StoryEditor

METRO navyšuje pomoc ľuďom v núdzi o 20 ton

19.02.2021, 08:00
Pod vplyvom pandémie sa mnoho ľudí prepadáva do chudoby a majú problém so zabezpečením základných ľudských potrieb. Preto sa spoločnosť METRO Cash & Carry rozhodla reagovať na výzvu Prezidentky Slovenskej republiky Zuzany Čaputovej, aby subjekty prispievajúce do Potravinovej banky Slovenska znásobili svoju pomoc. METRO ju v tejto kritickej situácii navýši v objeme 20 ton.

Slovensko sa ocitlo v bezprecedentnej situácii. O pomoc volajú mnohé organizácie, rodiny aj jednotlivci. Ľudia prišli o prácu, majú problém plniť svoje záväzky. Častokrát nemajú možnosť zabezpečiť si ani základné potraviny. Spoločnosť METRO Cash & Carry dlhodobo spolupracuje s Potravinovou bankou Slovenska. Po výzve Prezidentky Zuzany Čaputovej o mimoriadnu pomoc sa k nej bez váhania pripojilo.

„Treba konať veľmi rýchlo, ľudia v hmotnej núdzi pod vplyvom pandémie to potrebujú,“ hovorí Karoly Szalai, generálny riaditeľ METRO Cash & Carry a pokračuje: „Dopady sú obrovské a dotýkajú sa priamo či nepriamo každej skupiny obyvateľstva. Veľmi citlivo vnímame situáciu, v akej sa ocitli nielen naši zákazníci prevažne z HoReCa segmentu. Za posledné 3 roky sme Potravinovej banke Slovenska poskytli pomoc v objeme 365 tisíc Eur. Dnes s plnou vážnosťou reagujeme na výzvu Prezidentky Zuzany Čaputovej a navyšujeme balík pomoci pre tento rok o ďalších 20 ton potravín.“

METRO navyšuje pomoc ľuďom v núdzi o 20 ton METRO navyšuje pomoc ľuďom v núdzi o 20 ton Metro

Karoly Szalai, generálny riaditeľ METRO Cash & Carry (v rade za prezidentkou piaty sprava) na stretnutí s Prezidentkou Slovenskej republiky Zuzanou Čaputovou a zástupcami obchodných reťazcov.

"Som vďačná za pozitívnu a rýchlu reakciu zúčastnených subjektov, doslova v priebehu niekoľkých hodín, kedy nad rámec svojej predchádzajúcej pomoci ponúkli vklad v objeme 170 ton základných trvanlivých potravín a drogérie, po ktorých je najvyšší dopyt," vyjadrila sa Zuzana Čaputová, Prezidentka Slovenskej republiky. Ako ďalej uviedla kancelária prezidentky, z potravín, ktoré sú k dispozícii vďaka obchodným reťazcom, bude možné pripraviť takmer 425 000 jedál.

Prebytočné potraviny by sa nikdy nemali stať odpadom. Táto idea plne kopíruje zero waste koncept, ktorý METRO Cash & Carry dlhodobo presadzuje.

Čo je Potravinová banka Slovenska

Potravinová banka Slovenska je občianske združenie s humanitárnym zameraním. Zhromažďuje zadarmo potraviny, skladuje a prideľuje ich humanitárnym alebo charitatívnym organizáciám, ktoré poskytujú potravinovú pomoc ľuďom v núdzi. Má sídlo v Košiciach a buduje tri distribučné sklady na území Slovenska a v blízkej budúcnosti chce vybudovať sklady vo všetkých kritických regiónoch.

O spoločnosti METRO

METRO je medzinárodná veľkoobchodná spoločnosť s potravinovým a nepotravinovým sortimentom, ktorá sa špecializuje na uspokojovanie potrieb hotelov, reštaurácií a stravovacích zariadení (HoReCa), ako aj nezávislých obchodníkov. Po celom svete má spoločnosť METRO približne 16 miliónov zákazníkov, ktorí si môžu vybrať, či nakupujú v jednom z veľkoformátových obchodov, objednávajú online a vyzdvihujú svoje nákupy v obchode alebo si ich nechávajú dodať. METRO okrem toho tiež podporuje konkurencieschopnosť podnikateľov a vlastných podnikov pomocou digitálnych riešení, a tým prispieva ku kultúrnej rozmanitosti v maloobchode a pohostinstve. Udržateľnosť je kľúčovým pilierom podnikania spoločnosti METRO. Spoločnosť METRO je európskym lídrom v indexe udržateľnosti Dow Jones. Spoločnosť pôsobí v 34 krajinách a zamestnáva viac ako 100 000 ľudí na celom svete.

V roku 2020 oslávila spoločnosť METRO 20 rokov na slovenskom trhu. V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája 500 lokálnych predajcov po celom Slovensku. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.

(PR)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
18. apríl 2024 04:30