Google.
StoryEditor

Gigant Google prináša novú éru reklám posilnených umelou inteligenciou

26.05.2023, 17:51
Autor:
redred

Pokroky v oblasti generatívnej umelej inteligencie môžu slúžiť ako správny marketingový nástroj, ktorý pomôže lepšie sa rozhodovať, riešiť problémy a zvýšiť kreativitu.

Keď konferencia Google Marketing Live v roku 2013 len začínala, reklamné odvetvie sa nachádzalo uprostred dôležitej premeny, a to prechodu na mobilné zariadenia. Dnes sme o desať rokov ďalej a toto odvetvie sa opäť zásadne mení vďaka umelej inteligencii.

Umelá inteligencia je pre Google Ads kľúčová. Veľa rokov nenápadne pomáhala v pozadí maximalizovať inzerentom návratnosť investícií. Stojí na nej mnoho produktov, ktoré v Google za posledných desať rokov vytvorili a to s cieľom podporiť rast firiem všetkých veľkostí. Od funkcií, ako je SmartBidding (inteligentné ponuky), až po produkty postavené čisto na umelej inteligencii, ako je Performance Max (maximálne výkonné kampane).

Komplexnosť pomôže vyriešiť chat

"Počuli sme od mnohých firiem, že rozjazdy nových kampaní sú často vyčerpávajúce. Preto uvádzame nové konverzačné prostredie v rámci Google Ads, ktoré urýchli vytváranie kampaní a zjednoduší tvorbu reklám vo vyhľadávaní tým, že prepojí vaše odborné znalosti s umelou inteligenciou Googlu," povedal viceprezident a riaditeľ pre reklamu v spoločnosti Google Jerry Dischler.

Stačí zadať preferovanú landingpage z vášho webu a umelá inteligencia od Googlu ju stručne popíše. Potom vygeneruje relevantné a účinné kľúčové slová, titulky, popisy, obrázky a ďalšie prvky kampane. Navrhované riešenie je možné pred nasadením skontrolovať a jednoducho upraviť. Dnes sa k ešte lepším výsledkom môžete dopracovať prostredníctvom chatu – stačí sa umelej inteligencie opýtať úplne rovnako, ako by ste sa spýtali napríklad kolegov.

"Vlani sme začali pre reklamy vo vyhľadávaní postupne predstavovať funkciu automaticky vytváraných podkladov (ACA). Tie využívajú obsah z vašich landingpages a existujúcich reklám a automaticky vygenerujú zodpovedajúce nadpisy a opisy. Čoskoro obohatíme túto funkciu o generatívnu umelú inteligenciu, aby dokázala lepšie vytvárať a adaptovať reklamy vo vyhľadávaní na základe kontextu vyhľadávacieho dotazu," dopĺňa Jerry Dischler.

Napríklad pre vyhľadávanie „starostlivosť o suchú a citlivú pleť“ použije umelá inteligencia obsah z vašej landingpage a existujúcich reklám a vytvorí nový titulok, ktorý bude ešte o niečo lepšie reagovať na danú otázku. Napríklad „upokojte svoju suchú a citlivú pleť“. To pomôže na jednej strane zvýšiť relevanciu reklamy, no zároveň držať hodnoty značky.

Zlepšite kreativitu v Performance Max

Performance Max je jedným z najlepších príkladov toho, ako môžu kampane využívajúce umelú inteligenciu podporiť rast biznisu. Podľa spoločnosti Google inzerenti využívajúci Performance Max dosahujú pri podobných nákladoch za akciu v priemere o vyše 18 percent viac konverzií, čo je nárast oproti minuloročným približne 13 percent.

"Do služby Performance Max prinášame generatívnu umelú inteligenciu, ktorá ďalej uľahčí vytváranie podkladov na mieru a ich škálovanie. Stačí zadať webové stránky a Google AI sa začne učiť o vašej značke a pripraví relevantné texty a ďalšie podklady pre kampaň. Dokonca navrhne nové obrázky vygenerované priamo pre vás, čo vám pomôže zviditeľniť sa u zákazníkov naprieč širokým množstvom umiestnení a formátov," vysvetľuje viceprezident a riaditeľ pre reklamu v spoločnosti Google Jerry Dischler.

