Richard Szabó, Head of Digital Martina Ivaničová, Programmatic Specialist za skupinu Mediabrands (agentúry UM/Universal McCann a Initiative)
StoryEditor

Mediabrands: Prekonali sme priemer trhu vo všetkých reportovaných mediálnych parametroch. Adform o nás urobil "kejsku"

31.10.2022, 15:37
  • „Pri väčšine kampaní sa tiež snažíme časť rozpočtu alokovať do testovania nových možností, prístupov, tech noviniek a podobne. Tým získavame prehľad a často aj náskok na trhu," hovoria v rozhovore Head of Digital a Programmatic Specialist skupiny Mediabrands Richard Szabó a Martina Ivaničová.
  • Pod túto skupinu patria agentúry UM/Universal McCann a Initiative. Experti na nákup inzercie vysvetľujú, aké výhody im prináša spolupráca s platformou Adform a aké sú výhody a riziká programatického nákupu.

Mediálne agentúry nakupujú inzerciu v online prostredí rôzne. Ktoré riešenia sa osvedčili vám ako najefektívnejšie?

Rozhodnutia o mediálnom mixe a rovnako aj digitálnom mixe závisia od typu kampane a jej cieľov, typu produktu, jeho životného cyklu, obchodných cieľov a mnohých ďalších faktorov. Zovšeobecňovať je tu veľmi ťažké. Nepopierateľným trendom však je presun rozpočtov z priameho nákupu do aukčných platforiem.

Analýzy IAB Slovakia hovoria, že na Slovensku výrazne rastie (v prvom polroku 2022 o 9 percent) podiel reklamy, ktorá sa obchoduje automatizovaným spôsobom, čiže programaticky. Akú máte skúsenosť s týmto typom obchodovania?

S výnimkou priameho nákupu priestoru od publisherov sa všetky ostatné typy online reklamy nakupujú cez automatizované aukčné systémy – vrátane sociálnych sietí, vyhľadávania, display a video formátov.

Každá z týchto platforiem napĺňa inú funkciu v digitálnom mixe a ich hlboká znalosť je na našom digitálnom oddelení samozrejmá. Zaujímavou výzvou je vyhľadávanie a testovanie nových platforiem, ktoré dokážu vyhľadávať unikátne príležitosti oslovenia užívateľov v digitálnom priestore.

Akú sú z vašich skúsenosti výhody a riziká programatického nákupu reklamy?

Dve zásadné výhody sú široké možnosti cielenia užívateľa a riadenie respektíve optimalizácia výkonu podľa cieľov kampane. Rizikom je nedostatočná kompetencia alebo záujem online špecialistu – kvalitná príprava a motivácia online tímu je kľúčovým success faktorom. Aktuálnou výzvou je riadenie zásahu a príprava na cookieless budúcnosť.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-10-25 07:30:51 - Feat.: 0 - Title: Vyhrali sme tender roka, hovoria v Initiative. Mediálka ponovom zastrešuje komunikáciu pre Porsche
01 - Modified: 2023-09-26 12:34:05 - Feat.: - Title: Začala sa najdôležitejšia sezóna roku. Ako sa podarí televíziám uspieť počas jesene? 02 - Modified: 2023-08-21 08:34:51 - Feat.: - Title: Focus na mladých: Nie je problém zasiahnuť GEN Z, ale zaujať ju (anketa Stratégií medzi expertmi digitálnych a mediálnych agentúr) 03 - Modified: 2023-06-27 07:05:48 - Feat.: - Title: Mediálne agentúry: Výhody AI sú nesporné, ale pokrok treba usmerniť 04 - Modified: 2023-06-13 07:54:00 - Feat.: - Title: Dátová revolúcia: Sila, ktorá mení svet mediálnych agentúr 05 - Modified: 2023-06-06 19:17:59 - Feat.: - Title: Experti mediálnych agentúr: Rastie tlak na efektivitu reklamy, ale v investíciách vládne mierny optimizmus
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 03:47