Štúdium tučniakov by im mohol pomôcť identifikovať ďalšie živé bytosti existujúce vo vesmíre (ilu)unsplash.com

Totálny bizár? Vedci sa nazdávajú, že tučniaky by „mohli byť mimozemšťania“

Radka Rosenbergová14.09.2021., 15:00h
Dokazuje to ich najnovší výskum. K tomu divnému objavu prišli po tom, čo študovali trus týchto zvierat.

Britskí vedci sa navyše domnievajú, že štúdium tučniakov by im mohol pomôcť identifikovať ďalšie živé bytosti existujúce vo vesmíre. K podivnému odhaleniu došlo po tom, čo našli v ich truse stopy chemikálie známej ako fosfán, uvádza portál Unilad. Ide o plyn, ktorý vytvárajú výlučne živé organizmy.

Odborníci zostali zmätení, pretože táto chemická látka sa nachádza vo Venuši vzdialenej 38-miliónov kilometrov. Ako sa však dostala do zvieracích výkalov? Podľa Daily Star teraz plánujú študovať život tučniaka škvrnitého, ktorý sa najčastejšie vyskytuje na Falklandských ostrovoch.

Doktor Dave Clements z anglickej univerzity Imperial College v Londýne sa domnieva, že tento nález fosfánu je skutočný. No zatiaľ ešte netušia, ako sa tam vyskytol. Existuje niekoľko anaeróbnych baktérií (pozn. red. také, ktoré nie sú schopné prežiť za prítomnosti kyslíka), ktoré produkujú fosfán. Nachádzajú sa napríklad v tele jazveca aj tučniaka škvrnitého.

Vedci prišli s bizarnou štúdiou (ilu) Vedci prišli s bizarnou štúdiou (ilu) unsplash.com

Minulý rok vedci objavili tento plyn aj na Venuši. Podľa agentúry AP však tento objav vyslovene nepotvrdil existenciu života na tejto planéte.

Nejde však o úplne prvý bláznivý objav vedcov. V minulosti odborníci tvrdili, že papagáje, kolibríky a spevavce boli kedysi jedinými vtákmi, ktoré dokázali napodobniť ľudskú reč. Domnievajú sa však, že ľudské zvuky dokážu imitovať aj kačice či cicavce, ako sú delfíny, netopiere, slony, tulene a veľryby.

menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/veda/vesmir, menuAlias = vesmir, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false