Táto funkcionalita bude k dispozícii aj v rámci nového konverzačného prostredia v Google Ads.

Aby Google pomohol firmám ku navýšeniu príjmov od nových aj existujúcich zákazníkov, vylepšuje tiež Cieľ akvizície nových zákazníkov a zavádza do kampaní Performance Max cieľ znovu oslovenia zákazníkov (re-engagement).

Nové reklamné zážitky vďaka generatívnej umelej inteligencii

"Na konferencii Google I/O sme predstavili nové možnosti generatívnej umelej inteligencie, ktoré budú implementované do Vyhľadávania. Vďaka tomu bude vyhľadávanie inteligentnejšie a jednoduchšie a bude bránou k tomu najlepšiemu z webu, vrátane vašich stránok. S vývojom Vyhľadávania sa bude vyvíjať aj reklama, ktorá prinesie viac príležitostí na rozvoj vášho podnikania a prezentáciu vašej značky," dodáva Jerry Dischler.

Novú službu SearchGenerativeExperience (SGE) nájdete v laboratóriách SearchLabs– prostredí, kde je možné otestovať experimentálne funkcie Vyhľadávania. Na konferencii Google I/O spoločnosť Google ukázala, ako sa budú reklamy v tomto novom prostredí zobrazovať.

"V nadchádzajúcich mesiacoch budeme experimentovať s reklamami vo Vyhľadávaní a Nákupoch, ktoré budú priamo integrované do konverzačného režimu využívajúceho umelú inteligenciu. Budeme tiež experimentovať s novými formátmi prispôsobenými prostrediu SGE, ktoré využívajú generatívnu umelú inteligenciu na vytváranie relevantných, vysoko kvalitných reklám prispôsobených každému kroku na vyhľadávacej ceste," informuje Google.

Ak napríklad niekto hľadá „outdoorové aktivity na Maui“ a ďalej zúži vyhľadávanie na „aktivity pre deti“ a „surfovanie“, môže sa mu zobraziť plne prispôsobená reklama cestovnej kancelárie ponúkajúcej lekcie surfovania pre deti.

Pre Google je dôležitá transparentnosť a jasné odlíšenie reklám od výsledkov organického vyhľadávania. Keď sa reklamy vo vyhľadávaní zobrazia, budú aj naďalej obsahovať naše jasné a transparentné označenie s tučným čiernym nápisom „Sponzorované“.

Budúcnosť s umelou inteligenciou a dôrazom na súkromie

Dôvera používateľov je pre dlhodobú životaschopnosť internetu s podporou reklám absolútne kľúčovou. Predstavitelia americkej spoločnosti preto tvdia, že chcú pomôcť zorientovať sa v ponuke produktov Google Ads, ktoré sú založené na umelej inteligencii a zároveň kladú veľký dôraz na ochranu súkromia. Vzhľadom na to, že cookies tretích strán budú v prehliadači Chrome počas budúceho roka postupne končiť, testujú ich reklamné tímy v prostredí PrivacySandboxu nové spôsoby, ako naďalej oslovovať relevantných zákazníkov a merať výsledky pri zachovaní súkromia.

Tieto reklamné produkty sa riadia zásadami zodpovedného vývoja umelej inteligencie a sú navrhnuté tak, aby pomohli vášmu podnikaniu. "Je to váš biznis, váš marketing a vaše výsledky – a to všetko podporené umelou inteligenciou od Googlu. Ako vždy budeme počas vývoja najskôr experimentovať a potom testovať a počúvať vašu spätnú väzbu," dodáva viceprezident a riaditeľ pre reklamu v spoločnosti Google Jerry Dischler.

Pre ďalšie novinky si pozrite keynote a digitálnu GML post-show. Odporúčame vám tiež pozrieť sa na zoznam základných informácií o umelej inteligencii v Google Ads, ktoré vám pomôžu nastaviť kampane tak, aby boli úspešné. Ďalšie informácie o vyššie uvedených a ďalších oznámeniach týkajúcich sa reklám nájdete v Centre pomoci Google Ads.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 16:44