StoryEditor

Nadštandardný servis by mal byť štandardom

15.01.2019, 23:00
Správne nastavená intralogistika a prvotriedna manipulačná technika sú synonymom pre plynulý chod skladu v každej špičkovej firme. Hlavne náročné stroje, medzi ktoré patria aj vysokozdvižné vozíky, si vyžadujú spoľahlivý a bezchybný servis. Vedeli ste o tom, že s nesprávnym servisom sa spája až 60% zdržaní v logistike? Rýchlosť rozhoduje.

Ilustračná fotka

Vysokozdvižné vozíky môžu vyžadovať servis motora, opravu zdvíhacej plošiny, výmenu elektrických dielcov, jednoduchšie, ale i náročné zásahy. Rýchlosť servisných služieb je v prípade poruchy kľúčová, už jeden pokazený vozík dokáže narušiť hladký chod celého skladu. Ideálne je, ak firma, ktorá vám zabezpečuje servis vysokozdvižných vozíkov, dokáže závažnosť poruchy diagnostikovať už cez telefón. V priebehu pár minút tak získate predstavu o potrebnej oprave.

Vďaka modernej diagnostickej technike by mali technici vedieť už pri prvej návšteve opraviť  80 % pokazených  vozíkov. Ak sa vozík nedá expresne opraviť, samozrejmosťou dobrého servisu by malo byť poskytnutie preklenovacieho vozíku rovnakého typu.

Expresné profesionálne opravy si samozrejme vyžadujú širokú sieť skúsených servisných technikov s pojazdnými dielňami a poradcov špecialistov, ktorí sú k dispozícii 24 hodín denne a pracujú s modernými diagnostickými nástrojmi. Práve tie im umožnia odhadnúť závažnosť opravy aj na diaľku a urýchlia tak celý servisný proces. Prostredníctvom diagnostických kódov vie špecialista poskytovateľa vozíkov vyhodnotiť závažnosť poruchy a poskytnúť jednoduché telefonické poradenstvo. V prípade identifikovanej závažnejšej poruchy okamžite zabezpečí výjazd technika priamo ku klientovi.

Meňte len originál za originál

Originálne náhradné diely sú vysokou zárukou bezpečnosti. Ku každému náhradnému dielu by mal výrobca pristupovať tak, ako by z nich mal vzniknúť úplne nový vozík. Náhradné diely musia prejsť náročným testovaním, precíznym skúšaním a prísnymi kontrolami kvality. Len pri originálnych náhradných dieloch máte istotu, že skutočne zodpovedajú všetkým zákonným požiadavkám a bezpečnostným predpisom.

Vieme, aké nepríjemnosti môže spôsobiť neoriginálna náhrada v komplexe celého elektrického vozíka. Elektronika je poprepájaná v rámci komplexného systému. Laici si však často opravia alebo vymenia iba konkrétny diel, ale neodstránia príčinu. Porucha sa tak môže opakovať, prípadne ešte viac skomplikovať. „Stalo sa, že klient v snahe ušetriť použil neoriginálny diel. Došlo však k poškodeniu riadiacej jednotky, takže sme museli kúpiť pôvodný originál diel i riadiacu jednotku. Konečný náklad na opravu bol nakoniec niekoľkonásobne drahší,“ vysvetľuje servisný riaditeľ zo spoločnosti STILL, Ing. Dušan Lisý.

Pravidelná údržba ako prevencia

Kontinuálna údržba vozíka, ktorá zahŕňa kontrolu elektrických častí vozíka, premazanie pohyblivých častí vozíka, údržbu batérie, ale aj celkové očistenie zvnútra aj zvonka by mala byť samozrejmosťou. Pozornosť treba venovať aj podvozku, zdvíhaciemu zariadeniu i pohonu vozíka.

Ideálne je, ak poskytovateľ vysokozdvižného vozíka sám automaticky kontaktuje zákazníka a dbá na dodržiavanie pravidelných servisných intervalov. „Napríklad pri pravidelnej údržbe naši technici menia hydraulický olej a filter a využívajú vždy originálne oleje a filtre. V prípade, že zákazník použije lacnejší, menej kvalitný variant oleja a vymení si ho sám, na prvý pohľad ušetrí a zaplatí možno len 25 % z ceny, ktorú ponúka autorizovaný servis. Finálne ho to však môže stáť aj 30x krát viac, ak neautorizovaný  technik nevymení filter a odpáli tým čerpadlo vo vozíku,“ dopĺňa Dušan Lisý.

Vyberte si komfort a prémiovú starostlivosť

Pri kúpe alebo prenájme manipulačnej techniky odporúčame zákazníkom využiť možnosť fullservisu. Predajca či prenajímateľ vozíkov na seba preberá riziko opravy a garantuje pravidelné fixné náklady počas celého obdobia. Zákazníkom sa teda nemôže stať, že kvôli prípadnej náročnej oprave sa náklady za údržbu v niektorom mesiaci rapídne zvýšia.

Samozrejmosťou by v prípade fullservisu mala byť aj garancia všetkých služieb od jedného poskytovateľa, exkluzívne používanie originálnych dielov, ako i plánovaná preventívna údržba na zvýšenie zostatkovej hodnoty. Je extrémne dôležité, aby technici a špecialisti poskytovateľa vozíkov boli pravidelne školení na rôzne problematiky.  

Článok bol pripravený v spolupráci so spoločnosťou STILL SR, spol. s r.o.

​Servisný riaditeľ zo spoločnosti STILL, Dušan Lisý.

(pr)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
24. apríl 2024 04:24