Otvorme oči. Prichádzajú #neviditelni

Vyrazili ste si niekedy s priateľmi do podniku, kde vás čašník ignoroval dlhé minúty, pokým ste konečne dostali svoj drink? Potom poznáte ten pocit, aké je to byť neviditeľný. Presne tak sa cítia vozíčkari na Slovensku, ktorých „perspektívu“ predstavuje najnovšia kampaň spoločnosti Up Slovensko #neviditelni.

Otvorme oči. Prichádzajú #neviditelni

Cieľom projektu je ukázať, aké to je byť prehliadaný spoločnosťou. Úzke WC dvere, vysoké stoly, všadeprítomné schody... Napriek tomu, že žijeme v 21. storočí, život slovenských vozíčkarov je stále plný zbytočných komplikácií.

Kto sú neviditeľní?

Hlavnými tvárami kampane sú „neviditeľní“ – Miška, Denis a Peťo, traja mladí ľudia, ktorých odlišuje od ich rovesníkov len jeden vozík. Podľa doktorov Miška nemala prežiť viac ako tri mesiace po tom, ako zostala ochrnutá. Dnes uplynuli viac než štyri roky a Miška zvažuje štúdium jazykov. Peťo je držiteľom slovenského rekordu v dvíhaní 90-kilových činiek. Denisovo video, ako cvičí s vlastnou váhou, sa stalo virálnym a získalo neuveriteľných 100 000 zdieľaní. Neviditeľní dokázali, čo iní považovali za nemožné a svojim príbehom dnes inšpirujú tisíce iných.

O čo v kampani ide?

Kampaň odštartovala v marci tohto roka umiestnením interaktívneho citylightu v nákupnom centre Eurovea. Citylight ukázal okoloidúcim pohľad neviditeľných. Podnietil ľudí spomaliť a zamyslieť sa nad tým, aké to je, keď sa iní nepozerajú, hoci stojíš priamo pred nimi.

Ako môžete pomôcť?

Kampaň netradične otvára tému bezbariérovosti v slovenskej spoločnosti. Nezostáva však len pri tom. Je podporená aktuálnou zbierkou na pomoc neziskovej organizácii vozmen, n. o., ktorá je najväčším informačným portálom pre slovenských vozíčkarov. Nezisková organizácia však vzdeláva ľudí aj mimo on-line prostredia. Každý rok organizuje Salón Vozickar.info, unikátnu kombináciu konzultácií a vzdelávania, ktorá sa snaží zlepšiť zdravotný stav vozíčkarov osvedčenými radami z praxe. Pomôcť môžete aj vy, a to obyčajným obedovaním. Z každej platby uskutočnenej v reštaurácii jedálnou kartou Up totiž prispievate na organizáciu vozmen, n.o. Viac o projekte a jeho cieľoch si môžete prečítať na www.neviditelni.sk.

(pr)

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.