Problémy má aj startup Spotify, ktorý sa zaoberá streamovaním hudby od vybraných vydavateľstiev. Švédsky nápad je na trhu už od roku 2008 a teší sa rastúcej popularite. Vlani však stratil 601 miliónov dolárov, a to napriek tomu, že počet používateľov neustále narastá. Za posledné dva roky sa používateľská základňa dostala z 20 miliónov na 50 miliónov. Spoločnosti sa tiež pred rokom podarilo chybou v účtovníctve naoko zmierniť straty. O to je vlaňajší výsledok ešte hrozivejší. Zlé čísla Spotify ospravedlňuje fakt, že len nedávno uzavrel kontrakty s Universal Music Group a Merlin Network Group. Podobne ako Uber, aj Spotify sa chystá na burzu. Na zostavenie plánu sa už dohaduje s poradcami z Morgan Stanley, Goldman Sachs a Allen & Co.Reuters
StoryEditor

Spotify expanduje do Ruska. Štartuje aj na ďalších 12 európskych trhoch

15.07.2020, 17:40
Autor:
ČTKČTK
K dispozícii je tak ďalším 250 miliónom ľudí v Európe.

Spotify, svetová streamingová služba na počúvanie hudby a podcastov, je teraz k dispozícii ďalším 250 miliónom ľudí v Európe. Spoločnosť dnes spustila svoju službu na 13 nových trhoch v Európe, vrátane Ruska, jedného z 20 najväčších svetových streamingových trhov. Služba tak bude vďaka dnešnej expanzii prítomná na 92 ​​trhoch na celom svete, k dispozícii je v bezplatnej aj spoplatnenej Premium verzii.

Trinásť nových trhov, kde bola služba Spotify spustená, zahŕňa Albánsko, Bielorusko, Bosnu a Hercegovinu, Chorvátsko, Kazachstan, Kosovo, Moldavsko, Čiernu Horu, Severné Macedónsko, Rusko, Srbsko, Slovinsko a Ukrajinu.

Vzhľadom na to, že je Spotify poprednou platformou na objavovanie hudby na viacerých typoch zariadení, dochádza k rozšíreniu služby Spotify v Európe vďaka rastúcemu záujmu užívateľov v tomto regióne o streaming. Podľa Medzinárodnej federácie fonografického priemyslu (IFPI) predstavuje Rusko z hľadiska streamingu 17. najväčší trh na svete a pri súčasnom tempe sa do roku 2030 dostane na 10. miesto. Viac ako 87 percent fanúšikov v Rusku teraz počúva hudbu prostredníctvom streamingu, proti 61 percentám v globálnom meradle a 68 percentám v Spojených štátoch amerických, uvádza IFPI. 

"Dnešné spustenie služby otvára brány takmer 250 miliónom fanúšikov, aby mohli prostredníctvom platformy Spotify začať objavovať novú hudbu z celého sveta, a tiež umožní umelcom v regióne osloviť rastúci počet fanúšikov v globálnom meradle," povedal Gustav Gyllenhammar, viceprezident spoločnosti Spotify so zameraním na zvyšovanie prezencia na trhu a počet predplatiteľov. "Spustenie služby na týchto 13 trhoch predstavuje na ceste spoločnosti Spotify dôležitý moment, najmä vďaka tomu, že môžeme privítať fanúšikov a umelcov na rozvíjajúcich sa hudobných trhoch, ako je Rusko, kde je streaming veľmi populárny a kde vidíme pre službu Spotify skvelú príležitosť."

V rámci dnes zverejnenej expanzie služby Spotify bolo predstavených 200 nových zoznamov skladieb umelcov z nového regiónu. Aby spoločnosť vyzdvihla bohatú hudobnú kultúru v Rusku, pridala takmer 100 zoznamov skladieb, ako napríklad upravené playlisty Hip-Hop Cannon a New Music Friday Russia, a zoznam skladieb "This Is" na ktorom sú obľúbení ruskí umelci. Playlisty upravené podľa individuálneho vkusu jednotlivých užívateľov, ako napríklad Release Radar, Daily Mix a Discover Weekly, sú teraz v Rusku tiež k dispozícii.

Služba Spotify bola založená v roku 2008. V jej ponuke sa nachádza viac ako 50 miliónov nahrávok, vrátane viac ako 1 milióna podcastových titulov zdarma. V platenej verzii Spotify Premium majú používatelia prístup k exkluzívnym funkciám pre úpravu hudby, ako je napríklad zlepšenie kvality zvuku a počúvanie podľa požiadaviek (on-demand ), offline, a počúvanie bez reklám. V súčasnej dobe používa službu viac ako 286 miliónov ľudí, vrátane 130 miliónov predplatiteľov Spotify Premium, na 92 ​​trhoch.

01 - Modified: 2020-01-16 09:38:01 - Feat.: 0 - Title: Spotify ponúka podcasty pre psov, ktorí zostanú sami doma 02 - Modified: 2020-05-20 14:26:49 - Feat.: 0 - Title: Spotify kúpilo exkluzívne práva na najpopulárnejší podcast 03 - Modified: 2020-05-06 07:59:02 - Feat.: 0 - Title: Harry Potter na Spotify. Príbeh budú čítať Radcliffe či Beckham 04 - Modified: 2020-03-05 16:13:19 - Feat.: 0 - Title: Spotify má ďalší bič na hudobníkov. Ich reklamu spoplatní 05 - Modified: 2020-01-14 12:19:33 - Feat.: 0 - Title: Spotify pracuje na presnom zacielení reklám. Inzerentom chce ponúknuť zaujímavé dáta o používateľoch
01 - Modified: 2023-05-31 11:44:23 - Feat.: - Title: Pozitívna zákaznícka skúsenosť zvyšuje hodnotu firmy. Tieto značky a inštitúcie ju robia najlepšie 02 - Modified: 2022-02-01 06:28:46 - Feat.: - Title: Dezinformácie neobišli ani Spotify. Hudobná služba hovorí o nových pravidlách 03 - Modified: 2021-11-15 09:17:46 - Feat.: - Title: Spotify sa chce presadiť na trhu s audioknihami. Preberá spoločnosť Findaway 04 - Modified: 2021-10-28 10:03:06 - Feat.: - Title: Spotify naplnil očakávania. Zvýšili sa mu tržby aj počty používateľov 05 - Modified: 2021-10-19 08:43:40 - Feat.: - Title: Spotify najme stovky ľudí, aby sa zvýšil predaj reklamy
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 08:45