, pretože časť inzerentov pravdepodobne zo strachu z neistoty pozastavila svoje aktivity. Postupom času však kliky opäť zdraželi, a to aj vďaka tomu, že sa do online priestoru dostali nové spoločnosti, ktoré o online dovtedy nemali z rôznych dôvodov záujem – zaznamenali sme hlavne veľa lokálnych obchodov, čo dosiaľ v digitále vôbec nepôsobili, avšak po zatvorení prevádzky nemali inú možnosť. Aktuálne neočakávame výraznejší pokles, skôr si myslíme, že ceny budú stagnovať.

ADMA
Ján Papač 
Strategist & Media guy
Criss Cross by TRIAD


Z našich skúseností v mediálnom tíme Criss Cross je zrejmý nárast cien pri oboch týchto gigantoch, v prípade FB pritom hovoríme aj o jeho adoptovanom dieťati – Instagrame. Dôvodom je na jednej strane nárast počtu reklám vplyvom zvýšeného online predaja aj brandovej komunikácie, no je tam aj ďalší faktor. Je to len teória, ale ceny môže tlačiť nahor aj to, že ľudia na týchto sieťach u nás trávia menej času, čím sa zmenšuje inventár, a to môže byť ďalší dôvod, prečo ceny rastú.

ADMA
Roland Bohunický 
Account Manager
paravan interactive


Počas pandémie sme zaznamenali mierne zníženie priemerných cien, čo spôsobil menší počet aktívnych inzerentov a zníženie rozpočtov. Veľmi to záležalo na segmente, resp. prevažnej skladbe našich klientov. Po uvoľnení opatrení počet aktívnych a nových klientov rastie, to sa prejavuje aj na cenách v aukciách. Od septembra postupne štartuje vianočná sezóna, takže môžeme predpokladať postupné zvyšovanie cien.

01 - Modified: 2021-05-20 13:38:37 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Prepracovaná kreatíva je to prvé, čím môžeme pri budovaní značky zaujať cieľovú skupinu 02 - Modified: 2021-06-25 06:56:56 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Hlavnou výhodou affiliate marketingu je férovosť – platí sa až za reálnu konverziu 03 - Modified: 2021-07-09 06:59:35 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Pri väčších budgetoch je otázne, či je práve social display spôsob, akým chcem niekoho osloviť 04 - Modified: 2021-08-24 13:04:29 - Feat.: 0 - Title: ADMA spúšťa v septembri ADMA digital marketing academy I.
01 - Modified: 2024-03-04 08:48:09 - Feat.: - Title: Študenti chcú pracovať v reklame, majú z nej ale obavy. Čakajú plat až do 2-tisíc eur 02 - Modified: 2023-12-11 13:21:38 - Feat.: - Title: Iniciatíva Férového tendra: Férovosť šetrí čas aj peniaze 03 - Modified: 2023-10-09 15:44:26 - Feat.: - Title: Vlado Cintula: Musíme hľadať spôsoby, ako dať klientovi väčšiu pridanú hodnotu 04 - Modified: 2023-04-04 08:19:11 - Feat.: - Title: Najväčšie problémy digitálnych agentúr: Nedostatok ľudí, tendre a hodinové sadzby 05 - Modified: 2022-11-28 07:16:54 - Feat.: - Title: Na online nákupy minú Európania priemerne 340 eur mesačne
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 08:35