17,43 milióna eur. Striebornú priečku s pokutou vo výške 17,43 milióna eur obsadil Slovak Telekom. Úrad obvinil slovenského operátora za zneužívanie dominantného postavenia na trhu. Ide o prípad z rokov 2004 a 2005, keď Slovak Telekom umožňoval bezplatné telefonovanie či polhodinové volania len za jednu korunu, čím sťažoval podnikanie alternatívnym operátorom, ktorí museli za každý hovor svojich zákazníkov platiť Telekomu prepojovací poplatok. „Proti predmetnému rozhodnutiu Protimonopolného úradu sme podali žalobu o preskúmanie jeho zákonnosti, ktorej konanie doposiaľ prebieha,“ prezradil obrannú reakciu spoločnosti hovorca Slovak Telekomu Martin Vidan. Úrad udelil známemu slovenskému operátorovi taktiež za zneužitie dominantného postavenia na trhu, ešte jednu pokutu vo výške takmer 30 miliónov eur. Slovak Telekom vtedy podľa úradu neumožnil svojej konkurencii používať miestne vedenia, čím mal spotrebiteľom obmedziť niektoré služby. Bratislavský krajský súd však túto pokutu v roku 2007 zrušil.TASR
StoryEditor

Známy je výsledok prvého férového tendra. Vyhral ho MADE BY VACULIK

08.06.2017, 11:25
Autor:
ebeb
Tender vyhlásil český T-Mobile a slovenský Telekom.

Český T-Mobile a slovenský Telekom pripravili tender podľa zásad Férové tendra, ktoré platia v Česku a ktoré vydala AKA združujúca renomované agentúry u našich susedov (obdoba KRAS).

Výsledkom je, že tender vyhral pražský a bratislavský tím agentúry MADE BY VACULIK. „Federálna“ agentúra tak bude pripravovať strategické plánovanie, kreatívu a produkciu ATL kampaní pre B2B zákazníkov, ako aj priamu a internú komunikáciu pre Česko a Slovensko. V tendri MBV vyhral spomedzi 20tich prihlásených agentúr zo Slovenska a z Česka. Do finálneho kola sa dostali štyri z nich.

Pražská pobočka agentúry už má skúsenosti s prácou pre T-Mobile, no nové spojenie a príprava kampaní pre český a slovenský tím predstavuje pre ňu novú príležitosť: „Môžeme ukázať, že vďaka spolupráci českého a slovenského tímu dokážeme – tak ako už veľakrát v minulosti – vytvárať výrazné kampane prekračujúce hranice,“ komentuje Juraj Vaculík, zakladateľ MADE BY VACULIK, ktorý sa v tomto období opäť zhostil riadenia agentúry.

Oblasť B2B komunikácie je veľmi náročná disciplína, ktorej úspešnosť nie je len o skvelej kreatíve, a tomu sme prispôsobili aj zadanie tendra. Som presvedčená o tom, že sa nám podarilo nájsť nielen skvelý nápad, ale primárne dlhodobého strategického partnera, ktorý doplní česko-slovenský interný tím,“ uvádza Jana Gerle, Senior Manager of B2B Communication, T-Mobile Czech Republic.

Ide tak o jeden z prvých tendrov, v ktorom sa zadávateľ otvorene na svojej web stránke priznal k zásadám, podľa ktorých tendroval a ktoré spĺňajú podstatu etického tendrovania.

Aj podľa slov Mareka Hlavicu, ktorý je prezidentom AKA, ide o jeden z mála a z prvých tendrov, ktoré môžeme nazvať etické. Zároveň ale dodáva: „Zatiaľ tu nemáme nikoho, s kým by sme mohli zdieľať podobné iniciatívy a tak zaručiť, že sa budú dodržiavať.“

Téme etického tendrovania sa venujeme aj v najnovších Stratégiách, ktoré sú práve v predaji. Po diskusii s viacerými zadávateľmi u nás vyplynulo, že v etickom tendrovaní vidia zmysel a hlásia s k nemu.

Lenka Holešová, riaditeľka komunikácie vo Volkswagen Slovakia, si myslí, že prvý krok k férovému tendrovaniu je na strane zadávateľov: „Nemyslím si, že uplatnenie etického tendrovania závisí od trhu, ale skôr od pravidiel v rámci obstarávacieho procesu a samotného nastavenia zadávateľov.“ (Viac o obstarávaní a kedy procurement je ochotný ustúpiť, čítajte tiež v najnovších Stratégiách v rozhovore s Romanom Vozárikom z obchodného oddelenia Heinekenu.)

Iniciatíva etického tendrovania vznikla u nás pred rokom. Postupne sa k nej pridali rôzne asociácie združujúce agentúry rôzneho zamerania (BTLka, ADMA, APRSR). Na rozdiel od Čechov na Slovensku máme už aj novovzniknuté združenie Ľudia z marketingu, ktoré by tak mohlo byť hodnotným partnerom pri zavádzaní podobných iniciatív a zaručiť tak napríklad aj vyššiu transparentnosť tendrov, po ktorej agentúry dlhodobo volajú.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 03:42