StoryEditor

Fun rádio je dlhé roky v sendvičovej pozícii. Musí sa brániť na dve strany

26.08.2022, 16:01
  • Generálny riaditeľ Rádio Group Rasťo Dutka hovorí v rozhovore pre Stratégie o spolupráci Vlny a Fun rádia.
  • Pomôže táto akvizícia počúvanosti aj obchodu celej skupiny? 
  • Prospeli zmeny vlastníkov rádiovej brandži alebo sa iba posilnili tí najväčší? 
  • Sú podcasty konkurenciou alebo príležitosťou pre rádiá?
  • Prečo rádiá bojujú proti kvótam na slovenskú hudbu a ako tieto povinnosti prospeli interpretom? 

Celý profesionálny život ste spätý s rádiom. Čo máte na tomto médiu najradšej?

Mám to vrodené. Môj otec je de facto v štátnom rozhlase stále pracujúcou športovou komentátorskou legendou. Vyrastal som v tomto prostredí a nedalo sa to nevnímať. Napriek tomu som si nikdy nemyslel, že aj ja skončím v rádiu, nebola to moja prvá voľba.

Vyštudoval som žurnalistiku a na chvíľu som sa ocitol v športovej redakcii Slovenského rozhlasu. No a po vojne som nastúpil do Fun rádia. Zhruba desať rokov som bol športovým a motoristickým redaktorom. Následne som dostal ponuku robiť programového riaditeľa, kde som vydržal dvanásť rokov. No a posledných päť rokov pracujem na pozícii generálneho riaditeľa.

Museli ste pri prechode z programu do biznisu veľmi zmeniť svoje myslenie?

Áno, byť programovým riaditeľom bola pre mňa veľmi zábavná rola. Je to pozícia, ktorá je milá a inšpiratívna, bezprostredne som bol v kontakte s mladými, kreatívnymi a so zábavnými ľuďmi, so všetkými ich plusmi aj mínusmi. Tvorba programu ma bavila a aktuálna pozícia je už viac o biznise, o stretávaní sa s obchodnými a so strategickými partnermi. Ďalšou časťou mojej práce je komunikácia s akcionármi.

Vo Fun rádiu robíte presne 27 rokov. Ako veľmi sa váš život zmenil po tom, čo vám do portfólia pribudlo nové rádio, Rádio Vlna?

Na úvod musím povedať, že zmena vychádzala priamo odtiaľto, z kancelárie, v ktorej teraz sedíme. Uvedomoval som si, že rádiový trh sa zásadne mení. Dlhoročne bol statický a nebol zdravý. Spôsobovali to legislatívne podmienky aj samotní hráči na trhu. Dlhodobo som sa netajil tým, že na trhu je o jedného hráča viac, ako je trh schopný zvládnuť. Koláč je totiž príliš malý.

Keď porovnáme silu rádií a televízií, tak je to sotva jedna desatina, z toho je jasné, s akými peniazmi vlastne pracujeme a čo si delíme. Na troch hráčov tento koláč jednoducho nestačil. Vedeli sme, že ak príde na trh niekto nový a kúpi konkurenciu, pozícia Fun rádia by sa stala neobhájiteľnou.

Ako to myslíte?

Fun rádio je dlhé roky v sendvičovej pozícii.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-08-24 10:40:30 - Feat.: 0 - Title: Zoznam kúpil rádio Viva. Z lokálneho rádia chce vybudovať úspešný celoslovenský projekt
01 - Modified: 2024-03-18 07:58:29 - Feat.: - Title: Sajfa vs. kandidát: Fun rádio štartuje špeciálny projekt 02 - Modified: 2023-11-13 13:57:34 - Feat.: - Title: Robert Fico: Markíza je nepriateľské médium. Pozrieme sa na jej monopolné postavenie aj financie 03 - Modified: 2023-10-25 07:41:17 - Feat.: - Title: Spravodajské televízie na Stratégie Fórum: Ostrá konkurencia na malom piesočku 04 - Modified: 2023-10-16 07:23:32 - Feat.: - Title: Fun rádio vysiela najrýchlejšiu donášku zábavy a hitov 05 - Modified: 2023-08-03 13:50:48 - Feat.: - Title: Sociálne siete ovládol nový trend, všetci sa chcú podobať na Barbie. Nová aplikácia však nespĺňa GDPR
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 01:55