StoryEditor

Štýlový crossover nielen do mesta. Ponúka luxus za výnimočnú cenu

13.12.2019, 12:00
Športovo-úžitkové modely a crossovery patria v súčasnosti medzi obľúbené voľby pri kúpe nového auta. Často ich potenciál zákazníci ani poriadne nevyužijú, no predsa po nich túžia a siahajú. Sú jednoducho atraktívne a prinášajú aj niekoľko výhod.

Triedu kompaktných crossoverov, ktorých je na trhu stále viac, obohatil aj Lexus s prémiovým modelom UX. Označenie pritom nedostal len tak náhodou, je totiž odvodené od hlavnej koncepcie dizajnového tímu a označuje poslanie vozidla: Urban + X-over (mestský + crossover) = UX. Už jeho meno teda naznačuje, kde bude vozidlo "doma". Neplatí však, že sa po kúpe japonskej novinky budete musieť striktne zdržiavať v mestských štvrtiach.

Buďte na očiach

Modely Lexus majú charizmu a vlastný štýl, ktorým sa dokážu na tak preplnenom trhu stále výrazne odlíšiť od konkurencie. UX je prvým vozidlom značky, ktoré je zostrojené pomocou platformy novej globálnej architektúry kompaktných vozidiel GA-C. Prináša tak ľahkú, no zároveň veľmi tuhú konštrukciu, mimoriadne nízke ťažisko a kultivované odpruženie, čím získava ukážkovú obratnosť pri ovládaní a jazdný komfort spolu s výraznou osobnosťou. Štýlovú tvár modelu podporuje najmä mohutná predná maska, typická pre modely automobilky Lexus. Spolu s ňou dotvárajú dojem aj úzke predné LED svetlomety, ktoré získate už v základnej výbave a priplatiť si viete už len za diódové svetlá s tromi projektormi. Zadnú časť potom okrem mnohých línií zdobia špičkové LED svelomety s nápadným tvarovaním "vyčnievajúcim" zo samotnej karosérie. Štandardom sú potom aj 17-palcové päťlúčové disky kolies podporujúce aerodynamiku vozidla, prípadne voliteľné 18-palcové (neaerodynamické) disky z ľahkej zliatiny. Pomyselnou čerešničkou je ešte bohatý výber z celkom 13 dostupných farebných prevedení karosérie, chrómové detaily a bočné oplastovanie umocňujúce mohutný dojem z auta.

Aj napriek vyššej polohe sedadla, než má štandardný osobný automobil, má vodič vďaka menšej vzdialenosti medzi vzťažným bodom bedrového kĺbu a vzťažným bodom päty pocit, že je bližšie k povrchu vozovky než v bežnom SUV. Kabínu obohacuje sedempalcový displej EMV (Electro Multi Vision) dodávaný v štandardnej výbave a 10,25-palcový systém EMV sa používa v navigačnom systéme Lexus, ktorý je možné do vozidla nainštalovať v rámci doplnkovej výbavy. Pred vodičom sa potom nachádza sedempalcový displej TFT LCD, digitálne vytvárajúci realistické analógové budíky v trojrozmernom priestore či head-up displej premietajúci informácie na virtuálnu obrazovku pred vodičom. Už v štandarde je pritom model dodávaný so skutočne bohatou výbavou a modernými asistenčnými i bezpečnostnými systémami.

Dve motorizácie

Lexus UX je v ponuke v dvoch verziách a jednou z nich je verzia 250h s hybridnou hnacou sústavou s vlastným dobíjaním štvrtej generácie, ktorú tvorí výkonný dvojlitrový štvorvalcový benzínový motor skonštruovaný špeciálne pre túto platformu. V tomto prípade dosahuje systém výkon 107 kW a krútiaci moment 180 Nm. S označením UX 200 je potom model k dispozícii s dvojlitrovým benzínovým motorom spojeným s novou prevodovkou Direct-Shift s plynulo meniteľným prevodom so sekvenčným radením (D-CVT). Jeho výkon je 126 kW a krútiaci moment dosahuje 205 Nm. Ku skvelým jazdným vlastnostiam prispieva okrem voľby jazdných režimov tiež zavesenie predných kolies so vzperami MacPherson, ako aj viacprvkové zavesenie zadných kolies s vlečnými ramenami, ktoré je upevnené na pomocnom ráme. Obe sú špeciálne vyladené tak, aby zabezpečovali obratné ovládanie a zároveň pohodlie pri jazde po rozbitých (nielen) mestských cestách. Aktívny asistent pri zatáčaní (ACA) je funkcia integrovaná do systému riadenia stability vozidla (VSC) a pomáha vozidlu sledovať zamýšľanú dráhu pri prejazde zákrutou, ktorú zvolil vodič.

Práve druhý pohonný variant UX 200 s pohonom predných kolies FWD a zrýchlením na stovku za 9,2 sekundy teraz ponúka automobilka v špeciálnej výhodnej verzii Shine Edition, ktorá prináša všetko potrebné za skvelú cenu bez nutnosti doplácať za ďalšie prvky výbavy. Získate napríklad parkovacie senzory vpredu i vzadu, spolu s parkovacou kamerou, vyhrievané predné sedadlá, LED svetlomety a hmlové svetlá, tónované sklá, 18-palcové disky, sedempalcový Lexus Media Display, prémiový audiosystém o šiestimi reproduktormi či dvojzónovú automatickú klimatizáciu so senzorom vlhkosti. To všetko, ale aj mnoho ďalšieho za akciovú cenu 33 990 eur, čím dokážete oproti bežnej cene ušetriť až 6 000 eur. K dispozícii je, samozrejme, možnosť financovania, kde mesačná splátka vychádza len na 319 eur. Získate teda nielen skutočne atraktívny kompaktný crossover s priestrannou kabínou a výbornými jazdnými vlastnosťami, ale aj slušnú výbavu, kde už nie je potrebné už za nič ďalšie priplácať.

(natívna informácia)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
19. apríl 2024 04:07