Vzťah spotrebiteľa k ponuke na trhu sa neustále mení. Všetko závisí od politickej a hospodárskej situácie v nkonkrétnej krajine, ako aj kultúry nakupovania. Vďaka snahe zákazníka stále viac sa informovať o nových trendoch na trhu, ponuka neustále vzrastá a skvalitňuje sa. Platí to i pre obchody s elektrospotrebičmi.
K rastu odbytu na trhu domácich elektrospotrebičov a spotrebnej techniky prispelo uvoľnenie predaja na splátky a nové možnosti spotrebiteľských úverov. Tento trend, typický pre vyspelé ekonomiky, priniesol zvýšenú orientáciu bankového sektora na drobné bankovníctvo a spotrebiteľské úvery. Okrem týchto úverov, ktoré poskytujú banky, rastie nielen objem úverov poskytovaných nebankovými úverovými spoločnosťami, ale aj objem splátkových predajov.
Zároveň nemožno zabúdať na fakt, že zákazník je pri získavaní informácii pri nákupe elektrospotrebičov stále viac aktívnejší. To mu umožňuje racionálny výber podľa vlastných potrieb a možností, čím aj on pripieva k tomu, aby sa kvalita na trhu stále viac rozvíjala. Na trhu sa totiž snaží o presadenie niekoľko značiek a každá z nich prináša nové podnety a inovačné aktivity, aby sa dokázali adaptovať v náročných konkurenčných podmienkach trhu. To všetko vplýva na zvyšujúce sa nároky spotrebiteľa vo vzťahu k predajniam so značkovými elektrospotrebičmi. Mimoriadny rozvoj zaznamenal aj predpredajný, predajný a popredajný servis - od širokého využívania rôznych komunikačných technológii informujúcich o ponuke, cez kvalifikované poradenstvo a dopravné služby, až po opravy. Servis sa stáva významným prvkom celkovej kvality výrobku a nezanedbateľnou položkou v boji s konkurenciou.
Každá značková predajňa domácich elektrospotrebičov ponúka výrobky, ktoré by mali odzrkadľovať túžbu ľudí dosiahnuť vyššiu kvalitu životného štýlu. Preto výrobcovia neraz investujú do finančne náročných výskumov a vývojov, čo sa prejavuje v neustálom zvyšovaní technických parametrov výrobkov. Všetky tieto snahy umožňujú, že pri vysokej kvalite sa zároveň znižujú náklady a dosahuje sa mimoriadny výkon v celkovej efektivite. V neposlednom rade sa čoraz viac začína apelovať na vyššie percento využívania elektrospotrebičov, ktoré ochraňujú životné prostredie.
Spotrebiteľ by sa mal preto pri výbere každého eletrospotrebiča najskôr dôkladne informovať o všetkých technických parametroch výrobku. K tomu by mu mal poslúžiť kompletný servis značkových obchodov, kde by zákazník pri nákupe dostal nielen základné informácie o výrobku, ale i rady na jeho údržbu a úsporné využívanie. Preto v snahe uspokojiť svoje nároky by sa mal spotrebiteľ orientovať na obchody, kde ponúkajú nielen kvalitné výrobky, ale najmä fundované a odborné poradenstvo. Vďaka nemu sa môže rozvíjať kultúra každého zákazníka, čím by sa postupne zvyšovali nároky verejnosti na ponúkaný sortiment na trhu.
Foto: Gorenje Slovakia