StoryEditor

Zákazníci si zapamätajú, či ste počas pandémie zachraňovali biznis alebo tých, ktorí to najviac potrebovali

01.05.2020, 00:00
Aktuálna pandemická situácia priniesla zmeny vo všetkých oblastiach, spotrebiteľské správanie nevynímajúc. V celosvetovom prieskume, ktorý koncom marca organizovala agentúra Edelman, až 3/4 respondentov deklarujú, že ak značka uprednostní profit pred ľuďmi, navždy stratí ich dôveru.

Pandémia ovplyvnila aj dianie vo firmách. Svoje denné fungovanie rovnako zasiahlo takmer 2000 zamestnancov Henkel Slovensko. „Ako firma sme jednotní v tom, čo je pre nás počas boja proti pandémii prioritou. Usilujeme sa chrániť našich zamestnancov a ich pracovné miesta a zároveň slúžiť našim zákazníkom a podporovať komunity, v ktorých pôsobíme,“ vysvetľuje Zuzana Kaňuchová, riaditeľka korporátnej komunikácie v Henkel Slovensko. Firma má síce menšiu výhodu v tom, že pri práci s tímami po celom svete sú na virtuálnu komunikáciu zvyknutí, no vývoj
pandémie na Slovensku predstavoval výzvy aj pre jej zamestnancov. Napriek tomu vedenie Henkel Slovensko neotáľalo a už pred prvým potvrdeným prípadom ochorenia COVID-19 na Slovensku upravilo svoje pravidlá pre prácu z domu. „V snahe chrániť zdravie našich zamestnancov sme v prvom kroku opatrení zdvojnásobili nárok na počet dní home officu, odporučili všetky stretnutia preplánovať na virtuálne a veľké preložiť až do odvolania. S vývinom situácie sme nielen uzatvorili firemnú škôlku, ale prácu z domu zaviedli neobmedzene celoplošne pre všetkých našich zamestnancov, ktorých náplň práce to umožňuje. Doma ostala väčšina našich ľudí. Touto formou pracujú dodnes,” dopĺňa Zuzana Kaňuchová.

Kľúčové je ostať v kontakte a nezabudnúť ani na nových zamestnancov

Firma okrem toho, ako čo najplynulejšie zabezpečiť kontinuitu biznisu, hľadala aj cestu, ako so svojimi zamestnancami ostať v kontakte. Zaviedla preto novinku – pravidelný týždenný newsletter, v ktorom zamestnancov informuje o najnovšom dianí vo firme, projektoch podpory pre lokálne komunity, ako aj tipoch ako zlepšiť prácu či ako relaxovať počas dlhodobej izolácie doma. Novej situácii tiež prispôsobila viaceré procesy vrátane tých prijímacích, tzv. „onboardingových“. Pracovnú zmluvu aj potrebné IT vybavenie novým zamestnancom doručujú kuriérom a úvodné školenia absolvujú nováčikovia namiesto osobnej účasti online. Zuzana Kaňuchová vysvetľuje: „Chceme, aby noví zamestnanci pocítili, že sa stávajú súčasťou rodinne založenej firmy. Po úvodnom online nástupe ich čaká virtuálne privítanie za účasti prezidenta spoločnosti Henkel Slovensko Christiana Schulza cez videohovor. Majú tak aj online príležitosť spoznať nových kolegov a priamo sa pýtať na veci, ktoré ich zaujímajú.

Henkel pomoc Henkel pomoc Henkel

Globálny program solidarity

Počas prebiehajúcej pandémie spoločnosť Henkel celosvetovo nezabúda ani na svojich zákazníkov a dotknuté komunity. Už koncom marca spustila komplexný program solidarity, v rámci ktorého rozdelí 2 milióny eur medzi fond WHO/UN Foundation COVID-19 a ďalšie vybrané organizácie či daruje 5 miliónov kusov výrobkov na osobnú hygienu a hygienu domácností. Slovenská pobočka sa do programu pomoci zapája s cieľom pomôcť ohrozenej skupine, ktorej sa venuje už dlhodobo, a to seniorom.

Grantový program Henkel Slovensko seniorom

V rámci Nadačného Fondu Henkel Slovensko pod záštitou Nadácie Fritza Henkla v apríli spustili grantovú výzvu prispôsobenú súčasnej situácii. V spolupráci s Centrom pre filantropiu vyhlásili druhý ročník programu, v rámci ktorého prerozdelia viac ako 40 000 eur. „Naším cieľom je prispieť k riešeniu akútnych problémov seniorov vyplývajúcich zo súčasnej situácie. Žiadosti sa mohli týkať materiálnych, zdravotných, organizačných, ako aj cestovných výdavkov súvisiacich s projektami a aktivitami, ktoré riešia potreby seniorov a majú za cieľ zmierniť dopad COVID-19. Teší nás, že sa registrovalo takmer sto projektov, ktoré v nasledujúcich týždňoch vyhodnotíme, a tie, ktoré splnia kritériá, finančne podporíme,“ vysvetľuje Zuzana Kaňuchová.

Materiálna pomoc pre osobnú hygienu i čistejšiu domácnosť

Okrem finančnej pomoci Henkel Slovensko pomáha aj tým, čím disponuje – kvalitnými produktami. Začiatkom apríla putovali 2 tony produktov – 3 veľké palety čistiacich a pracích prostriedkov do Fakultnej nemocnice Trnava. S materiálnou podporou spoločnosť pomohla aj v projekte „Sused pomôž susedovi seniorovi“. Spolu s Billou sa v ňom združilo viac ako 20 značiek, aby poskytli tisíc balíkov s potravinami a kozmetickými a hygienickými potrebami ľuďom nad 65 rokov. Henkel Slovensko prispelo stovkami produktov od šampónov a zubných pást až po hygienické a čistiace prostriedky pre domácnosť. Cieľom bolo zabezpečiť jednu z najohrozenejších skupín, minimalizovať jej pohyb a doručiť potrebné potraviny i drogériu priamo do domácností osamelo žijúcich seniorov. „Aj keď celonárodná debata sa momentálne sústredí najmä na rúška a respirátory, potreby dotknutých komunít či jednotlivcov sú široké. Sme radi, že naše produkty zdravotníkom pomôžu alokovať zdroje, ktoré by inak minuli na pracie a čistiace prostriedky, všade tam, kde to bude potrebné, a seniorom umožnia ostať v bezpečí domova,“ uzatvára Zuzana Kaňuchová.

Henkel

Zuzana Kaňuchová, riaditeľka korporátnej komunikácie SK/CZ/HU, Henkel Slovensko

(PR)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
20. apríl 2024 04:25