StoryEditor

Kľúčových ľudí stále motivujte

20.05.2009, 00:00
Ako zvládnuť krízu. Investujte do vašich odborníkov aj v čase krízy. Demotivuje ich predovšetkým osobná stagnácia.

Obavy z odchodu kľúčových ľudí ku konkurencii vyjadrilo podľa najnovšieho prieskumu Riadenie talentov v čase krízy spoločnosti Deloitte až 43 percent vrcholných manažérov globálnych spoločností. Z nich sa až 40 percent bude snažiť si ich udržať a rovnako aj získať nových. Často stačí, aby ste ľudí pochválili za to, že dokážu pracovať rovnako kvalitne, ak nie lepšie, aj v sťažených podmienkach.

Ako udržať kľúčových ľudí vo firme

  • zvoľte si k nim individuálny prístup
  • podporujte ich osobnostný rozvoj
  • snažte sa im prideľovať mimoriadne úlohy
  • snažte sa udržať si ich aj v rámci finančných podmienok

Keď odídu odborníci
Manažéri zápasia so stratami, rušia ľuďom odmeny a benefity, no požadujú od nich viac práce. Najvyšší predstavitelia firiem majú čo robiť, aby v tejto atmosfére udržali vo svojej spoločnosti odborníkov. V prvom rade si musia uvedomiť, že ich odchod ku konkurencii je to najjednoduchšie, čo kľúčoví ľudia v danej chvíli môžu urobiť. Výchova nových stojí nemalé prostriedky. Logicky, že investícia do nových nespočíva iba vo financiách, ale, samozrejme, aj vo vynaloženom čase. Ak ho budete musieť do nových ľudí investovať, prídete o nemalé prostriedky a samozrejmý zisk, ktorý by vám odborníci vytvárali, pokiaľ by ste im udržiavali primerané podmienky. Kľúčových ľudí vo firmách demotivuje predovšetkým osobná stagnácia. Vedenie spoločnosti im nedáva pocítiť, že sú pre nich tým najcennejším zdrojom. Vo všeobecnosti to vo firmách viazne nielen v odmeňovaní, ale aj v perspektívach uplatnenia sa a osobnostného rastu. V takomto prípade neobstojí ani námietka, že je to finančne náročné. V tomto smere by napríklad pomohli firmám programy interných školiteľov. Jednoducho vlastnými silami za menej peňazí. Ak nadriadení nie sú schopní zohnať dostatočný počet obchodných príležitostí, privádza to kľúčových ľudí nielen k stagnácií, ale aj pocitu totálnej nevyužiteľnosti. Orientovať sa na znižovanie nákladov je tá najrýchlejšia cesta k úpadku.

Motivujte
Demotivovaní kľúčoví ľudia môžu pokojne začať demoralizovať svojich ostatných kolegov. K štandardným prvkom motivácie patrí podľa výkonného riaditeľa personálnej spoločnosti AuJob Petra Ulbrika aj zadanie práce. Podľa toho zistíte, či ju ľudia robia radi. Jednoducho, či ich plnenie zadanej úlohy baví. Vyvolajte na istý čas v ľuďoch aktivitu a sledujte, či smerujú k požadovanému cieľu. Okrem toho sledujte spoluprácu a atmosféru medzi kolegami. A nevynechávajte s nimi pravidelné stretnutia a predovšetkým hodnotiace rozhovory. "Nielen pre kľúčových ľudí je dôležité, aby mali jasne stanovené úlohy a ciele, ktoré sa veľmi ľahko merajú a kontrolujú,“ hovorí lektorka a konzultantka spoločnosti elem Ľubica Mižičková. Kľúčovému človeku musíte ako zamestnávateľ zaistiť určitý štandard životnej úrovne. Takýto človek chce osobnostne rásť, má ambície a odmeňuje sa vám tým, že ste vďaka nemu viac než krok pred konkurenciou. Podľa toho by mala byť konštruovaná jeho mzda a iné finančné zložky, odmeny. Nebojte sa týchto ľudí aj v časoch finančnej krízy posielať aj na zahraničné kurzy, konferencie a školenia. Rozhodne to pozdvihne aj ich spoločenskú prestíž.

Prečítajte si aj:
Potrebujú aj váš individuálny prístup

O kľúčových ľudí sa v súčasnosti vedie vo firmách oveľa silnejší boj než kedykoľvek predtým. Ako však zistíme, ktorí z nich to v našich pracovných tímoch skutočne sú? Spomínaný človek by mal byť predovšetkým na vysokej odbornej úrovni s vysokými pracovnými výkonmi. Zabezpečuje chod firmy tak, že si ho jednoducho nevieme inde predstaviť. A v neposlednom rade je výborným tímovým hráčom.

Celý článok >>

Slovensko musí byť konkurencieschopné

Vlády v celom svete čelia balíčkami rôznej veľkosti a trvania. Snažia sa o stabilizáciu narušených systémov vo svete, predovšetkým finančných, a stimulujú spotrebu. Môžeme diskutovať o správnych riešeniach, ale nevieme ich predpovedať. Na konci tejto operatívy má byť pribrzdenie hospodárskeho poklesu a zmiernenie sociálnych dosahov krízy. V časovom strese a tlaku médií mal doteraz málokto odvahu pozrieť sa za hranice operatívy. Čo sa stane, keď sa kríza skončí? Kde by sme sa mali nachádzať?

Celý článok >>

Krízová poradňa

Dostal som výpoveď, manželka je na invalidnom dôchodku. Máme tri deti, všetky ešte chodia do školy. Môžem dostať nejakú finančnú pomoc od štátu?

Celý článok >>

Anketa: Obmedzili ste už pre krízu svoje výdavky?

Tomáš Jurík, generálny riaditeľ Coface Slovakia
Máme urobený rozpočet domácnosti, v ktorom sme nemuseli robiť radikálne škrty. Skôr sa snažíme využiť súčasnú situáciu klesajúcich cien. Jediný druh výdavkov, v ktorom prišlo k prirodzenému zníženiu, sú výdavky na aktivity vo voľnom čase, pretože toho dnes veľa nie je.

Celý článok >>
01 - Modified: 2003-07-30 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Štúdiá MGM stratili záujem o aktíva Vivendi 02 - Modified: 2003-07-30 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Ďalší z oligarchov predáva svoje aktíva v Rusku 03 - Modified: 2003-07-30 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: VSŽ a VÚB posilnili SAX 04 - Modified: 2003-07-30 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Kazašská ropa cez Ukrajinu?
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
19. apríl 2024 21:50