StoryEditor

Slováci chcú šetriť, robia to však nesprávne

10.09.2018, 00:00
Finančná negramotnosť je jedným z veľkých rizík dnešnej spoločnosti. Neschopnosť robiť správne finančné rozhodnutia veľmi negatívne zasahuje do života ľudí.

Prieskumy verejnej mienky už dlhodobo ukazujú vysoké finančné sebavedomie Slovákov. Žiaľ pri detailnejších otázkach poukazujú na fakt, že praktickým ekonomickým a finančným veciam nerozumieme.

 “Slováci tvrdia, že peňazí nazvyš nemajú. Hlavnou príčinou je podľa prieskumov ich nezdravý finančný životný štýl,”  hovorí Monika Remiašová, marketingová manažérka PARTNERS GROUP SK. “V základných princípoch dokonca aj vedia, ako na to, chcú šetriť a myslieť aj na budúcnosť – robia to však nesprávne.”

Spoločnosť PARTNERS GROUP SK v spolupráci s Nadáciou PARTNERS preto už tradične organizuje septembrové podujatie Mesiac finančnej gramotnosti. V rámci neho sa 16.9. uskutoční v Bory Mall podujatie, kde budú pre návštevníkov nákupno-zábavného centra pripravené rôzne vzdelávacie aktivity zamerané na dôležitosť finančného plánovania.

Podľa Remiašovej by finančné vzdelanie malo začať už u detí v škôlke, pričom stredná a vysoká škola by mala byť samozrejmosťou. Pomohlo by to vyriešiť nedostatky Slovákov, ako sú vysoké a rýchle zadlžovanie sa, problémy s vytváraním finančnej rezervy, nedostatočné šetrenie na vlastné dôchodky, či neúmerné bežná spotreba v pomere k mesačným príjmom.

Kampaň Mesiac finančnej gramotnosti poukazuje na dôležitosť finančného vzdelávania a poznania ekonomických vzťahov, ktoré sú bežnou súčasťou nášho každodenného života. Finančnú gramotnosť si môže prísť každý otestovať už 16.6. do Bory Mall.

(pr)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
20. apríl 2024 01:43