StoryEditor

Aké sú cenné dáta za hranicami klasického prieskumu?

21.05.2019, 00:00
Práca s dátami je v súčasnom marketingu nevyhnutná. V online marketingu je stále dôležitejšie, aby ste dokonale spoznali vašu cieľovú skupinu. Sledovanie a správna interpretácia dostupných dát vám prinesie odpovede na otázky, ktoré by vám ani nenapadlo sa pýtať. Nový slovenský online nástroj Kakadu.digital ponúka práve takéto detailné spracovanie dát o aktívnych fanúšikoch na sociálnych sieťach.

Ide o prieskumný nástroj, vďaka ktorému v prostredí sociálnych sietí identifikujete svojich aktívnych fanúšikov a zistíte rozsiahle informácie o ich záujmoch. Na základe toho môžete oveľa presnejšie cieliť svoje online reklamy a posolstvá. Hovorí Michal Švihra, zakladateľ Kakadu.digital: “V oblasti prieskumu trhu a marketingu ponúkame dva základné produkty - digital.insights a digital.survey. Digital.survey je pokročilý online dotazníkový systém, digital.insights zasa poskytuje hĺbkový profil vašej cieľovej skupiny ako sú socio-demografické údaje a jej záujmy. O respondentoch získavame desiatky tisíc informácií z ich profilov na sociálnych sieťach, ktoré ďalej filtrujeme podľa potrieb klienta. Vďaka tomu dokážeme vytvoriť profily potenciálnych zákazníkov, už existujúcich zákazníkov konkrétnych produktov alebo konkurentov klienta. Týmto spôsobom klient zistí o svojich zákazníkoch aj to, čo by mu ani nenapadlo sa ich spýtať.”

Kakadu.digital má v tíme externý tím konzultantov, ktorí sú odborníkmi z oblasti marketingu, médií, finančného segmentu až po rôzne sociologicko-spoločenské témy. Aj preto vedia špecialisti z Kakadu.digital nadizajnovať a naprogramovať online dotazník na akúkoľvek tému. Naprogramovanie dotazníka, jeho otestovanie a zverejnenie trvá iba pár hodín. Pridanou hodnotou dotazníka digital.survey sú podrobné informácie o cieľovej skupine. Tie vďaka digital.insights v Kakadu.digital zistia bez toho, aby sa na ne museli respondentov pýtať. Z výsledkov prieskumu dokážu pripraviť na mieru šitú marketingovú, obsahovú alebo mediálnu stratégiu, prípadne odporučiť ďalšie marketingové využitie výsledkov.

Spoluprácu s Kakadu.digital si vyskúšala aj spoločnosť Klarstein, ktorá je na trhu už 5 rokov. Klarstein ponúka kvalitné nemecké domáce spotrebiče a ďalšie produkty pre pohodlnú domácnosť a moderné bývanie.

Klaudia Malenovská (Brand manažérka z Klarsteinu) vysvetľuje, prečo sa rozhodli vyskúšať Kakadu.digital: “Chceli sme sa v prieskume zamerať na to, kto je naša ideálna cieľová skupina a ako budú reagovať na naše pripravované kampane. V lete 2019 sa plánujeme venovať špeciálnym novým témam. Touto kampaňou by sme chceli zvýšiť svoj podiel na trhu, zvýšiť povedomie o značke a podporiť jej celkovú znalosť a obľúbenosť u potenciálnych aj existujúcich zákazníkov.”

Kakadu.digital spolu s klientom v úvode vyšpecifikovali problém, navrhli a nadizajnovali pre klienta dotazník. Išlo o špecifickú tému, preto sa stala pomocným článkom sociologička Lýdia Marošiová v úlohe externej konzultantky. Michal Švihra z Kakadu.digital o priebehu prieskumu hovorí: “Záleží nám na rýchlosti spracovania a flexibilite, aj preto sa nám podarilo dotazník nakódovať a otestovať už za pár hodín. Na druhý deň po schválení klientom sme ho už mohli zverejniť a zbierať odpovede respondentov. Vďaka zaujímavej téme sme požadovanú veľkosť vzorky zozbierali doslova za pár dní, čím sa nám podarilo znížiť klientovi náklady na zber.”

Súčasťou zadania bol aj zber digital.insights. Pri analýze výsledkov bolo zaujímavé zistiť, akú štruktúru a postoje má cieľová skupina Klarsteinu ku kampaňovej téme a produktom Klarstein. Ešte zaujímavejšie však boli dáta digital.insights o záujmoch respondentov, ktoré dokreslili profil cieľovej skupiny klienta. Na základe týchto dát bol klientovi ponúknutý návrh a odôvodnenie odporúčanej tonality, dizajnu a grafického prevedenia vizuálov komunikácie na sociálnych sieťach. Podľa záujmov cieľovej skupiny na sociálnych sieťach sa vybrali témy, osobnosti, média, športovci, značky a umelci s vysokou afinitou, čo môže využiť Klarstein pri návrhoch marketingových aktivít.

Získané výsledky a celkovú spoluprácu s Kakadu.digital hodnotí Klaudia Malenovská pozitívne: “Výsledky prieskumu nám ukázali neprebádané možnosti ako našu značku efektívnejšie spropagovať na trhu. Na jednej strane je stratégia značky a zadefinovaná ideálna cieľová skupina a na druhej je reálna cieľová skupina, ktorá môže byť diametrálne odlišná od tej ideálnej. Pri prieskume Kakadu.digital sme si overili naše zadefinovanie reálnymi dátami. Klarstein skrášľuje a rozveseľuje domácnosť svojimi funky spotrebičmi, no skrášľovať svoju domácnosť môže každý bez ohľadu na vek, pohlavie či sociodemografiu alebo záujmy. V tomto nám prieskum veľmi pomohol.”

Kakadu.digital ponúka pri zbere a analýze dát v porovnaní s doteraz zaužívanými spôsobmi flexibilnejší, rýchlejší a lacnejší, no zároveň rovnako spoľahlivý nástroj v online prostredí. Zber dát prebieha dynamickejšie a cielenejšie ako pri klasických prieskumoch, pričom sa využívajú rovnako kvalitné nástroje na zber údajov a vyhodnocovanie online dotazníkov. Pri zostavovaní dotazníka prebieha spolupráca s odborníkmi z rôznych oblastí - s externými konzultantmi. Samotné naprogramovanie dotazníka a jeho otestovanie trvá iba pár hodín. Okrem dotazníka klient získa aj svoje digital.insights, ktoré dokáže využiť na lepšiu správu svojich kampaní a zefektívnenie marketingu.

(pr)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
16. apríl 2024 06:01