youtube.com
StoryEditor

Ste proti Trumpovi a príliš politickí. Vyčítajú Američania značkám na Super Bowl

06.02.2017, 19:58
Autor:
ebeb
Pozrite si šesť reklám, ktoré si vyslúžili najväčšiu kritiku.

Tento ročník amerického sviatku si vyslúžil pomerne prísnu kritiku od divákov. Nie však za priebeh zápasu Super Bowl, ale, paradoxne, za reklamy.

Deň po najväčšej športovej udalosti v USA sa strhla kritika na reklamy, ktoré sa zdali ľuďom príliš politické.

“Príliš veľa migrantskej tematiky a anti-trumpovská nálada”. Tak zneli komentáre na Twitteri, ktorými ľudia vyjadrili nespokojnosť, v akom duchu sa viedli niektoré reklamy počas Super Bowl.

Najviac sa hovorilo o šiestich reklamách od svetoznámych značiek. Posúďte sami.

1. Budweiser vo svojej reklame ukázal zložitú cestu svojho zakladateľa do USA. Ten prechádzal ponižovaním a náročnými podmienkami, aby v konečnom dôsledku priniesol pre americkú konzumnú spoločnosť to najlepšie pivo. Tagline znie: Keď nič nezastaví tvoje sny. Toto je pivo, ktoré prinášame.

Ľudia začali pivo doslova bojkotovať a ako to už býva, odmietli ho konzumovať.

2. Ďalším príkladom údajne spolitizovanej reklamy bola reklama od AirBnB s názvom We accept. V nej sa vystriedali tváre rôznych ľudí z rôznych častí sveta. Pričom sprievodný text hovorí, že nezáleží na tom, kto sme, alebo odkiaľ sme. Čím viac dokážeme akceptovať, tým je svet krajší. Ide o reklamu, ktorú by ste od AirBnB aj celkom očakávali, Američania však zjavne nie. Pýtali sa, či takto chce AirBnB trollovať Trumpa.

3. Coca Cola predstavila na svojom Twitteri reklamu slovami, že dnes milióny ľudí spolu oslavujú, pretože byť spolu je proste nádherné. V 60 sekundovom spote ukazuje ľudí rôznej národnosti žijúcich v Amerike, ktorí spievajú, že Amerika je nádherná. Najprv v angličtine, neskôr sa pripoja ostatné jazyky. Reklama, hoci je z roku 2014, sa dnes zaradila medzi najdiskutovanejšie práve pre svoju tematiku.

4. Audi tiež prispel do stematizovaných reklám. Počas Super Bowl rozpráva príbeh dcéry, ktorá súťaží v jazde na motokárach, pričom voiceover hovorí myšlienky jej otca. Ten má obavu, či bude jeho dcéra takto vyhrávať aj v bežnom živote, ktorý je dnes plný “genderovských” rozdielov. Audi však ubezpečuje, že v Amerike sú rovnaké platové podmienky bez rozdielu a že pokrok je dostupný pre každého.

5. Google je v tomto kolotoči tak trochu, podľa nás, nevinne. Američania však majú iný názor. V reklame si totiž všimli v jednom zábere visieť na stene pasáž z biblie, ktorá jasne hovorí o tom, že v dome žijú židia.

6. Najviac diskutovanou je ale asi reklama od 84 Lumber Company, ktorá poskytuje materiály na stavby. Tá sa rozhodla, že v reklame vyrozpráva príbeh matky a dcéry, ktoré utekajú z Latinskej Ameriky, až natrafia na novopostavený múr. Ten má oddeľovať USA od Mexika tak, ako to novozvolený prezident nariadil. Reklama bola označená za pro-migrantskú, čo jej nemožno odoprieť. Odkazuje na svoju web stránku, ktorá následne pod nátlakom návštev padla. Pozrite si plnú verziu:

Super Bowl je prehliadkou reklám už niekoľko desaťročí, avšak až v posledných rokoch sa začínajú podobné podujatia vnímať s väčšou vážnosťou ako tomu bolo doteraz. Príkladom je aj najväčší festival reklamy Cannes Lions, ktorého sila rastie podobne ako sila Super Bowl, kedy sa o podujatí začína hovoriť ako o mieste, ktoré má svetu povedať myšlienku, pohnúť správaním a ovplyvniť názory ľudí. Paradoxne sa tak deje prostredníctvom tak “prvoplánovej” veci, ako je reklama. Keďže eventy sledujú milióny ľudí, berú na seba zodpovednosť tak, ako to v poslednom období robia samotné médiá. Ako s týmto faktom naloží Super Bowl, na to si počkáme ďalší rok.

01 - Modified: 2019-02-05 07:23:05 - Feat.: - Title: Super Bowl ovládol Bud Light, Burger King a trailery na Game of Thrones či Handmaid's Tale 02 - Modified: 2019-02-04 06:51:01 - Feat.: - Title: The Washington Post mal na Super Bowl prvú reklamu. Zdôraznil v nej slobodu tlače 03 - Modified: 2018-01-31 12:47:51 - Feat.: - Title: Morgan Freeman a Peter Dinklage súperia v reklame, ktorá sa objaví počas Super Bowl 04 - Modified: 2018-01-30 10:43:39 - Feat.: - Title: Diet Coke mieri s redizajnovanými plechovkami na Super Bowl. Má zaujať mileniálov 05 - Modified: 2018-01-30 10:44:19 - Feat.: - Title: Skittles prišiel s výborným nápadom. Reklamu počas Super Bowl uvidí len jedna osoba
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 10:19