StoryEditor

Na úspech nestačí len cena, dôležitý je prístup k zákazníkom

23.04.2019, 00:00
Ak by sme urobili porovnanie, ako sme žili povedzme pred dvadsiatimi rokmi a ako teraz, tak snáď najväčšia zmena by nastala pri pohľade na nákupné zvyky. Kým v minulosti sme museli všetok tovar a služby zabezpečovať osobne v kamenných obchodoch, dnes sa veľká časť nákupov presunula na internet.

Výnimkou nie je ani svet kozmetiky, čo dokazuje aj príbeh internetového obchodu Deliashop.sk. Ten začal na trhu pôsobiť pred piatimi rokmi a dobre si za ten čas zažil, čo to znamená vybudovať etablovanú značku na tvrdom a často drsnom konkurenčnom prostredí internetových obchodov.

Na začiatku značka

Ako začať? To sa pýta veľa podnikateľov, pretože práve začiatok je často kľúčovým faktorom úspechu. Absolútnym základom a stavebným kameňom celého projektu musí byť jasne daný prvotný sortiment. Lepšie je začať s jedným kvalitným produktom, a na ten nabaľovať ďalšie. Rovnako aj spomínaný Deliashop.sk začal s vlastnou značkou pre nechtový dizajn, a táto značka sa stala akousi „srdcovkou“ či modernejšie povedané „benchmarkom“ tohto obchodu. Od nechtov pokračoval sortiment ďalej do sveta kaderníctva a kozmetiky všeobecne. Výborné však je, že ľudí už na začiatku upútala silná značka, a internetový obchod si automaticky spojili s nechtovým dizajnom. Prvý krok k úspechu teda tento e-shop splnil a mal otvorené svetlé zajtrajšky.

Nie je to len o cene

Marketéri či autori článkov často zdôrazňujú to, že hlavným benefitom internetových obchodov oproti klasickým kamenným je nižšia cena. Áno, je fakt, že ceny na internete sú všeobecne nižšie než v kamenných obchodoch. Je to však jediná cesta ako získať zákazníka? A zvlášť v čoraz silnejšom internetovom konkurenčnom prostredí? Pravdepodobne nie, a práve týmto smerom sa vydal aj Deliashop.sk. Spoločnosť jasne komunikuje, že nie je najšťastnejšie ísť s cenami nízko za každú cenu, ale lepšie je zamerať sa na kvalitu, služby a prozákaznícky prístup. Zákazníci tak môžu na tomto internetovom obchode nájsť napríklad kvalitné farby na vlasy, a to možno za cenu nižšiu než v kamennom obchode. Zároveň sa však môžu tešiť na pohodlný on-line nákup, ochotu zo strany e-shopu a promptnosť vo vybavení objednávky. A to je práve ten kľúč k úspechu.

Treba udržať nastavenú latku

Platí to v každej oblasti života, a v segmente internetových obchodov taktiež. Na to, aby ste sa udržali na trhu, musíte udržať nastavenú latku a zároveň sa snažiť neustále inovovať a skvalitňovať svoje služby. V prípade kozmetiky je tu priestor na ponuku nových typov produktov, na nové zloženia a podobne. Príbeh Deliashop.sk ukazuje, že so silnou myšlienkou a vďaka tvrdej práci je možné uspieť aj v silnej konkurencii. „Tešíme sa, že už päť rokov pôsobíme na trhu a že sme si už stihli vybudovať určitú zákaznícku klientelu, ktorú sa snažíme neustále rozširovať. Konceptom nášho obchodu nie je zaujať zákazníkov „len“ nižšou cenou, chceme im predovšetkým dať pocítiť, že nám na nich záleží. Našou prioritou je kvalita, promptnosť, ochota a starostlivý prozákaznícky prístup. Do budúcna je naším cieľom pokračovať v tom, čo sme si zaumienili a minimálne si udržať aktuálnu pozíciu na trhu,“ povedala zakladateľka Deliashop.sk.

(pr)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
18. apríl 2024 21:35