Softvér na manažovanie úsmevov

Založiť softvérovú firmu a začať podnikať v IT segmente nie je jednoduché. O tom, že sa to dá dokazuje spoločnosť Continuity so softvérom Dentis. O tom ako sa na trhu presadiť s novým softvérovým riešením sme sa rozprávali so konateľom firmy Michalom Drobným.

Softvér na manažovanie úsmevov

Prečo sa partia mladých ľudí rozhodne založiť si IT firmu?

V IT oblasti nie sme žiadnymi nováčikmi. Všetci máme za sebou bohaté pracovné skúsenosti v rôznych technologických firmách. Rozhodli sme sa spojiť svoje sily a zúžitkovať získané skúsenosti.  Založiili sme Continuity, pretože sme chceli urobiť softvér Dentis určený pre zubných lekárov. Na trhu existuje viacero výrobcov softvérov pre zubné ambulancie. Každý z nich má v niektorej oblasti svoje výhody. Nikto však doteraz neponúkal ucelený komplexný systém v ktorom by lekár našiel všetko potrebné pre svoju prácu.

S akým problémami ste sa pri rozbehu podnikania stretli?

Neustále sa opakujúce sa problémy s chodom zubných ambulancií nás motivovali niečo s tým urobiť. Ak ich chceli odstrániť, museli sa pozrieť na dôvody vzniku týchto ťažkostí. Medzi najväčšie problémy bola nespokojnosť pacientov so zlým time manažmentom ambulancií. Pacienti čakali v plnej čakárni, nevedeli kto a kedy presne je na rade. Zubné ambulancie medzi sebou komunikovali minimálne. Správa pacientov bola papierová a nedostatočne neefektívna.

V čom je Dentis výnimočný?

Tá najdôležitejšia zmena sa týka správy pacienta. Zubný lekár má kompletný lekársky záznam o svojom pacientovi, ktorý čaká na vyšetrenie. Má presne informácie o každom jednom úkone, predpísaných liekoch, použitých materiálov, informácie o absolvovaní prehliadky, alebo aj to či náhodou dnes nemá narodeniny. Súčasne je systém prepojený aj na správu skladového hospodárstva. Zubná klinika, či lekár presne vidí aké má zásoby daného materiálu, či potrebuje niečo objednať a ktorý materiál  bol použitý pri výkone.

Klinika vie vďaka tomuto softvéru presne analyzovať vyťaženosť jednotlivých lekárov. V súčasnosti sa na klinike už nestáva to, že jeden deň má toho zubár veľa a nestíha a iný deň naopak má prázdnu čakáreň. Systém pomáha aj s efektívnou cenotvorbou úkonov. Vymedzí, ktoré prevádzkované úkony sa oplatia najviac, ktoré naopak stoja lekára veľa času, ale neprinášajú žiadny zisk.

Aké úspechy ste so softvérom dosiahli?

Vývoj softvéru zabral programátorom viac ako tri roky práce. Tie pozostávali z hĺbkových analýz všetkých potrebných úkonov, ktoré zubný lekár robí a čo všetko potrebuje pre svoj výkon práce. Programátori sa spojili so zubnou klinikou v Čadci. Lekári na tejto zubnej klinike dostali možnosť si vyskúšať Dentis ako prví. Na základe ich poznatkov sa softvér dolaďoval do najmenších detailov. Dnes sa aktívne dohadujeme s ostatnými zubnými lekármi a klinikami. V blízkej dobe budú dokončené inštalácie Dentisu aj v ostatných mestách.

Môže sa Dentis použiť len na klinikách na Slovensku alebo aj v zahraničí?

Vývoj aplikácie nie je dnes ukončený. Programátori plánujú prepojenie na zdravotnú poisťovňu pre efektívne preplácanie úkonov, spojenie správy pacientov s röntgenovým pracoviskom ako aj jednotlivé jazykové mutácie. Najnovšie pripravujú inštaláciu systému na prvej zubnej klinike v Čechách. Dentis je vyvíjaný ako univerzálny softvér pre použitie v ktorejkoľvek zubnej ambulancii u nás ako aj zahraničí.

(PR)

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.