Buďte úprimní
Nepokúšajte sa zvýšenie cien schovať. Vysvetlite klientom vopred, že budete drahší. Zdôvodnite im, prečo vám musia teraz platiť viac, než keď naposledy využili vaše služby. Napríklad preto, že musíte držať krok s trhom a to si vyžaduje zvyšovanie vedomostí a zručností. Samozrejme im môžete ponúknuť zľavu, ak s vami budú spolupracovať dlhšie.
Obhájte svoje náklady
Niekedy je zvýšiť ceny potrebné. Vtedy vysvetlite klientom, prečo to robíte a povedzte im, na čo použijete takto získané zdroje. Ak rastú vaše osobné náklady, vysvetlite klientom prečo to tak je. Ak investujete viac peňazí do vašich produktov, vysvetlite im, ako z toho budú profitovať.
Zvýšte funkčnosť
Ak pridáte vášmu produktu ďalšiu funkciu, máte rukolapný dôvod na prehodnotenie jeho ceny. Klienti, ktorí si ho zadovážili ešte v počiatočnej fáze pochopia, že výrobok postupne naberá na funkčnosti. A rovnako tak aj jeho cena rastie.
Ponúknite lacnejšiu alternatívu
K svojmu drahšiemu produktu ponúknite aj lacnejšiu verziu, no s okresanými funkciami. Nech si zákazník sám vyberie, čo chce za svoje peniaze.
Informujte klientov
Ponúknite váš tovar v predpredaji ešte za pôvodnú cenu. Môžete tak získať nových klientov, ktorí budú mať radosť, že si váš tovar kúpili ešte lacnejšie.
Zdroj: inc.com