StoryEditor

Známi slovenskí youtuberi sa do seba tvrdo pustili. Ich nenávistné videá mali milión videní

07.06.2017, 13:19
Autor:
ebeb
Kampaň má upozorniť, ako nebezpečné je, ak veríme všetkému, čo je na internete.

Známi youtuberi Selassie a Expl0ited si vymieňajú nenávistné komentáre. Ich videá majú vyše milión videní. Ide o kampaň, v ktorej sa rozhodli, že upozornia na to, ako dôležité je selektovať informácie, ktoré sa k nám dostávajú. Osloviť chcú najmä mladých ľudí.

Za všetkým stojí PR agentúra Seesame, ktorá kampaň vytvorila pre organizáciu GLOBSEC Policy Institute. Seesame je spoluautorom známeho projektu konspiratori.sk, ktorý vyberá konšpiračné weby a odrádza inzerentov na nich inzerovať. Aby na fake news a nedostatočné overovanie informácií upriamili pozornosť ešte viac, oslovili youtuberov. Tí sa začali hejtovať v Instagram Stories a vojna sa začala.

youtube.com

Vojna sa preniesla zo Stories na Youtube. Youtuberi si navzájom vo videách nechávali rôzne odkazy, napríklad ako to robia pre peniaze, ako sa s nimi nedá v reklamách spolupracovať, pretože majú nároky ako veľké hviezdy alebo že uplácajú redaktorov, aby o nich napísali článok, a podobne.

youtube.com

​Instagramové stories si u obidvoch youtuberov pozrelo vyše 200 000 followerov. Youtubové videá mali dokopy pol milióna videní. Ide však o falošné obvineniach z oboch strán a obaja youtuberi to iba hrali.

Pozrite si, ako sa vo videách hejtovali navzájom Selassie a Expl0ited:

Fanúšikov tak chceli youtuberi v kampani upozorniť na to, aby si dali pozor, aké informácie zdieľajú, aké weby navštevujú a odkiaľ správy prijímajú.

„Ľudia nemali problém uveriť tomu, že Expl0ited chcel do kampane slona. Obidvaja youtuberi pocítili nielen to, akú majú moc, ale aj koľko nenávisti sa dokáže na človeka zosypať v dôsledku manipulácie,“ hovorí Teodor First, online specialist agentúry Seesame.

Napriek tomu, že obaja youtuberi hrali približne rovnako a na tú istú tému, komentáre od ľudí boli rôzne. Expl0ited prišiel o niekoľko followerov na Instagrame a jeho video na Youtube malo takmer 23 000 dislikes. Naopak video Selassieho malo takmer 40 000 likes a len 4 500 dislikes. 

Za pozornosť stojí fakt, že nenávistné video od Exl0ited bolo prvé v kategórii Trendy. Tam sa dostávajú videá, ktoré Youtube vyhodnotí ako najzdielanejšie či najviac lajkované. Nakoniec v spoločnom videu obaja youtuberi ukázali celú pravdu o tom, že išlo o plánovanú kampaň.

Výsledkom je, že návštevnosť webu konspiratori.sk sa v týchto dňoch, kedy videá na Youtube žili, zvýšila dvanásť násobne. Bežne návštevnosť na webe je 115 RU. V dňoch, keď kampaň beží, sa návštevnosť pohybuje okolo 1400 RU.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 01:06