StoryEditor

Anketa HN: Je dôležité chváliť zamestnancov

17.01.2007, 23:00

Je dôležité chváliť zamestnancov? Aký je váš manažérsky prístup?

Martin Korman
marketingový manažér pražskej spoločnosti Intel Czech Tradings
- Samozrejme, že aj takáto forma motivácie je dôležitá. Ak manažér zamestnancov podobne nepovzbudzuje, môže ich za krátky čas riadne znechutiť. Pracovať pre vedúceho, ktorý pre človeka nenájde pekné slovo, nie je žiadna slasť. Práve táto časť motivácie je podľa mňa takmer najdôležitejšia. Ľuďom by sa malo pravidelne dávať vedieť, že sú cenenými súčasťami organizácie. Okrem toho správne vyjadrené pochvaly dokážu byť zdrojom zdravej konkurencie v tíme. Na druhej strane, nie je dobré chváliť ľudí len preto, že od nich niečo potrebujeme. Často sa to aj tak minie s efektom, a keď zamestnanci šéfa prekuknú, bude to mať v budúcnosti s touto formou motivácie ťažké. Správny šéf by sa mal vyhnúť akémukoľvek protežovaniu, ale niekedy sa zrejme ani pri najlepšej vôli nedokáže vyhnúť takému prvotnému dojmu. Vtedy je lepšie pochvaly vziať, aspoň na čas, do súkromia osobných stretnutí.

Simona Bubánová
riaditeľka bratislavskej reklamnej agentúry CD Ogilvy & Mather
- Osobne som zástankyňou motivácie kolegov čo najčastejšími pochvalami. Mám rada, ak pracujeme v dobrej nálade a bez napätia. Myslím si, že v komunikačnom biznise fungujeme všetci pod neustálym stresom z nedostatku času a obrovskej zodpovednosti, takže pohoda v tíme je dôležitá. Iste, aj ja som sa už stretla s reakciou, že "z koľkých núl sa skladá táto pochvala?", ale, našťastie, nie často. Forma a intenzita pochvaly by mali súvisieť s jednotlivými výkonmi ľudí. Niekedy však poteší a môže pôsobiť motivačne aj pochvala, ktorá sa priamo netýka pracovného výkonu. Myslím si, že ústna pochvala je ten najspontánnejší spôsob pozitívneho ohodnotenia zamestnanca.

Martin Macko
riaditeľ odboru Treasury UniBanky Bratislava
- Myslím si, že ku každému zamestnancovi je potrebné pristupovať individuálne, ale vo všeobecnosti platí, že s dobrou prácu je vhodné vysloviť spokojnosť. Pochvala však nesmie narušiť rovnováhu v kolektíve - napríklad môže sa stať, že pochvalou jedného zamestnanca zneváži nadriadený prácu iného. Osobne sa snažím vytvoriť si so zamestnancami taký vzťah, aby vedeli aj bez dlhých rečí, s čím som spokojný a s čím nie. Napriek tomu rád vyzdvihnem dobrý výsledok alebo úspech svojich ľudí. Obvykle sa stretávam s pozitívnymi reakciami, a snažím sa, aby pozitívne reagovali všetci členovia kolektívu, čiže aby kolegovi úspech dopriali, a nie závideli. V prípade závisti by pochvala nebola veľmi účelná.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
20. apríl 2024 17:03