SOUL, Južná Kórea 27. októbra 2020 - Spoločnosť Samsung Electronics s aktuálne doteraz najväčšou hodnotou svojej značky 62,3 miliardy USD obsadila piatu priečku v rebríčku Best Global Brands 2020, ktorý zostavila globálna poradenská spoločnosť Interbrand, špecializovaná na oblasť firemných značiek. Samsung bol zároveň vyhlásený ako najlepší globálny zamestnávateľ v rebríčku The Worlds Best Employers 2020, ktorý každoročne zostavuje magazín Forbes. Umiestnil sa tak pred spoločnosťami Amazon, IBM či Microsoft.
Napriek náročnému podnikateľskému prostrediu, ktoré v roku 2020 priniesol všetkým firmám na celom svete COVID-19, zaznamenala spoločnosť Samsung 2 % nárast hodnoty značky z 61,1 miliardy USD v roku 2019 na tohtoročných 62,3 miliardy USD. Postúpila tak v priebehu troch rokov do prvej svetovej päťky po tom, čo sa dostala na šieste miesto v zozname Best Global Brands 2017.
Vôbec po prvýkrát Samsung oslavuje víťazstvo v rebríčku najlepších globálnych zamestnávateľov, ktorý už štvrtý rok zostavuje americký magazín Forbes. Tento rok prvýkrát redakcia využila strategické partnerstvo s výskumnou agentúrou Statista, ktorá oslovila 160 tisíc zamestnancov pracujúcich na plný alebo čiastočný úväzok pre nadnárodné koncerny v 58 krajinách sveta. Prieskum prebiehal od júna do júla 2020 a zahŕňa 750 nadnárodných spoločností. Samsung v rebríčku The Worlds Best Employers 2020 predstihol spoločnosti známych mien ako je Apple, IBM, Microsoft, LG, ale aj Siemens, Cisco Systems, Volvo, Nike či Adidas.
Skok zo 43. pozície v roku 2000 na tohtoročnú piatu
Spoločnosť Samsung zaznamenáva neustály rast hodnoty značky už od roku 2000, kedy vyšiel prvý prehľad Interbrand Best Global Brands, v ktorom začínala na 43. pozícii. Od postupu do prvej desiatky na 9. mieste v roku 2012, ďalej posilňovala a dosiahla 6. miesto v roku 2017 a 5. miesto v roku 2020. Vzostup spoločnosti Samsung v zozname 100 najcennejších značiek sveta podľa hodnotenia spoločnosti Interbrand bol podporený neustálym zavádzaním inovatívnych produktov a uskutočňovaním rozsiahlych marketingových aktivít na globálnej scéne. K zvýšeniu hodnoty značky Samsung prispela aj jej starostlivosť o udržateľnosť vo všetkých oblastiach podnikania, o čom napríklad svedčia ekologické obaly na televízory alebo puzdra smartfónov z recyklovaných materiálov. Medzi hlavné faktory, ktoré podporili postup spoločnosti do TOP 5, patrili predovšetkým trvalá snaha o realizáciu inovácií napriek problémom spôsobených pandémiou COVID-19. Veľkú úlohu v globálnom meradle zohrali aj aktivity spoločenskej zodpovednosti firiem (CSR).
„V roku 2000 sme začínali na 43. pozícii s hodnotou značky 5,2 miliardy USD. Tento rok sme medzi prvými piatimi s hodnotou značky 62,3 miliardy USD, čo je veľký úspech,“ uviedla YH Lee, CMO spoločnosti Samsung Electronics. „Tento úspech by sme nemohli dosiahnuť bez podpory našich zákazníkov z celého sveta. Budeme s nimi aj naďalej spolupracovať a komunikovať, aby sme naše globálne postavenie ešte vylepšili.“
Interbrand stanovuje hodnotu značky podniku na základe komplexnej analýzy mnohých faktorov, vrátane finančnej výkonnosti, vplyvu značky na nákup a konkurencieschopnosti značky.
Rast hodnoty značky Samsung Electronics
O spoločnosti Samsung Electronics Co., Ltd.
Samsung inšpiruje svet a tvorí budúcnosť svojimi transformačnými myšlienkami a technológiami. Spoločnosť novo definuje svet televízorov, smartfónov, tabletov, nositeľných inteligentných zariadení a digitálnych spotrebičov, sieťových a pamäťových prvkov, LSI systémov, polovodičov a LED displejov. Samsung je podľa rebríčku Interbrands z roku 2020 piatou najhodnotnejšou značkou sveta s hodnotou 62,3 miliardy USD. Pre najnovšie informácie navštívte Samsung Newsroom na adrese: http://news.samsung.com.
(PR)