V HPE GreenLake platíte len za to, čo skutočne spotrebujete: Ako v praxi funguje pay-per-use model?Hewlett Packard Enterprise Slovensko
StoryEditor

V HPE GreenLake platíte len za to, čo skutočne spotrebujete: Ako v praxi funguje pay-per-use model?

13.10.2021, 00:00
HPE GreenLake je maximálne škálovateľná technológia typu IT-as-a-service, ktorá prenáša výhody cloudu priamo do IT infraštruktúry. O jej výhodách a praktickom použití nám viac prezradil Miroslav Kalinovský, Pointnext Solution Specialist & HPE GreenLake Product Manager, Hewlett Packard Enterprise Slovensko.

V článku sa dočítate:

  • ako sa v HPE GreenLake škáluje kapacita a výkon
  • prečo je pay-per-use model v prevádzke IT výhodnejší
  • ale aj o kvalite supportu značky HPE

Vlajková loď spoločnosti Hewlett Packard Enterprise (HPE) HPE GreenLake poskytuje možnosť čerpať infraštruktúru ako službu (as-a-service) a zákazníkom umožňuje využívať presne toľko úložiska, kapacity a výkonu, koľko práve potrebujú. Kombinuje agilitu a hospodárnosť verejného cloudu s bezpečnosťou a výkonom firemného dátového centra.

HPE GreenLake po svojom nástupe na trh dosiahol úplne novú úroveň v efektivite IT prevádzky. Ak je vo firme napríklad desať starých serverov, ktoré potrebuje vymeniť a migrovať, nemusí ich všetky vypnúť naraz a okamžite ich nahrádzať novými. Tento proces sa dá vďaka HPE GreenLake nastaviť oveľa plynulejšie.

Ide o službu s pridanou hodnotou, ktorá podnikom umožní efektívne škálovanie výdavkov a následné šetrenie nákladov za IT. Zároveň má pay-per-use model obrovskú výhodu: spoločnosť nepotrebuje mať vopred pripravený obrovský balík na to, aby mohla rozbehnúť svoje nové biznisové projekty.

Otvorená komunikácia so zákazníkmi

Miroslav Kalinovský, Pointnext Solution Specialist & HPE GreenLake Product Manager zo spoločnosti HPE Slovensko hovorí, že najdôležitejšie je najprv zistiť, aké má zákazník požiadavky a ciele. „Veľmi dôležitá je úvodná diskusia so zákazníkom. Musíme vedieť, aké sú jeho potreby a vízie, aký rast očakáva v budúcnosti a koľko IT zdrojov na to bude potrebovať. Podľa toho už na začiatku vyberieme infraštruktúru na prevádzku HPE GreenLake, aby sme ju mohli škálovať podľa očakávaní,“ približuje.

V HPE GreenLake platíte len za to, čo skutočne spotrebujete V HPE GreenLake platíte len za to, čo skutočne spotrebujete Hewlett Packard Enterprise Slovensko Podľa typu infraštruktúry sa následne určia merateľné jednotky, ktoré sú pre prevádzku podniku kľúčové. „Niekedy je to kapacita na diskovom poli, niekedy servery, niekedy počet portov na switchi alebo výkon virtuálnych strojov. Jednotlivé bloky sa vždy vyberú tak, aby sa dali vhodne rozširovať. Myslíme pritom na to, aby to bolo výhodné a zároveň sa to dalo škálovať,“ dopĺňa.

Konkrétnym príkladom je škálovanie úložiska: zákazník má osem diskových polí, ktoré fungujú bezchybne, no v najbližšej budúcnosti firma očakáva rast svojho biznisu. „Navýšime mu teda kapacitu diskových polí a v momente, keď detegujeme nárast použitia, dostaneme o tom notifikáciu. Proaktívne sa zákazníkovi ozve zástupca HPE a oznámi mu, že čoskoro mu kapacita jeho úložiska nemusí stačiť. Potom sa veľmi flexibilne dohodnú na potrebnom navýšení kapacity úložiska, doinštalujú sa nové disky, alebo sa pridá nový server. Všetko to závisí od potreby zákazníka a zariadenia, ktoré používa,“ opisuje M. Kalinovský.

