Cannes Lions víťazná práca
StoryEditor

Rozmazaná nevydarená reklama získala Grand Prix v Cannes

24.06.2022, 08:53
Autor:
redred

Vybrali sme najnovšie víťazné práce. Pozrite si dnešný prehľad ocenených reklám.

Festival Cannes Lions pomaly končí, zostáva už len jeden deň, a to ten dnešný, na to, aby sa rozhodlo o zvyšku top svetových reklamách. Pripravili sme pre vás ďalší sumár kategórií a najlepších prác. Zvyšné si môžete pozrieť v našom predošlom súhrne na tomto odkaze, rovnako ďalší prehľad získate aj na tomto odkaze.

Práce, ktoré tento rok najčastejšie zaplavovali médiá so svojimi ocenenia, sú The Unfiltered History Tour, v ktorom vás technológia previedla pôvodom artefaktov v múzeu, Liquid Billboard, v ktorom ženy slobodne plávali v plavkách či emocionálne nabitá filmová snímka od nemeckého reťazca, v ktorej otvorene hovorí o tom, o čo prišli dnešní tínedžeri pre pandémiu. Pozrite si najnovších víťazov po kategóriách.

Názov: LESS TALK, MORE BITCOIN

Agentúra: ACCENTURE SONG, New York/COINBASE, San Francisco

Klient: Coinbase

Cena: Grand Prix

Kategória: Direct

Reklama, ktorá sa objavila medzi najdrahšími reklamami na svete počas Super Bowl – rozmazaný nič nehovoriaci QR kód v zlej kvalite. Ak k tomu pridáte jeden obyčajný post na sociálnych sieťach o tom, že ak naskenujete webstránku z QR kódu, dostanete 15 dolárov v bitcoinoch.

Názov: REAL TONE — PRODUCT INNOVATION & GLOBAL CAMPAIGN

Agentúra: GOOGLE, Mountain View/T BRAND STUDIO, New York/WIEDEN+KENNEDY, Portland/GUT, Miami

Klient: Google

Cena: Grand Prix

Kategória: Mobile

Google pekne reaguje na ľudí s tmavou pleťou, ktorí zvyčajne nebývajú pekne zachytení na fotografiách práve pre ich farbu pleti. To sa ale teraz zmení.

Názov: THE BREAKAWAY: THE FIRST ECYCLING TEAM FOR PRISONERS

Agentúra: BBDO BELGIUM, Molenbeek-Saint-Jean

Klient: DECATHLON

Cena: Grand Prix

Kategória: PR, Creative Strategy

Tohtoročná kategória PR sa niesla v znamení PR projektov, ktoré si dokážu vyslúžiť vlastnú publicitu namiesto platených médií. V dobe, kedy je veľa obsahu a neustále pribúda ďalší, je toto „umenie earned médií“ stále dôležitejšie. Aj z tohto dôvodu včerajšie (23.6.) ocenenie na festivale putovalo značke Decathlon za prácu so šiestimi belgickými väzňami. Práve tematika začlenenia väzňov opätovne do života je stále diskutabilná a nedarí sa ju riešiť. Preto belgická agentúra BBDO dala každému z väzňov zariadenie a začlenila ich do športového tréningového programu. Zároveň sledovali ich výkon a zaznamenávali ho v podcaste. Cieľom bolo poukázať, že väzni sú vytrvalí a že naozaj niečo dokážu. Išlo o prvý ecyklistický team zložený z väzňov, ktorí v rovnakom čase súperil vďaka online platforme Zwift s reálnymi cyklistami vonku. Projekt získal Grand Prix aj v kategórii Creative Strategy.

&type=youtube&iframe_regex_params">

Názov: SPEAKING IN COLOR

Agentúra: WUNDERMAN THOMPSON, Minneapolis

Klient: SHERWIN-WILLIAMS COIL COATINGS

Cena: Grand Prix

Kategória: Creative B2B

Prvýkrát bola ocenené aj práce v B2B, Grand Prix putuje do USA, kde na základe technológie doslova prefarbili vaše zážitky na základe vášho hlasu. Napríklad, ak ste opísali krištáľovočistý karibik, priradia vám k tomuto spojeniu príznačnú farebnú škálu. Technológia je určená najmä pre architektov, ktorí majú svoju predstavu v mysli, no ťažšie ju dávajú na papier.

Názov: PIÑATEX

Agentúra: L&C, New York

Klient: DOLE SUNSHINE COMPANY + ANANAS ANAM

Cena: Grand Prix

Kategória: Creative Business Transformation

Opäť tu máme ocenenie vymysleného produktu, tentokrát sa volá Piňatex, ktorý je náhrada kože vyrobená z ananásových listov, ktoré by inak slúžili ako odpad.

Názov: DATA TIENDA

Agentúra: DDB MEXICO, Mexico City/DDB MEXICO, Ciudad de México

Klient: WECAPITAL

Cena: Grand Prix

Kategória: Creative Data

Pekný príklad toho, ako vyriešiť zdanlivo neriešiteľné. V Mexiku sa nachádza 24 miliónov žien, ktoré sú nízkopríjmové a nemajú prístup k pôžičke na štúdium či na podnikanie. Preto WeCapital zaznamenal ich platobnú históriu, keďže tú si banky a úrady v Mexiku nevedú, aby mohli preukázať ich platobné správanie a získali tak lepší dôkaz toho, že si „zaslúžia“ pôžičku. V decembri minulého roka tak prvých 100 žien získalo vďaka tejto technológii svoju prvú pôžičku na rozbeh podnikania.

Názov: THIGHSTOP

Agentúra: LEO BURNETT, Chicago

Klient: WINGSTOP

Cena: Grand Prix

Kategória: Creative Commerce

Kreatívna reakcia na nedostatok kuracích krídiel v Amerike. Keď sa značka virtuálne rebranduje a premenuje, môže to vyzerať aj takto.

Názov: ONE HOUSE TO SAVE MANY

Agentúra: LEO BURNETT, Sydney

Klient: SUNCORP GROUP

Cena: Grand Prix

Kategóri: Innovation

Ako upozorniť na hroziace záplavy v Austrálii? V tejto krajine je 97 % dotácii použitých na opravy budov a domov po záplavách a iba 3 % sú použité na prevenciu. Vytvorili preto prototyp domu a ukázali, čo sa s ním deje pri hurikáne či záplave.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 07:05