StoryEditor

Európska kampaň na podporu repkového oleja má prvé výsledky

24.02.2017, 08:28
Autor:
DaHDaH
Cieľom je zvýšenie povedomia o výživových benefitoch repkového oleja v porovnaní s ostatnými rastlinnými olejmi.

Trojročná edukatívno-informačná kampaň „Zamiluj sa do repkového oleja“ je realizovaná pod záštitou EÚ, Poľskej republiky a spoločnosti Polskie Stowarzyszenie Producentow Oleju (PSPO). Jej cieľom je poukázať na výhody repkového oleja. „Chceme zvýšiť povedomie konzumentov povedomie o zdravotných benefitoch repkového oleja. Podporiť u slovenských konzumentov zmenu postojov  k repkovému oleju ako takému, nie ku konkrétnemu producentovi či výrobku,“ upresňuje Simona Mištíková z Divino, ktorá kampaň na Slovensku zastrešuje spolu s mediálnou agentúrou Your Branding Idea.

Cieľovou skuipnou sú najmä ženy, ktoré sú vo všeobecnosti zodpovedné za nakupovanie, rovnako opinion lídri: lekári, nutriční experti atď. a tiež novinári a blogeri.

Kampaň zahŕňa aktivity v médiách, medzi inými advertoriálovú kampaň v ženských lifestylových magazínoch, propagáciu na internete, aktivity na sociálnych platformách, kulinárske alebo rodičovské stránky, vystúpenia v televíznom magazíne a kooperáciu s blogermi.

Pred začiatkom kampane prebehol prieskum medzi spotrebiteľmi a odborníkmi o vnímaní rastlinných olejov. Vyšlo z neho, že repkový olej nie je doceňovaný odborníkmi ani spotrebiteľmi. Po prvom roku kampane bola vykonaná druhá vlna štúdie*. Výsledky ukázali, že povedomie o výhodách repkového oleja pomaly rastie. V roku 2016, v porovnaní s rokom 2015, sa znalosť kvalít repkového oleja medzi respondentmi zvýšila o 2%, Slováci častejšie ako v predchádzajúcich obdobiach siahali pre tomto type oleja. Počet ľudí, ktorí vyhlasujú, že aspoň raz použili repkový olej vzrástla o 5% a až 12% respondentov tvrdí, že tento typ oleja používa aspoň raz týždenne. (*Štúdia GFK Poľsko bola realizovaná na vzorke 300 respondentov v júni 2016 metódou CAWI).

Kampaň Zamiluj sa do repkového oleja:

Doba trvania: 3 roky (2015 – 2018)

Rozpočet: 257 697, 76 eur na Slovensku

Financovane: Europskou uniou, Poľskou republikou a PSPO

Situácia na trhu olejov:

Lídrom na trhu je stále slnečnicový olej, nasleduje olivový a repkový olej.

Väčšina spotrebiteľov používa slnečnicový olej, avšak repkový olej sa používa častejšie, než v roku 2015.

Cena bola najdôležitejšou hnacou silou pri používaní repkového oleja.

Všeobecný imidž repkového oleja sa trochu zmenil, je široko dostupný, má dobrú cenu, je tradičný a univerzálny.

Slovenskí spotrebitelia repkového oleja nevedia, či používajú rafinovaný olej alebo za studena lisovaný.

01 - Modified: 2021-08-25 08:24:10 - Feat.: - Title: Prečo treba kričať na hendikepovaných? 02 - Modified: 2021-01-28 07:24:18 - Feat.: - Title: Mars spúšťa kampaň #HereToBeHeard na podporu rodovej rovnosti 03 - Modified: 2020-11-09 15:22:11 - Feat.: - Title: Veronika Velez-Zuzulová a Petra Vlhová v kampani pre Uniqu 04 - Modified: 2020-11-07 12:21:02 - Feat.: - Title: Vo svete plnom emócií prinášame fakty. Hospodárske noviny sa svojim čitateľom pripomínajú novou kampaňou 05 - Modified: 2019-01-29 10:10:00 - Feat.: - Title: "Je čas povedať si pravdu. Mnohí budú zúfalí." Vallo vo videu mobilizuje Bratislavu, aby odvrátil dopravný kolaps
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 12:57