Blog dokáže s vašim firemným webom zázraky, 2/2

V druhej časti článku o tvorbe firemného blogu vám poradíme ako na sociálne siete a pripomenieme, na aké SEO parametre si dať pozor.

Sociálne siete  sú dnes fenoménom. Ovládajú pozornosť takmer celej populácie. Trávime na nich obrovské množstvo času. Pre váš biznis je kľúčové to, že ľudia sú na sociálnych sieťach  denne. Preto, keď publikujete zaujímavý a pútavý obsah na svojom blogu, sú tým najlepším kanálom ako ten obsah šíriť - prirodzenou aj platenou formou.

Hneď na začiatok si pripravte stratégiu komunikácie. Teda vyberte správne sociálne siete, spôsob zdieľania príspevkov z blogu a čas publikovania. Základné pravidlo je príspevky vytvárať na vašom webe a až tie propagovať na sociálnych sieťach. Vďaka tomu budete ľudí posielať na svoj web alebo eshop, kde ich môžete obchodne osloviť službami a tovarom.

Ktoré sociálne siete si vybrať?

Univerzálna odpoveď neexistuje. Správny výber sociálnych sietí závisí hlavne od vašej cieľovej skupiny. Ak ste zameraní na ľudí napr. 40+, tak  Facebook nebude mať tie najlepšie výsledky. Takisto pokiaľ cielite na 15 až 25 ročnú cieľovú skupinu, tak na takom LinkedIne ich zasiahnete veľmi okrajovo.

Najdominantnejšia sociálna sieť na Slovensku  je, samozrejme, Facebook. Za posledné obdobie však Facebook významne zmenil kritériá zobrazovania firemných príspevkov a aby ste mali aspoň minimálny dosah, musíte si za ich zobrazovanie platiť. Publikum sa našťastie dá pri návrhu reklamnej kampane dobre selektovať, aby ste zasahovali hlavne relevantnú skupinu. Nezabudnite ani na Google+, lebo tam viete preklopiť príspevky z Facebooku a nemáte duplicitu. Google+ je dôležitý najmä z hľadiska SEO.

Pokiaľ v blogu používate graficky a obsahovo zaujímavé infografiky, fotografie alebo videá, tak je pre vás dobrá cesta zdieľať ich na Pintereste, Youtube alebo Instagrame. Na LinkedIne  je vhodné zdieľať hlavne profesionálne príspevky pre odborníkov.

Rozhodne analyzujte dosah na sociálnych sieťach a testujte: Ktorý typ príspevku z blogu mal najväčší dosah? Ktorý mal najväčšiu preklikovosť? Ktorý bol najviac komentovaný? To vám môže pomôcť pri propagácii ďalších príspevkov. Testujte si aj najvhodnejší čas na publikovanie.

SEO parametre kvalitného blogu

Bez kvalitnej optimalizácie vášho webu pre vyhľadávače, nebude mať akokoľvek atraktívny obsah taký dosah, aký by si zaslúžil mať. Preto SEO by malo byť na vašom webe spravené kvalitne a profesionálne.

Originalita je základom úspechu

Mnohé firmy, ktoré publikujú články na svojich weboch robia výraznú chybu tým, že zverejňujú prebraté články z iných webov. Google sa pri vyhľadávaní snaží ponúknuť čo najrelevantnejšie a najzaujímavejšie výsledky. Pokiaľ objaví duplicitný obsah, tak v prvom rade posúdi, ktorý z webov je kvalitnejší a kto skôr publikoval. Web,  ktorý vyhodnotí ako lepší, ponúkne ako výsledok a druhý portál posunie na nedohľadateľné miesto. Preto sa duplicite vyhýbajte. Môžete sa inšpirovať témami, ale píšte vlastným štýlom a vlastnými slovami. Bohužiaľ, v mnohých oblastiach podnikania prichádzajú nové trendy takmer výhradne zo zahraničia. Preto čerpajte aj zo zahraničných zdrojov. Článok voľne preložte a s vašim komentárom ho môžete u seba publikovať (nezabúdajte upozorniť na pôvodný zdroj). Je to ideálna možnosť  ako predísť duplicite.

Štruktúra z pohľadu SEO

Základom správnej štruktúry z pohľadu SEO je mať dobre nazvané nadpisy ako sú H1, H2, H3 a description každého článku. Blog by mal byť na vlastnej doméne a URL adresu mať ako názov článku. Je to vhodné napríklad pre čitateľnosť adresy pri ponuke vo výsledkoch vyhľadávania, ale aj pri zdieľaní článku. 

Čím ďalej je dôležitejším parametrom pre web (a teda aj pre blog) responzívnosť. Stále sa zvyšuje počet ľudí používajúcich mobilné zariadenia (telefóny, tablety) na prehliadanie internetu.  Aj toto je dôležitý parameter pre čítanosť článkov.

Zhrnutie

Skratka SEO sa v poslednom čase veľmi sprofanovala a ponúkajú ju aj firmy, ktoré o nej vedia len základy. Pokiaľ však má SEO priniesť očakávané výsledky, tak to musia robiť špecialisti a konzultanti, ktorí sa venujú výhradne len tejto problematike. SEO je komplexné a zahŕňa veľa on page a off page faktorov, ktoré nemožno obsiahnuť  v krátkom článku. Preto, pokiaľ máte záujem o podrobnejšie a odbornejšie špecifiká týkajúce sa optimalizácie pre vyhľadávače, obsahového marketingu, platenej reklamy na internete a ďalších oblastí, tak sa nám ozvite a naši konzultanti sa s vami radi porozprávajú o vašich weboch.

 

Milan Markovič

Projektový manažér v Effectix.com

(pr)

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.