Nemecký trh je veľký a nemecké hospodárstvo funguje ako dobre namazaný stroj, to hovorí za všetko. Takto hodnotí výhody pôsobenia na nemeckom trhu Milan Bartoš, riaditeľ spoločnosti Aktivpersonal. A nevýhody? Nie všetci Nemci sú podľa jeho skúsenosti takí korektní a poctiví, ako sa možno až idealizujú.
Etablovať sa na nemeckom trhu nie je pre cudzinca jednoduché. Aktivpersonalu to trvalo dva roky. Najväčším problémom boli tamojšie zákony i dane. „Na Slovensku nie je subjekt, ktorý by sa cezhraničnými aktivitami v oblasti personalistiky zaoberal, a teda sa nemáte s kým poradiť,“ spomína Milan Bartoš. Aj firmám, ktoré by chceli v Nemecku podnikať, odporúča dať si pozor na zákony. „Treba si ich naozaj poriadne naštudovať a hlavne dodržiavať. Veľký pozor si treba dávať na Finanzamt (daňový úrad, pozn. red.), ten nepozná kompromisy,“ upozorňuje.
Čo nájdete dnes v šesťstranovej prílohe Investor
- čo by zostalo zo Slovenska bez nemeckých firiem
- skúsenosti Slovákov s biznisom v Nemecku
- nemecký trh – raj pre investorov
Špecializovanú prílohu nájdete v dnešných tlačených HN. Alebo si môžete jednoducho objednať pdf vydanie cez SMS na váš mail TU (aktuálne v deň vyjdenia t.j. utorok 20. mája.2014).