StoryEditor

Zmeny zákona o účtovníctve môžu byť tým správnym impulzom

10.12.2017, 23:00
Od nového roka budú podnikatelia povinní archivovať ÚČTOVNÉ dokumenty na dobu až 10 rokov. Môže to byť tým správnym impulzom k digitalizácii.

Digitalizácia je na Slovensku ešte v plienkach. Môže to byť strachom z technológií, nedostatočným know-how alebo len dodržiavaním zabehnutých postupov - slovenskí podnikatelia sa zubami-nechtami držia svojich papierových dokumentov. Pritom by stačilo niekoľko sekúnd vyhľadávania a prišli by na to, že majú v hlavnom meste úspešný projekt, ktorý im môže s digitalizáciou pomôcť.

„Veľa z podnikateľov, s ktorými teraz spolupracujeme, nepovažovali digitalizáciu dokumentov za prioritu. Mali svoje účtovné oddelenia, kartotéky a frustrovaných pracovníkov, ktorí za nich riešili „papierovačky”. Stálo nás dosť úsilia, kým sme ich presvedčili, že ich podnikanie môže byť efektívnejšie a ich účtovníci spokojnejší,” delí sa o svoje skúsenosti s návykmi slovenských podnikateľov Dáša Foglarová zo spoločnosti DOCKitIN.

DOCKitIN je na slovenskej biznisovej scéne netradičnou firmou, ktorá postavila svoje podnikanie na koncepte prepájajúcom nové technológie s tradičnými službami. Jej hlavná služba je digitalizácia, vďaka ktorej môžu podnikatelia nájsť svoje zmluvy a dokumenty v prehľadnej aplikácii pomocou niekoľkých kliknutí. Zároveň však ponúka aj archiváciu zdigitalizovaných dokumentov, ktoré od klientov prevezme expresný firemný kuriér a novinkou medzi jej poskytovanými službami je externá poštová schránka. S ňou získajú firmy atraktívnu korešpondenčnú adresu v hlavnom meste, preberanie pošty, jej očistenie od reklám, skenovanie a vždy sú pri novej zásielke upozornení notifikáciou.

Ako sa podľa CEO Dáši Foglarovej dotknú zmeny zákona slovenských spoločností? „Konkrétne zmena doby archivácie nie je nijak vážna. Napríklad náš archív je na ňu pripravený. Z čoho by mali mať podnikatelia skôr obavy, je prístup k archivovaným dokumentom. V stredne veľkej spoločnosti je podľa mojich skúseností problém dopracovať sa ku konkrétnej zmluve z pred piatich rokov - ak spoločnosť nedigitalizuje. Teraz to bude ešte náročnejšie, papierových dokumentov bude firmám pribúdať. Mali by sa preto zamyslieť nad metodikou uskladňovania a prístupu k dátam. To, že niečo odpracem do archívu, nie je riešenie. Ak k tomu nemám prístup alebo je ten prístup obmedzený, komplikujem si vlastné podnikanie.”

(pr)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
23. apríl 2024 13:38