StoryEditor

K novinkám patria mliečna kampaň i údaje webe TA3

07.09.2009, 00:00
Autor:
ČTKČTK

Fúzia gignatov
PR spoločnosť Mmd sa spojí s firmami Grayling a Trimedia International. Fúzia povedie k tomu, že na svetovom trhu s PR službami vznikne nový veľký hráč. Všetky tri firmy, ktoré sa na fúzii zúčastňujú, stopercentne vlastní spoločnosť Huntsworth Plc. Nová spoločnosť ponesie od budúceho roku názov Grayling a jej generálnym riaditeľom sa stane Michael Murphy, momentálny šéf Trimedie.

Nová spoločnosť bude treťou najväčšou svetovou nezávislou PR spoločnosťou, teda firmou, ktorú nevlastní reklamná agentúra. Nový subjekt bude mať ročné príjmy 80 miliónov eur, zamestná 830 ľudí v 44 pobočkách po celom svete. Mmd má pobočky v Bosne a Hercegovine, Bulharsku, Česku, Estónsku, Chorvátsku, Kazachstane, Litve, Lotyšsku, Maďarsku, Poľsku, Rakúsku, Rumunsku, Rusku, Srbsku, na Slovensku, v Slovinsku, Turecku a na Ukrajine.

Novinka pre amatérov
Internetová televízia BOOMtv pôsobiaca v Česku predstavila novú podobu online vysielania na http://www.boomtv.cz. Interaktívna aplikácia umožní divákom nielen sledovanie videa, ale vtiahne ich aj do aktivít. Amatérski tvorcovia dostanú tiež príležitosť osloviť divákov BOOMtv na novom videokanáli.

BOOMtv zmenila grafický vzhľad, zjednodušila prístup k videám a informáciám. Divákov motivuje k aktivite i novým vernostným systémom. Registrovaný divák môže BOOMtv prispôsobiť svojim potrebám, komunikovať a vkladať autorské videá ako na weboch sociálnych sietí. Novinkou je vkladanie komentárov k videu aj pre anonymných divákov. Skladba doterajších relácií zostáva nezmenená. "Nezávislá súkromná internetová televízia BOOMtv po roku vysielania zareagovala na moderné trendy a vyšla v ústrety svojim divákom. Tvorba filmových amatérov ponúkne divákom viac nových podnetov, než je to v českých médiách bežné," vyhlásil riaditeľ BOOMtv Roman Anton.

Za domáce potraviny
Česká agrárna komora chce založiť fond na kampaň propagujúcu produkty, ktoré vyrábajú českí farmári. Plánuje do nej vybrať niekoľko desiatok miliónov českých korún. Povedal to prezident Agrárnej komory Jan Veleba. Prvou komoditou, na ktorú zamerajú svoju propagáciu, bude mlieko.

Na dodávanie príspevkov do fondu sa zaviazali okrem poľnohospodárskych podnikov aj niektoré firmy produkujúce pre farmárov vstupy do výroby. "Máme záväzné prísľuby krmivárskych firiem i firiem vyrábajúcich stajňové technológie, s ostatnými rokujeme," povedal. "Pri poľnohospodároch to bude na princípe odvodu určitej malej sumy z litra predaného mlieka." Okrem bilbordov, letákov či internetu plánujú organizátori propagovať produkty aj v rozhlase a televízii. Časť financií má smerovať taktiež na nákup mliečnych automatov.

Českí, rovnako i naši, poľnohospodári i potravinári dlhodobo poukazujú na rastúci podiel zahraničných potravín na pultoch domácich obchodov. Tie podľa nich napriek svojej nižšej cene často kvalitatívne za domácimi výrobkami zaostávajú. Podiel zahraničných mliečnych výrobkov sa podľa agrokomory zvýšil za posledných päť rokov o sedminu na 27 percent. Z dovozu je už viac než polovica bravčového a vyše tretiny hovädzieho mäsa.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
16. november 2025 23:36