StoryEditor

Najúspešnejší slovenskí a zahraniční Snapchateri. Ktorí to sú?

Akými značkami sa nechajú „preplatiť“ a ako to robia zahraniční snapchateri.

Spomedzi verejne známych Slovákov majú najsledovanejší Snapchat raper Rytmus, speváčka Dara Rolins, tanečník Laci Strike či moderátor Sajfa, hviezdami sú aj youtuberi Moma a Expl0ited, no výnimočne dobre funguje táto forma komunikácie aj ľuďom, ktorých nepozná každý Slovák.

Raper PIL C, komik Joe Trendy či redaktor Boris Pršo denne na Snapchat pridávajú obsahy, ktoré nútia ostatných kliknúť si na ne znova a znova. Nás zaujímalo, či sú otvorení spolupráci so značkami.

 

PIL C: Keď dám fotku s produktom vlastného merchandisingu, to ľudí berie

archív

Jedným z prvých Slovákov, ktorý začal pravidelne používať Snapchat, je raper PIL C. „Keď začneš používať Snapchat, no nikto v tvojom okolí nevie, čo to je, tak to máš nainštalované a len občas niečo pridáš. U mňa to išlo priamoúmerne s tým, ako som sa vyvíjal v rape. Keď som videl, že sa ľudia o mňa zaujímajú, tak som pridával viac,“ hovorí Lukáš Kajanovič alias PIL C.

To boli začiatky, dnes je raper súčasťou veľkej outdoorovej a online kampane na limitovanú edíciu Nicolaus Music Edition Vodku – fľaše, ktoré vyrobili pre festivaly. A to, čo je príznačné pre Snapchat, preniesli aj do kampane – tvár rapera spoznajú na prvý pohľad len jeho fanúšikovia a to v ekvalizéri na pozadí.

St. Nicolaus

St. Nicolaus

Obsah, ktorý Pil C publikuje pre Nicolaus Vodku, pozostáva najmä zo zákulisia hudobnej produkcie, zo štúdií a festivalových backstagov, kde je Nicolaus Vodka partnerom. A hlavne má byť o zábave. Nosná časť kampane prebieha v online. V tomto prípade v kampani nedelia obsah podľa jednotlivých sociálnych sietí a to čo, nájdete na Instagrame či Facebooku, nájdete aj na Snapchate.

Fanúšikovia môžu na Youtube sledovať seriál, ktorý má pre nich raper pripravený. Volá sa UNFADED a je práve o živote a zábave Pil C.

Uži C fresh leto s Nicolauskou Music Edition:

PIL C UNFADED #1 BOTY SÚ ZÁKLAD:

PIL C UNFADED #2 BRITVA NA KRKU

Dizajn produktov, stratégiu a kreatívu letnej kampane pripravila agentúra HEADS. Po skončení kampane, čo bude začiatkom septembra, má Nicolaus Vodka údajne pripravené ešte jedno prekvapenie.

Verejný obsah, ktorý publikuje Pil C na Snapchate cez My Story, vidí pravidelne okolo 17-tisíc ľudí, ráta aj počty screenshotov jednotlivých príspevkov. „Záleží na obsahu. Keď dám svoju selfie alebo produkt z vlastného merchandisingu, ktorý zatiaľ nemohol nikto nikde vidieť, tak to má aj 500 screenov.“

V prípade spolupráce s Nicolaus Vodkou na svojom Snapchate Pil C pripravoval snapy, na ktorých označil značku. Napríklad robil teasing na kampaň. 

Nicolaus Vodka

Nicolaus Vodka

Nicolaus Vodka

Dnes je Pil C známou postavou najmä pre mladú generáciu. Koncertuje po celom Slovensku, jeho piesne majú na YouTube milióny prehratí, má viac ako 56-tisíc fanúšikov na Facebooku a vyše 80-tisíc sledovateľov na Instagrame. Na jednotlivé sociálne siete však nepridáva ten istý obsah.

Instagram je viac oficiálny, ale na Snapchate skôr viem, kto ma asi sleduje, preto obsah, ktorý tam dávam, je viac spojený s mojím súkromím,“ vysvetľuje.

Joe Trendy: Spoluprácu so značkou som budoval dlhšie, nevznikla len kvôli Snapchatu

archív

Snapchat je intímnejší a môže u ľudí navodiť pocit, že sú k svojim idolom bližšie, že ich lepšie poznajú, že žijú s nimi ich život,“ vysvetľuje Teo First, ktorý na Snapchate funguje v pozícii svojho alter ega – komika Joa Trendyho.

