StoryEditor

Ani extrémny terén pre ňu nie je prekážkou

16.12.2007, 23:00

Japonci si na predstavenie nového offroadu vybrali vulkanický ostrov Fuerteventura a nebola to náhoda. Nehostinná príroda plná ostrých skál a sypkého čierneho piesku dala naplno vyniknúť kvalitám konštrukcie podvozka a pohonného agregátu. Nič pôsobivejšie, než osobná skúsenosť v extrémnych jazdných situáciách, pre motoristických novinárov neexistuje. Priznávame. Nová Toyota Land Cruiser zapôsobila aj na nás. Patrí do úzkej elity vozidiel schopných prekonávať terénne prekážky kdekoľvek na svete.
Konzervatívny vzhľad
Štylisti automobilky Toyota sa po dôkladnom prieskume názorov potenciálnych zákazníkov rozhodli vzhľad Land Cruisera veľmi nemeniť. Veľký, až sedemmiestny tereniak o málo narástol do všetkých smerov a zreteľne omladol. Zachoval si štýl, je naďalej nadčasový a konzervatívny. Jeho tvary sú podriadené funkcionalite, terénnym schopnostiam a trvácnosti.
Auto má i naďalej klasický podvozkový rám, pevnú zadnú nápravu so samostatným zavesením kolies a mohutný veľkoobjemový motor s automatickou prevodovkou. Extravaganciu nenájdete ani vnútri. Použité materiály pôsobia hodnotne a trvácne a zdá sa, že sa budú aj dobre udržiavať. Priestoru pre posádku je nadostač, pasažieri na zadných sedadlách si môžu sťažovať iba na nízko položené sedadlá, čo obmedzuje pohodlie pri dlhších cestách. Pochvalu si zaslúži veľmi dobre vyriešená a veľkoryso dimenzovaná klimatizácia, ktorá sa určite zíde napríklad pri používaní auta v tropických a subtropických oblastiach. Nie je to žiaden výmysel, autá tohto kalibru veľmi často slúžia ako služobné autá vojenských a hlavne mierových misií.
Nič ho nezastaví
Hlboký piesok alebo vysoká skala? Pre Land Cruiser žiaden problém. Obrovské kolesá sú umiestnené v rohoch karosérie, nájazdovými uhlami sa auto môže smelo porovnávať napríklad i s Hummerom. Legendárny americký tereniak však môže novinke z Japonska celkom určite závidieť elektronický asistenčný systém Crawl Control. Auto si samo automaticky reguluje účinok bŕzd a záber motora pri zjazde z kopca a dokonca aj výjazde, povedzme, skalnatým terénom. Najväčšia Toyota je k dispozícii s dvojicou motorov. Viac sa bude predávať benziniak 4,7 VVT-i so silou 288 koní. Svojich priaznivcov, hlavne v našich končinách, si však určite nájde celkom nový diesel s dvojicou turbodúchadiel a výkonom 286 koní. Oba motory pracujú s neuveriteľnou ľahkosťou.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
20. apríl 2024 12:43