Ušetrené náklady na prevádzku IT

HPE má riešenie aj pre firmy, ktoré narástli skokovo. Ako príklad Miroslav uvádza spájanie dvoch či viacerých firiem do jednej. „V takýchto prípadoch rapídne narastú požiadavky na IT infraštruktúru. Vtedy vieme zákazníkovi pomôcť s prestavbou infraštruktúry vo firme podľa jeho predstáv, vymeniť zariadenia, ktoré mu nevyhovujú, dokážeme pre neho nastaviť nové jednotkové ceny, vďaka ktorým môže ušetriť na prevádzke cloudu, alebo mu zvýšime kapacitu úložiska,“ dodáva.

V HPE GreenLake platíte len za to, čo skutočne spotrebujete V HPE GreenLake platíte len za to, čo skutočne spotrebujete Hewlett Packard Enterprise Slovensko Musí si firma kupovať nový hardvér ešte predtým, než HPE GreenLake nasadí do prevádzky? Podľa Miroslava to nemusí byť pravidlom. „V praxi som sa stretol aj so zákazníkom, ktorý mal existujúce zariadenia a chcel optimalizovať náklady na prevádzku svojho IT. HPE od neho tieto zariadenia odkúpilo a začalo mu ich ďalej poskytovať formou služby. Vďaka tomu ušetril nielen na prevádzke, ale aj na servise a získané financie mohol investovať do biznisu. Tento platobný model mu jednoducho dával väčší zmysel.“ Dodáva, že vďaka meraniu spotreby a plánovaniu kapacity zákazník platí skutočne len za to, čo využíva.

Proaktívna podpora za každých okolností

Výhodou HPE GreenLake je aj to, že dramaticky nemení manažment IT. Zákazník automaticky získava sadu proaktívnych služieb, ktoré mu pomôžu s prevádzkou a administráciou. Tým, že zákazník si nekupuje samotný hardvér, starostlivosť o samotné zariadenia je na pleciach podporného tímu HPE. V nej sú zahrnuté pravidelné kontroly funkčnosti technológií, ako aj automatické updaty firmvéru či aktualizácie softvérov.

V HPE GreenLake platíte len za to, čo skutočne spotrebujete V HPE GreenLake platíte len za to, čo skutočne spotrebujete Hewlett Packard Enterprise Slovensko

Ak napríklad spoločnosť nasadí nové zariadenia, ktoré predtým nepoužívala a nepozná ich, HPE jej dokáže poskytnúť tréningy pre zamestnancov. „Práve nedávno sme finalizovali projekt, kde boli okrem implementácie HPE GreenLake zahrnuté aj vzdelávacie služby,“ hovorí Miroslav.

Služby HPE sú v oblasti klientskeho servisu a supportu známe svojou flexibilitou a excelentnosťou, o čom svedčí aj fakt, že zákazník má  nielen možnosť získať prístup k množstvu tréningových videí ku všetkým zariadeniam, no v prípade potreby je mu k dispozícii tím profíkov, ktorí ho naučia všetko potrebné. „Vieme do firmy poslať náš supportný tím, ktorý zamestnancom ukáže reálne príklady a ukážky z praxe a naučí ich, ako s novou technológiou majú pracovať tak, aby z HPE GreenLake vyťažili čo najviac,“ opisuje M. Kalinovský. „Veľmi flexibilne dokážeme riešiť aj všetky problémy či poruchy, ktoré zákazník identifikuje, máme na to dedikovaný špeciálny tím.“

Miroslav Kalinovský Pointnext Solution Specialist & HPE GreenLake Product Manager, Hewlett Packard Enterprise Slovensko

V spoločnosti Hewlett Packard Enterprise (HPE) pôsobí už viac ako 16 rokov. Zameriava sa na ponuku služieb založených na spotrebe a pripravených na mieru pre každého zákazníka. Miroslavovým prvoradým cieľom je zjednodušiť IT prevádzku a zároveň efektívne nastaviť digitálnu transformáciu všetkých podnikových procesov.

Viac o HPE GreenLake sa dozviete na https://www.doveryhodneit.sk/produkty-a-riesenia/greenlake/

Všetko o produktoch a službách HPE sa dozviete na www.doveryhodneit.sk

 

(PR)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
23. apríl 2024 21:39