Snapchat má od konca minulého roka. Denne nakrúca a fotí veci okolo seba. Prostredníctvom krátkych videí tvorí skeče, ktoré na seba nadväzujú. Jeho verejný obsah má priemerne okolo 800 pozretí.

Joe Trendy momentálne spolupracuje s predajným retailovým portálom Queens.cz, od ktorého dostáva tovar ako tenisky či oblečenie. „Mám nejaké výhody, ale spolupráca nevznikla len na základe Snapchatu. Budovali sme to dlhšie. Keď ale od nich dostanem niečo, postnem to na sociálne siete plus nahrám video, ako sa teším z týchto vecí, alebo nejaký skeč,“ hovorí o spolupráci.

Niektoré snapy dáva komik aj na Instagram:

Ahoj @queens_cz dakujem za cveng. Je dobre mat dobre veci.

Fotka uverejnená používateľom Joe Trendy (@joe_trendy),

Takto vyzerá spolupráca s Queens.cz, kde pre nich promuje Coca-Cola Adidas tenisky:

Ako novodobý influencer, aj Toe Trendy si na spolupráci potrpí a značky si vyberá. „Záleží na tom, čo by to bolo a čo by odo mňa chceli. Ak to, čo by mi ponúkali, by mi bolo blízke a ponuka by bola fér, tak prečo nie,“ dodáva. So značkou by sa nespojil v prípade, ak by išlo o pre neho nezaujímavý produkt, alebo ak by musel promovať niečo, s čím sa nezhoduje. „To mi príde scestné.“

Spoluprácu by si vedel ale predstaviť so značkami, ako je Coca-Cola či Redbull a vraj by neodmietol ponuku od Mercedesu.

Joe má niekoľko tisíc fanúšikov aj na Facebooku a Instagrame a nad tým, na ktorej sieti a aký obsah zverejní, premýšľa: „Snapchat mám čisto na momenty, čo sa práve dejú, na ostatné sociálne siete dávam zas veci, čo už nemusia byť úplne aktuálne, alebo tam dávam videá, čo som si aj premyslel a ich výroba trvala dlhšie. Snapchat je podľa mňa o spontánnosti.“ 

Boris Pršo: Žiadna značka ma ešte neoslovila

archív

Snapchatu na chuť prišiel aj redaktor Markízy Boris Pršo. Jeho cesta k aplikácii trvala ale trochu dlhšie: „Prvýkrát som si appku stiahol asi pred dvoma rokmi a rovno som ju vymazal. Nerozumel som jej. Takto som sa k nej vracal niekoľkokrát. Asi pred štyrmi mesiacmi som sa jej však začal venovať naplno,“ uvádza.

Momentálne pridáva obsah niekoľkokrát denne a snapchatovú My Story využíva ako svoj videoblog. Uverejňuje hocičo zaujímavé, na čo natrafí počas dňa – zdieľa zážitky z práce, ciest, okamihy s ľuďmi, ktorých stretne a virtuálne sa delí aj o jedlo, ktoré si počas dňa dal.

V jeho prípade je Snapchat aj nástrojom sledovania ostatných: „Sledujem mnoho známych ľudí, ktorým takýmto spôsobom vidím do súkromia, čo mi pomáha pri práci. Nie sú strojení, pretože 10-sekundových videí urobia za deň desiatky, takže nemajú čas sa vždy nastylovať.“

#DOD2016 aj s #enriqueiglesias a #PeterNagy @viktorvincze @andrejbican toto bude legendary!

Fotka uverejnená používateľom Boris Pršo (@borisprso),

Moderátor zatiaľ nespolupracoval so žiadnou značkou. „Ak som niekedy propagoval niečo materiálne – napríklad nejaké oblečenie, knihu, či film, bolo to vždy spontánne a páčilo sa mi to v danom okamihu,“ vymedzuje sa. „Jediná značka, s ktorou sa spájam, je TV Markíza, pre ktorú pracujem. A tým si vlastne vytváram selfpromo. Ak by som mal propagovať značku, určite takú, ktorú sám používam a som s ňou spokojný,“ uzatvára Pršo, ktorý má na Instagrame 15 000 followerov.

Poznámka redakcie: text vznikol v spolupráci s HN magazínom a Stratégiami.

A pozreli sme sa aj do zahraničia. V galérii sa dočítate o najúspešnejších Snapchateroch a ich kampaniach. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 19:42