StoryEditor

Ako vizuálna identita ovplyvňuje komunikáciu značky?

24.10.2019, 00:00
HubHub určite poznáte. Možno ako cowork. Možno vďaka projektom. A možno práve vďaka jeho nezameniteľnej vizuálnej identite. O tom, ako vznikala a čo ju robí výnimočnou, sme sa rozprávali s Rudom Letkom zo štúdia GoBigname®.

Prečo je vizuálna identita dôležitá?

Pre zákazníkov predstavuje prvý kontakt so značkou a preto ju musí výstižne reprezentovať. „Je dôležitá, lebo vďaka svojej unikátnosti pomáha značke odlíšiť sa aj v širokom dave. Má schopnosť neverbálne komunikovať dôležité firemné posolstvá či emócie. Dokáže sa navždy vryť do pamäte a neustále sa pripomínať,“ vysvetľuje Rudo.

Poznať samého seba

Preto je pri návrhu vizuálu vždy dobré vedieť, čo by mal reprezentovať. V prípade HubHub to nebolo náročné. „HubHub je vzácnou zmesou rôzne mysliacich ľudí, ktorí spoločne vytvárajú progresívnu komunitu plnú energie. Poslaním HubHub je túto komunitu združovať v jedinečných priestoroch, ktoré svojím dizajnovým riešením vytvárajú živnú pôdu pre inováciu, vzdelanie a rast komunity,“ opisuje Rudo HubHub.

Toto poslanie dostalo v zadaní centrálne miesto. „Pre nás sa hlavnou výzvou stala prepojiteľnosť. Charakterizovali sme ju slovom „tribe“ alebo kmeň. Potrebovali sme vytvoriť vizuálnu identitu tak, aby svojou „obrazotvornosťou“ vyjadrovala unikátnosť, nevyčerpateľnosť, tvorivosť, spontánnosť, aby bola schopná vytvárať v predstavách pohyb a progresívne myslenie, aby podporovala konzistentnosť – tvorila novodobý kmeň.“

Vedieť zaujať

„Tieto myšlienky sa nám podarilo vizuálne spracovať prostredníctvom „patternu“, vzoru, ktorý je vytvorený z roztrúsených detailov loga HubHub,“ vysvetľuje Rudo. Tento vzor v sebe spája požadovanú tvorivosť a zároveň aj konzistentnosť. Navyše je originálny, jedinečný a ľahko rozpoznateľný, čo len umocňuje dojem výnimočnosti značky.

„Už prvé výsledky aplikácie tohto „patternu“ na akýkoľvek predmet či plochu nás presvedčili, že toto je nástroj, ktorý hľadáme,“ dodáva Rudo. Vďaka svojej variabilite a estetickej príťažlivosti je tento vzor vhodný do všetkých situácií. Dá sa používať na plagáty, letáky, odznaky, visačky, ale aj pri dizajne interiéru coworku, ako aj na webovej stránke.

Nezabúdať na detaily

Zapamätateľný „pattern“ je síce nosnou konštrukciou vizuálnej identity HubHub, ale to ani zďaleka nie je všetko. Dôležitú rolu hrajú aj farby – napríklad pri kombinácii žltej a červenej málokomu napadne iná značka ako McDonald’s. „Farebné spektrum bolo hlavne v začiatkoch jeho kreovania predmetom rôznych diskusií,“ spomína Rudo. Konečné rozhodnutie padlo na fialovú, oranžovú, žltú a krémovú. Ich kombinácie dokážu efektívne vyžarovať profesionalitu aj kreativitu.

V neposlednom rade je vizuálna identita aj o správnom výbere písma. Nikto vás nebude brať vážne, ak budete na všetkých vašich materiáloch používať Comic Sans. GoBigname pre HubHub vytvoril ich vlastné písmo HubHub Sans, ktoré pomáha zjednotiť a dotiahnuť do dokonalosti ich komunikáciu.

Výsledkom tohto procesu je vizuálna komunikačná identita, ktorá značke HubHub pomáha prezentovať svoje ideály, hodnoty a výnimočnosť jednoduchým a úderným spôsobom. Nielen na Slovensku, ale naprieč niekoľkými európskymi krajinami vrátane Veľkej Británie či Poľska. A presne o tom to je. Ako hovorí Rudo: „Úspešná vizuálna identita slúži na to, aby čo najviac zjednodušila komunikáciu značky.“

(PR)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
19. apríl 2024 04:34