StoryEditor

Kempom chýba obchodný duch

31.08.2009, 00:00
Autor:
ČTKČTKSITASITA
Sú oblasti, kde marketing úplne chýba, a inde je ho priam nazvyš. Tou prvou sú nesporne kempingy na Slovensku, tou druhou je napríklad oblasť kinematografie.

Len na základné marketingové aktivity, ako internetovú stránku a kontakty v európskych katalógoch, sa sústreďujú kempy v Banskobystrickom kraji, ale aj to len mierne nadpolovičná väčšina - sedem z celkovo dvanástich. Zvyšok nerobí takmer žiadny marketing. Konštatoval to Anton Bača z odboru cestovného ruchu a kultúrneho dedičstva Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja. Už pri zbežnom pohľade na kempingy vidieť málo tvorivosti. "Chýbajú detaily, ktoré si nevyžadujú značné prostriedky a môžu zároveň výrazne zlepšiť prvý dojem a celkový zážitok z upraveného a pôsobivého prostredia - napríklad kvetinový záhon, udržiavaný trávnik, farebné detské ihrisko, vyznačené pásy na parkovanie, nafarbený plot.“ Ich čistota je síce dobrá, vo väčšine však chýbajú inovatívne prvky. Vyplynulo to z prieskumu, ktorý vykonali pracovníci spomínaného odboru. "Ani raz som nevidel informačnú tabuľu na centrálnom mieste kempu, ktorá by poskytovala informácie o počasí, otváracích hodinách v kultúrno-historických objektoch, zábavných a kultúrno-spoločenských podujatiach, vyznačených trasách či prírodných zaujímavostiach.“

Product placement v Česku
Vo filmoch či v seriáloch českých televízií by sa mohli ako reklama objavovať výrobky konkrétnych značiek. Počíta s nimi novela zákona o audiovizuálnych mediálnych službách, ktorú do Poslaneckej snemovne posunula česká vláda. Tamojší poslanci by sa týmto zapracovaním smernice Európskej únie mohli zaoberať už na septembrovej schôdzi. Je totiž navrhnutá tak, aby sa mohla schváliť už v prvom čítaní - Česko musí tieto normy prevziať do konca roka.

Ak sa nová služba, takzvaný product placement, dočká schválenia, mohli by sa konkrétne výrobky objavovať ako prirodzená súčasť deja vo filmoch aj v seriáloch. Výnimku v propagácii tvoria tabakové výrobky a lieky na predpis. Reklama nesmie byť ani v reláciách pre deti.

Rasizmus na webe?
Softvérový gigant Microsoft nahradil na svojich poľských internetových stránkach na jednej z fotografií tvár černocha za belošskú. Hovorkyňa spoločnosti Agnieszka Dziedzicová sa za fotomontáž ospravedlnila a zároveň odmietla podozrenia z rasizmu. Na americkej mutácii webu však "visí“ nepozmenený obrázok. Na fotografii sedia za konferenčným stolom spolu s belošskou ženou dvaja muži - v originálnej verzii sú to Ázijec a černoch. Podľa Dziedzicovej došlo na poľskom webe k "nedorozumeniu“. Spoločnosť nie je rasisticky zameraná, v poľskom Microsofte pracujú ľudia odlišných farieb pleti, vyhlásila Dziedzicová. Zatiaľ nie je jasné, ako sa koláž na internet dostala.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
15. november 2025 01:03